neiging om naar voren te vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

neiging om naar voren te vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:24

Hoi Lachen
Ik heb de neiging om naar voren te vallen.
Alles ik aan wil draven of terug naar de stap wil
of als ik aan wil galloperen.Dan ga ik met mijn boven lijf naar voren toe!
Mijn instructriese zegt er dan wat van en dan gaat het een tijdje goed,
maar dan gebeurt het weer.
Iemand tips om dit te verhelpen?

aerdenhout1

Re: neiging om naar voren te vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:32

Tja, je instructrice kan het je uitleggen, maar je zal het toch echt zelf moeten doen. Dus iedere keer als je gaat aandraven of galoperen, even denken...wat moest ik ook alweer doen??? Hou dat een week of twee vol en daarna hoef je er niet meer bij na te denken. Het is eigenlijk net als fietsen b.v, dat doe je ook zonder na te denken. Nu zeg je er niet bij of je een eigen paard hebt, want als je een keer per week op een manege rijdt word het een moeilijker verhaal en zal het dus langer duren voor je het echt kwijt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:35

aerdenhout1 schreef:
Tja, je instructrice kan het je uitleggen, maar je zal het toch echt zelf moeten doen. Dus iedere keer als je gaat aandraven of galoperen, even denken...wat moest ik ook alweer doen??? Hou dat een week of twee vol en daarna hoef je er niet meer bij na te denken. Het is eigenlijk net als fietsen b.v, dat doe je ook zonder na te denken. Nu zeg je er niet bij of je een eigen paard hebt, want als je een keer per week op een manege rijdt word het een moeilijker verhaal en zal het dus langer duren voor je het echt kwijt bent.

Ik les op een manege en om de 2 weken heb ik prive les.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:38

Ik heb ook de neiging om naar voren te vallen bij het aangaloperen op mijn Fries, een ander zadel heeft bij mij al wonderen gedaan .. Maar telkens als ik aangallopeer ga ik voor mijn gevoel overdreven achterover zitten, dan zit ik voor het plaatje gewoon goed rechtop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:39

Lindaa_T schreef:
Ik heb ook de neiging om naar voren te vallen bij het aangaloperen op mijn Fries, een ander zadel heeft bij mij al wonderen gedaan .. Maar telkens als ik aangallopeer ga ik voor mijn gevoel overdreven achterover zitten, dan zit ik voor het plaatje gewoon goed rechtop!

Oke bedankt Lachen
Aangezien ik op een manege rij dan kan ik niet zo snel een nieuw zadel kopen Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:44

Zoals ik al zei...dan word het voor jou een stuk moeilijker!

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:28

haha dat herken ik! vooral met aangalloperen heb ik dat probleem,dan ga ik meestal naar voren hangen maar mijn pony gaat meestal dan alleen maar harder draven.. Tong uitsteken dus dan verloopt de overgang ook niet echt netjes.

btw,ik volg dit topic even Knipoog

WijzeGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:32

Je moet er gewoon bij na blijven denken op een gegeven moment raak je dat gewent en dat komt het goed!:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:35

anne_fury schreef:
haha dat herken ik! vooral met aangalloperen heb ik dat probleem,dan ga ik meestal naar voren hangen maar mijn pony gaat meestal dan alleen maar harder draven.. Tong uitsteken dus dan verloopt de overgang ook niet echt netjes.

btw,ik volg dit topic even Knipoog

oke is goed Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:31

Een beetje omhoog kijken doet ook nog weleens wonderen. Dus niet echt met je hoofd in de nek rijden, maar schuin omhoog en naar voren. Dan ga je automatisch achterover zitten. Gewoon tijdje volhouden, omdat je niet zo vaak les zal het wat langer duren, maar uiteindelijk herkent je lichaam het gevoel en kan je weer gewoon voor je kijken.

anikabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:11

Ik herken het heel goed! omdat je wilt aangalloperen of naar middendraf wilt, ga je vast voorover zitten omdat je verwacht harder te gaan. Mijn instructrice zegt dat ik juist naar de "basiszit" terug moet gaan..me bewust moet ontspannen en rechtop blijven zitten, dan gaat het aangalloperen ook veel beter!Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:15

dankje jullie wel! Lachen