Sjors heeft 7 jaar als grasmaaier gediend en is gekocht als weidemaatje en kinderpony.
Ik als paardrijlesjuffrouw mocht mijn lusten botvieren op het arme ding om hem in te rijden, en hier zie je het resultaat na 6X er iets mee te hebben gedaan.
Slachtoffers bestaan uit mij als lesgeefster, Sjors die eigenlijk het meest de pineut is, leerling Kelly die Sjors begeleid en ernaast blijft, en leerling Keela, net 6 jaar oud.
en zoals ze zelf aangaf toen ik vroeg of ze het wel durfde "tuuuuurlijk, ik kan toch al goed rijden? " nou... dat klinkt toch als een veelbelovend team
Vandaar dat Sjors ook een halster omheeft ipv een hoofstel, ivm trekkende handjes. Met andere leerlingen heeft hij uiteraard wel een hoofdstel in en deze accepteert hij perfect

Keela in de startblokken, en even uitleg hoe ze Sjors moest rijden omdat hij het begrip aanbenen nog niet helemaal snapt zoals haar vaste rijpony

En hop, aan de wandel! eerst heeft Kelly haar nog een tijdje vastgehouden, just in case.

En van hand veranderen, Sjors snapt dit al echt goed!

En dan lekker los, Keela zo trots als een pauw.
We hebben maar even achterwege gelaten bij haar dat Sjors dit al de vorige keer had gedaan in draf met een andere leerling
, dus ze zei steeds " net als school he? ik ben nu de juffrouw van Sjors en ik heb hem dit geleerd!"
Lekker bekkie

En toen kwam het spannendste moment van de dag, jaja er zit ook een drafknop op Sjors! Rennen Kelly!

En nog even tussen 2 balkjes doorsturen

Sjors in de wending

Al met al ben ik erg tevreden over Sjors. Nog een kilootje of 50 eraf zodat zijn goddelijke lichaam niet meer in de weg zit ( hoewel.. nu hebben we meer Sjors om van te houden
) en nog een weekje of 6 oefenen en dan kan Sjors echt de lessen in. volgende week gaat Sjors op Bixie concours in de AA aan de hand, kijken wat hij daar van vind

Keela vond het prachtig, dus dat word alvast leerling nummer 1 die erop kan.