Bokken in rengalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stipje17

Bokken in rengalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 15:44

Nou, de titel zegt het al. Als ik met mijn haflinger Winnie in bijv. een mooi recht stuk weiland in rengalop ga, en ik spoor haar aan dan begint ze te bokken, de laatste keer kon ik zelfs niet blijven zitten zo erg was het Ach gut Anders is er (bijna) nooit wat aan de hand, ook niet in galop. Weten jullie ook hoe dit kan, en hoe ik het tegen kan gaan? Komt het misschien omdat ze zich zo vrij voelt in het weiland ofzo? Ik zou graag jullie mening horen Knipoog

lejo

Re: Bokken in rengalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:47

Als ik het lees denk ik eigenlijk gewoon vreugdebokjes (bokken) Haha!
Gewoon elke keer als ze het doet meteen terugnemen, zodat ze leert dat ze niet lekker mag rennen als ze bokt. Ik denk dat ze er dan snelgenoeg mee stopt.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:47

misschien voelt ze zich inderdaad vrij in het weiland maar het kan ook aan haar rug of zadel liggen

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 15:51

Ja, ze deed het wel eens eerder, dan leken het idd gewoon vreugdebokjes. Maar de laatste keer kon ik gwoon niet blijven zitten, was echt gericht mij uit het zadel bokken Bloos! Knipoog

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 15:53

Is trouwens een hele lieve pony, echt zo'n paardje om op te leren rijden. Al heeft ze sinds we haar niet meer onder de hengst doen wel meer streekjes.... Haha!