Viralda (dressuur + drafbalken) Verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Viralda (dressuur + drafbalken) Verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 18:41

Hey allemaal!

Ik ben weer flink hard aan het trainen met Viralda en voor mijn gevoel lukt het steeds beter om haar met meer impuls en constante aanleuning te rijden. Daarom wilde ik dit graag op foto vastleggen en dit is het resultaat!
(ter vegelijking: viewtopic.php?f=10&t=788656 )

Eerst lang instappen
1. Afbeelding

2. http://i9.tinypic.com/4vex1j7.jpg

Die linkerhank en die rechtervoet blijven maar omhoog gaan Rolleyes
3. Afbeelding

We hebben ook wat balkjes gedraafd
4. Afbeelding
5. Afbeelding

Stappen
6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Draf
9. Afbeelding

En weer een stapje tussendoor
10 Afbeelding

11 Afbeelding

12 Afbeelding

13 Afbeelding

14 Afbeelding

Halthouden kan nu ook terwijl ze nagevelijk blijft
15 Afbeelding
16 Afbeelding

En wat vinden jullie ervan? Zijn we een beetje vooruit gegaan?

VeerenAshley

Re: Viralda (dressuur + drafbalken) Verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:46

Mooie merrie! Ze loopt echt netjes over de balkjes vind ik. Voor de rest loopt ze soms wel wat achter de loodlijn, iets te opgekruld. Jijzelf kunt misschien iets minder naar achter hangen?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:47

Leuk paardje, het ziet er al heel netjes uit. Lachen
Probeer rechtop te zitten (je hangt teveel naar achteren en teveel in 'stoelzit') en probeer je handen naast elkaar en voor je te zetten. Probeer je handen ook rechtop te houden, je hebt pianohandjes.
Veel succes!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:16

Ha die Anne. Ziet er goed uit hoor! Pony loopt al stukken beter nu. Valt me alleen wel op dat jou houding steeds meer achteruit gaat Bloos Je hangt echt overdreven ver naar achter in draf en wat je zelf al zegt je handen op ongelijke hoogte en die hakken die je omhoog trekt. Ik denk dat het al zal schelen om je teugels iets korter/voor het zadel te pakken. Nu ga je denk ik automatisch achterover hangen om de teugels op 'spanning' te houden?
Balkjes draven gaat ook goed zo te zien! Binnenkort weer een sprongetje? Is wel leuk voor de afwisseling Ja
Nieuwe rijbroek trouwens?

wollie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:18

wat loopt hij leuk!
gaat de goeie kant op he zo te lezen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 07:25

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik moet idd minder ver naar achteren hangen. Volgens mij doe ik dit idd omdat ik anders in de knoei kom met mijn te lange teugels. Soms merk ik het trouwens wel, dus dat is al iets. Ik denk dat ik dat er zo weer uit heb (laten we het hopen Nagelbijten / Gniffelen )

Karen: Ik vind mijn houding niet achteruit gegaan eigenlijk. Het enige verschil is dat ik eerst te ver naar voren zat en met mijn schouders naar voren. Nu hang ik te ver naar achteren met een bolle onderrug.
Die handen worden nu juist al een stuk beter Knipoog Jij hebt me al lang niet meer zien rijden denk ik,want dat deed ik bij Astrid dus super erg. Daar is dat linkerhandje erin geslopen.
Hakken optrekken is altijd al een issue geweest (zie profiel) probeer er aan te denken, maar de volgende keer dat ik flink moet drijven gaan die hakken gewoon weer omhoog Rolleyes De rechter trek ik ook altijd meer op dan de linker.
Nieuwe broek idd Ja Zit echt lekker! Hij is niet zo heel erg mooi, maar van hele soepele stof, dus dat is wel lekker.
Sprongetje was ik binnenkort idd van plan, vandaar alvast de drafbalkjes, om te oefenen.

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:51

ziet er mooi uit.
alleen je houding ja. iets meer naar voren en je handen rechtop houden en iets naar voren.
verder ziet het er netjes uit hoor Pling!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:02

Hey Anne, leuke foto's!
Ziet er al stuk beter uit dan eerst.
Jouw houding vind ik nog wel meevallen eigenlijk.
Heb je vroeger erger gezien.
Je doet alleen nog wel dat vreemde knikje met jouw pols. o/a foto 1 & 8.
Verder zou ik de beugels nog wat langer doen.
Je zit nu erg ver achter in het zadel terwijl jouw achterste niet zo groot is als die van Frans.
Viralda ziet er iig al stuk beter uit.
Ik zou zeggen: Rijd zo door! OK dan!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:45

Ik zal aan mijn houding werken Ja Ik moet er gewoon nóg meer op letten en dan komt dat binnen een week of twee goed. Alleen die polsen, dát weet ik niet of ik dat er ooit uit krijg, dat doe ik volgens mij al zolang als ik rijd.
Beugels zal ik een gaatje langer proberen, maar voor mijn gevoel zit ik al lang! Heb ze al een tijdje terug twee gaten langer gemaakt Tong uitsteken
Even een foto van de vorige fotosessie (maandje terug) met een foto van dit keer naast elkaar, ter vergelijking. De linkerfoto is gespiegeld om te zorgen dat je goed kunt vergelijken en de foto's meer op elkaar lijken. Knipoog :
Afbeelding
Ik heb mijn handen al een stukje meer naar voren, beugels dus langer, ik kijk al voor me uit. Pony maakt achter ook net een iets ruimere stap. Nu die handen nóg een stuk naar voren, beugels nog een gat langer, benen lang, rechterop zitten, tenen naar binnen.
Nog meer dingen waar ik op moet letten misschien? Of tips hoe ik het voor elkaar kan krijgen?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:18

Hey Anne, het gaat wel steeds meer vooruit zeg! Probeer wel de pony niet te veel te laten opkrullen (voor de loodlijn) maar t ziet er goed uit hoor! Probeer ook iets rechterop te gaan zitten en wat meer ontspannen Lachen
Maar elke keer dat ik Viralda zie vind ik het weer een geweldig paardje! Precies een leuke maat en kan ook leuk lopen Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:05

beugels nog 1 gaat langer je handen draag je voor je zadel of voor de schoft van je paard en voor de rest zo blijven doorgaan ziet er goed uit Lachen

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 05:44

Nou dat gaat goed vooruit, al een stuk beter dan vorige keer!
maar probeer inderdaad niet zo achterover te gaan hangen
Verder ziet het er goed uit.
En misschien kun je rustig naar nog een gaatje langer van de beugels werken Knipoog

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 08:41

Ik vind je vorige foto's er wat relaxter uitzien, met name die in stap. Daar loopt ze lekker ontspannen, nu je er wat meer aan gaat werken, krijg je soms een beetje dat knikje in de hals foto 7 en 10 zie je dat vooral. Denk dus aan de lengte houden in de hals (maar dat is heel moeilijk, want als je erop zit lijkt het goed, heb namelijk hetzelfde Haha! )

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:59

Ziet er goed uit, je ziet idd erg veel verschil. Geef je pony alleen iets meer ruimte, ze loopt vergeleken op de foto van vorige maand, opgekropt, probeer haar iets langer te laten, maar wel gewoon rond.

Je handen mag je misschien iets hoger houden ,maar niet meer te veel naar voren. beugels mogen misschien nog een gat langer, maar zie dat je op een spring zadel zit, en je moet wel zorgen dat je wel lekker blijft zitten.