3 jr Jazz ->broer wk paard toricelli op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StephanieDK

3 jr Jazz ->broer wk paard toricelli op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 16:01

Hallo Bokkers!

Dit is mijn paard Zhivago, een nu 3 jarige ruin van Jazz x elitesport v Pion. De merrie is tevens moeder van Toricelli(v Florestan, loopt onder Lotje Schoots ZZ-Z en heeft deelgenomen aan het WK jonge dressuurpaarden vorig jaar)dus het zijn halfbroertjes.
Dit paard hebben we zelf gefokt,en hij is nu net onder het zadel. Hij loopt nu sinds een ruime week 'los op de bak',dus niet meer aan de longe onder de man(dit heeft hij ong 2 wk gedaan dus er zit nu zeg maar 3 weken iemand op).
Ik vond het wel leuk om een keer een foto te plaatsen,deze heb ik net gemaakt. Wat ik nog leuker vond,is dat ik er vandaag voor het eerst ook zelf op heb gezeten,en het ging echt heel lekker. Hij is tot nog toe mooi braaf en doet goed zijn best.

Wat op de foto misschien lijkt,is dat hij wat strak in de mond gereden wordt(binnenhand ruiter vertekent wat op dit beeld). Dit is echter absoluut niet het geval, het paard wordt met een lichte verbinding en zonder druk in de mond gereden. Dit wil ik er wel even bij vermelden,omdat het iets vertekent op de foto. Verder vond ik het echter wel een leuke foto om eens te plaatsen.
Ik ben super trots op mijn kanjer!
Een berichtje zou leuk zijn Lachen
Afbeelding

fiandor

Re: 3 jr Jazz ->broer wk paard toricelli op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:02

wat een mooi paard!!
Ik vind wel dat je ruiter zijn been afsteekt.
Verder nog veel succes met je paard!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:05

Oehh Lovers Een echte Jazz Lachen Lovers

Leuk beestje! Ziet er super uit voor 3 weken onder het zadel!

Succes verder!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:22

vind het er ook goed uitzien voor drie weken onder het zadel de achterbenen lijken al behoorlijk actief mee te doen en dat vind ik persoonlijk erg belangrijK! top

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:48

mooi paardje Pling , ziet er al goed uit!! succes nog !

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:36

Het ziet eruit als een heel leuk paard. Maar dit vind ik niet de voordeligste foto die je kunt plaatsen. Heb je er niet meer gemaakt? Dat zou een beter overzicht geven denk ik. Fijn dat hij het werk zo goed oppakt. Erg leuk om een broer te hebben van zo'n goed paard.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:53

Ziet er zeer goed uit voor een paard dat 3 weken onder het zadel is Vork

In tegenstelleing tot een eerdere reactie vind ik dat het achterbeen niet genoeg ondertreed.
Komt voor het mooie iets te weinig onder de massa en wordt in het spronggewricht te veel opgetrokken.
Maarja wat mogen we verwachten van zo'n jong dier, nog niet te veel en daarom SUPER dier ga zo door Knipoog

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:45

Bedankt voor de leuke reacties!
@VValar, de meeste foto's waren een beetje bewogen o.d. vandaar dat ik voor deze had gekozen. Kan me echter jou positie voorstellen,omdat het er aan de voorkant wat minder mooi uitziet(dat ben ik met je eens)
Ik hebnog een paar foto's hieronder geplaatst,hier vind ik echter de beweging niet zo mooi uitkomen maar kijkt het aan de voorkant wat beter.

@Novice, van het achterbeen klopt,trekt iets veel op in het spronggewricht op deze foto. Het is echter een waterballet in de bak,vandaar dathet spatspat ook wat effect geeft. Wij vinden persoonlijk dat hij van achter heel sterk is,alleen moet hij nog leren net een fractie sneller te worden van achter . Maargoed , hij is pas 3 wk onder het zadel dus ik verwacht nog geen toricelli beweging Lachen Hij moet eerst rustig zijn balans vinden o.h.z. en krijgt hier ook alle tijd voor.

Afbeelding
Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 09:49

Die foto's geven toch gelijk weer een ander beeld. Ziet eruit als een fijn dier! Ga je er zelf op als hij zadelmak is?

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:56

@@VValar,ik zit er al op Haha! Staat ook in mijn post,heb er gister voor het eerst zelf opgezeten.Is voor mij ook de eerste keer geweest op zo'n jong dier (ofja,ik heb weljonge pony's gehad maar dat is heel anders vind ik) dus het was wel spannend. Maar hij gedroeg zich super!
Op de foto hieronder loopt hij nog even aan de longe, voor zijn ruiter er op ging. Geeft geen spectaculair,maar wel een fijn ontspannen beeld,vind ik persoonlijk.
Groetjes!
Afbeelding

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:07

Ziet er netjes uit ! En een leuk paardje.

Vind het wel meevallen dat het zou moeten lijken dat hij strak op de mond werd gereden !

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 10:33

@Shalala, dank je wel Lachen
Het lijkt op de eerste foto wel een beetje vind ik, maar omdat ik zeker weet dat het niet zo is,heb ik het er even bijgezet. Maar mooi dat jij vind dat het niet zo lijkt,dan kan het ook zijn dat ik het me verbeeld Lachen
Groetjes!

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:57

Leuke foto's hoor en zeker een mooi paard!
Vooral die laatste foto onder het zadel geeft een leuk beeld en het maken van foto's blijft altijd moeilijk.

Nog bedankt voor de pads Knipoog en succes met dit leuke paard.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 11:14

Dank je Lachen
Ja ikb en geen topfotograaf hihi dat is wel te merken,moet nog even oefenen Knipoog