Vorige vrijdag waagden we ons voor de eerste keer in de dressuurles.
Op zich viel het wel mee, maar Fiona was hypernerveus en daardoor was de ontspanning ver te zoeken. Echt genieten van het rijden kon ik dus ook niet.
Vandaag dus opnieuw naar de les geweest en deze keer ging het al veel beter
Er werd voornamelijk geoefend op groepsdressuur en het ging echt heel goed. Het was de eerste keer dat Fiona een proef moest rijden en die ervaring viel heel goed mee. Ze maakte geen problemen rond de snel opeenvolgende oefeningen en de paarden voor en achter haar. Ik kon haar ook zelfstandig rijden, ze liep dus niet gewoon achter (waar veel andere ruiters wel last mee hadden). Ik heb echt zalig kunnen rijden. Alleen in de galop had ik nog wat problemen omdat het tempo veel te laag lag voor Fiona. Ze heeft nog de balans niet om zo te verzamelen in galop en ze is daarbij ook nog een stuk groter dan de andere paarden. Nuja ik was echt HEEEEEEEEEEEEL tevreden. Het gaf gewoon een zalig gevoel! En dat werd ook bevestigd door mn lesgever en mn mederuiters 8)
Genoeg getaterd, hier de foto's.
Draven op de grote volte om het juiste tempo te vinden.

Zelfde maar nu al met juiste afstanden.

Van hand veranderen in middendraf (deed ze echt uitstekend!)

Ik denk afwenden op de middenlijn en dan voltes halve baan.

Galop, net aangesprongen denk ik.

Galop

Ik zou het leuk vinden als jullie laten weten wat jullie er van denken!
Hou er wel rekening mee dat mn paard nog maar net 4 jaar is en nog geen half jaar zadelmak is.
Ohja, ik weet dat mijn houding alles behalve is, maar ik ben nu eenmaal meer bezig met mn paard voorlopig