Beauty (2de keer erop) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ticcie

Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:24

25 juli 2007 heb ik voor de 2de keer met Beauty gereden. Naar aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=10&t=799811&hilit= wil ik even laten zien dat er al weer een beetje vooruitgang is.
Het was dus ongeveer 3-4 weken geleden dat ik met deze pony had gereden. In het begin konden we met moeite opstappen, nu stappen we op als niets, in stap kwam ze onmiddellijk rustig en ontspannen, in draf ging ze onmiddellijk met de neus weer de lucht in..

(Meer commentaar bij de foto's.)

Commentaar mag, mits opbouwend.
Kijk ook aub naar het bovenstaande topic voor meer info, of pb me.

Eigen commentaar:
- Mijn houding trekt op niet veel, 't komt onder andere omdat het een erg iele pony is en in draf heb ik het moeilijk men houding oké te houden. Vooral wanneer ze begint te trippelen.
- Beauty durft nog veel te diep lopen, maar ik dwing haar echt niet zo diep te lopen.. Ik denk dat het beter is nu wat te diep te lopen dan die neus omhoog zodat ik met een bloedneus zit. Tussendoor kreeg ze vaak vrije teugel zodat we konden zien wat ze zelf deed en ze bleef (tamelijk) laag met de neus.

Nu genoeg gezeverd. Knipoog

1. Iets te diep.
Afbeelding

2. Iets wat tegenstrijdig..
Afbeelding

3. Tamelijk goed vind ik.. (kan wel beter, maar pony kent nog niets!)
Afbeelding

4. Eerste drafpassen. Echt slechte houding, maar hoofd valt goed mee buiten de vorige keer (neus omhoog en ik bloedneus).
Afbeelding

5. Al veel beter! Vind het nog mooi om zien..
Afbeelding

Hierna even naar buiten. Ze zweette enorm en buiten is ze echt super! Dat was dus wel een goede beloning!
6. Ze loopt "rond" en wel ontspannen.
Afbeelding

7. KOEIEN!
Afbeelding

8. Beauty houdt niet zo van stilstaan.
Afbeelding

9. Vind het toch wel een mooie pony..
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
http://i183.photobucket.com/albums/x263 ... 0_2554.jpg

12. Ook op straat echt super braaf! (Ook camion enzo gepasseerd en niets gedaan.)
http://i183.photobucket.com/albums/x263 ... 0_2555.jpg

13.
http://i183.photobucket.com/albums/x263 ... 0_2556.jpg

Daarna nog even in de piste gesprongen en ze kwam al beter naar beneden, zonder al te veel vechten. Dat wandelen doet haar dus duidelijk goed!
14. M'n armen.. Bloos
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Dit was het hoogste dat we hadden gesprongen en vind hem nog mooi..
Afbeelding

JanineN

Re: Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:26

ik vind foto 9 wel leuk Lachen mooi dat het al steeds beter gaat! succes verder!

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:28

Leuke pony en leuke combinatie Pling maar als je je teugels een halve meter korter doet en je handen mooi draagt oogt het veel beter, en je tenen naar binnen draaien Bloos . Maar verder mooie pony Knipoog . Succes verder.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:29

@ arabiandevil: Ik vond foto 9 ook wel leuk, alleen spijtig dat ie was wazig is. Ben alsinds al blij met de succeswensen, 't doet me goed, 't geeft me iets om naartoe te streven!

@ nicole_amber: Ja, men teugels viel me nu ook op.. Maar 'k denk dat het was omdat ik vaak de teugels naarvoor stak zodat ze even losse teugel had.. Zodat ze niet constant denkt dat ik haar iets vraag enzo zelf ontdekt dat het beter is "rond" te lopen. Volgende keer let ik erop. Pling Echt bedankt.

x

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:33

wou je zeggen dat je op 1 dag dresuur, buitenrit en gesprongen hebt?
ik hoop wel dat je de pony een beetje conditie hebt laten op bouwen anders vind ik het not done.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:36

is dit egt de 2e keer dat jij er op rijdt!!? en dan meteen springen..

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:37

@ Thirza: 't Is niet dat ik er 3 uren heb opgezeten ofzo hoor.. Ik heb een half uurtje ongeveer "gedressuurd", maar ze kwam zot omdat ze niet graag in een piste zit. We zijn dan een halfuurtje gaan stappen buiten, tussen weides, velden, ... en enkele meters gedraaft. Ze vond het allemaal oké. Tegen we terug in de piste waren heb ik nog een kwartiertje gesprongen en 't was gedaan! En van dat half uurtje dressuur heb ik misschien.. 20 minuten gestapt? Volgens mij kan dit dus niet zoveel kwaad.. Dressuur doet ze totaal niet graag, springen en wandelen wel dus dat deed ze dan ook met plezier.

@ leonieswenny: Ja, 2de keer en al springen. De zoon van de eigenaar had er ook al met gesprongen, ze heeft al veel vrijgesprongen enzo, ze wordt bijna dagelijks gelongeerd of gewoon aan de hand buiten gestapt, 't is niet dat ze voor de rest stilstaat hé..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:41

Denk aan je piano handjes Knipoog
Licht het zadel niet te ver naar voren?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:42

ik vind het wel erg lang voor een pony zonder conditie, heb je de dag erna wel wat met der gedaan rustig gestapt bedoel ik hier eigenlijk mee.
wat zal dat diertje spierpijn hebben gehad.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:45

@ Paulaa_: Sorry voor de handjes.. Bloos Ik zal erop proberen letten.. En het zadel: heb nu ook de indruk. Ze heeft twee bokjes gegeven in draf (niet hoog, voelde het nauwelijks), maar zou kunnen dat het daardoor naar voren is gekomen.. Z'is dan ook erg smalletjes..

@ Thirza: Wie zegt dat de pony geen conditie heeft? Verward En lees de vorige post: er wordt bijna dagelijks iets met gedaan, sowieso dagelijks aan de hand stappen. 'k Ben geen beul hoor. En wees maar zeker, deze pony heeft conditie. Ik zal haar heus niet forceren. Als ze in stap tegenstribbelt om rond te lopen, laat ik haar gewoon lekker los tot ze weer kalm is. 'k Ga haar echt niet laten rijden tot ze erbij doodvalt.
x

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:07

Ze is inderdaad erg smallekes, kan geloven dat je houding dan niet 100% is!
Ik vind het net een goeie volgorde, eventjes werken, belonen door even buiten te gaan en dan even springen. Een pony met conditie kan dat meer dan genoeg aan hoor, een uur intensieve dressuur is veel zwaarder dan dat!
Veel succes ermee, maar dat zal wel lukken! Elke leer een stapje verder Ja
je hebt toch al geen bloedneus meer, dat is al iets Haha!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:14

Je pony kan het makkelijk hoor ze moetten niet zeuren!
Tziet er prima uit en zo als je zelf zegt je bent echt geen beul.
Als de pony het goed kan en al dagelijks wat mee gedaan word is dat prima!
Ik doe dat ook wel eens eerst even dressuuren dan daarna een paar hindernisjes en dan even naar buiten!
Mijn pony is ook niet al te oud.. Lekker toch?!
Veel suk6 verder

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:17

Je mag je handen wel wat meer naar voren plaatsen en je piano handjes, zoals al gezegt. Verder vind ik dat je erg veel doet, nadat hij zolang heeft stilgestaan (is mijn mening). Op sommige foto's loopt hij te diep. Verder vind ik het een leuk paardje.
Edit: typfout

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:19

Het is ook lang geleden dat ZÍJ iets met die pony heeft gedaan als je een beetje leest..

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:21

Ik vind het paardje nog érg iel om bereden te worden. Sowieso vind ik haar iel. Misschien kan ze beter eerst wat spieren opbouwen voor je erop gaat? En waarom hulpteugels? Ik had het anders aangepakt en vind het niet zo fijn beeld geven.
Tis wel een beauty om te zien!

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:40

Grappig beestje Clown Wat is het voor ras? Ze heeft zulke iele beentjes... Clown Wel mooi dat het goed gaat en dat je al kan springen, ik neem aan dat ze dat inderdaad aankan als je dat doet Bloos . Veel succes nog! Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:54

Ik zou je teugels korter pakken, nu heb je je handen op je bovenbenen liggen op een aantal foto's en dat is ook niet de bedoeling Knipoog. Verder zou ik dit diertje nog niet aan de teugel proberen te rijden, laat haar eerst maar eens op 'eigen benen' lopen en leren om op je zit terug te rijden, zonder dat je teveel in haar mond zit.
Als ik eerlijk ben, vind ik een deel van de foto's geen fijn beeld geven. Dan vind ik foto's uit je andere topic een fijner beeld geven, deze foto bijv.: http://i183.photobucket.com/albums/x263 ... 0_2529.jpg

Ik zie dat de pony een hittepetit is, maar ik denk niet dat dit (zoals je nu bezig bent) de manier is om deze pony op een nette en ontspannen manier rond te rijden. Krijg je les met haar?

Vat mijn bericht niet fout op, ik zeg de dingen zoals ik ze zie. Volgens mij is het een hartstikke leuke pony, maar als je er zo mee doorgaat, blijft dat niet goed gaan denk ik.

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 21:52

@ Tinne: Ze wordt niet gedwongen "aan de teugel" te lopen. Als ik haar, zoals jij zegt, op eigen benen zou laten lopen, is het neus omhoog, in de lucht en nog van die dingen. Ik zit niet veel in haar mond, op de foto misschien momentopnames, want ze is erg gevoelig dus daar blijf ik zoveel mogelijk uit. En waarom zou dit niet goed blijven gaan volgens jou? Dat vraag ik me echt af..

@ HorseFury: We weten niet wat voor ras het is. Er zit alsinds al iets in van New Forest en ook Draver. Ze heeft, voor ze op de wei ging, nog voor de sulky gelopen en ook bereden in de koers.

@ Imitador: Eum, zie jij de martingaal als hulpteugel of.. Naar mijn weten is een martingaal toch niet zo erg? Is om haar een beetje tegen te houden de lucht in te gaan + ie is zelfs nog wat te groot.. Ik zie ECHT geen hulpteugels in dit plaatje..

@ Lisa_vD: Ik doe misschien veel, maar lees aub, de pony heeft geen 3 weken gewoon op een weide gestaan hé! Er is tussendoor met gewerkt! Alleen was ik het niet, ik kan moeilijk elke dag 30 kilometers afleggen om die pony te rijden en/of te laten werken. Dat vind ik iets te zot, zeker als ik zelf met 4 andere kadetten sta. En over dat te diep lopen: staat in m'n beginpost, ik dwing haar niet zo diep te gaan, zodra ze dat doet laat ik haar los vanvoor.

Zo, dit was het dan tot nu toe. Sommigen mogen wel eens beter lezen, niet grof bedoelt ofzo, maar de meeste dingen zijn wel al gezegd. De pony kwam toe alsof ze was mishandeld. We konden haar zelfs niet vangen, nu is er al een groot verschil, maarja.

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:55

Mijn Commentaar !
1 : Piano Handjes
2 : Je zet je handen op je benen ( Ze moeten VOOR het zadel )
Ik vind dat de pony en jij erg vooruit zijn gegaan .
Let wel op de puntjes ,

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 21:57

@ PiieterLY: Dank je voor de reactie. Ja, de pianohandjes heb ik erge problemen mee, daar werk ik zeker aan! En m'n handen die ik op m'n benen zet: dit doe ik dus alleen bij haar, niet bij een ander paard.. Vind het raar, maar ga er de volgende keer op letten!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:07

Ik begrijp echt niet waarom er na dressuur EN buiten rijden dan ook nog weer zo nodig gesprongen moet worden! Wat is dat toch met jullie 14.. 15.. 16 jarige meiden? Ik vraag me af wat dat toevoegd aan de training van je paard of pony als je net conditie aan het opbouwen bent.
Daarbij zou een goed passend zadel een hele verlichting zijn voor dit dier!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 22:13

@ aerdenhout1:
1. Ik ben 17.
2. Als jij voor elk paard dat je koopt om 2 maanden later terug te verkopen een nieuw zadel koopt, fijn voor jou, maar ons portemonnee geeft zoveel niet. Dit is momenteel het beste dat we hebben.
3. Als je eens goed leest staat er dat ik met moeite heb gedressuurd en buiten alleen heb gestapt en even gedraaft, er staat niet dat ik Beauty afbeul tot ze niet vooruit kan.
4. Ze doet het springen met plezier, zeker in vergelijking met dressuur want ze trekt zelf naar de sprong.
5. Ben jij niet jong geweest? Alsof jij hebt nooit eens iets gedaan waarvan wij hetzelfde kunnen zeggen zoals jij nu doet tegen mij? Ik ga dit dier echt niet afbeulen! Ik ga haar niet kapot laten werken! Dat verdiente ze niet.
6. Ik snap je echt niet..

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:20

Wat een leuke pony!
Ik vind het ook wel een beetje te veel voor de 2de keer erop, maar jij zou wel weten wat goed is voor het paardje Lachen
Heel veel succes ermee nog!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:20

Ticcie schreef:
2. Als jij voor elk paard dat je koopt om 2 maanden later terug te verkopen een nieuw zadel koopt, fijn voor jou, maar ons portemonnee geeft zoveel niet. Dit is momenteel het beste dat we hebben.

waarom gaat het dier na 2 maanden terug? en als je beurs het niet toelaat om een beetje goed passend zadel te kopen waarom begin je dan aan een paard?

een bontje had iig het minste geweest
zet het dier dan gewoon aan het werk op een andere manier zoals longeren in plaats die rug te verkloten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:21

In al je antwoorden klink je inderdaad als een 16 17 jarige.
En nee ik heb dit soort dingen nooit gedaan met welk van mijn paarden of pony's dan ook! Misschien een idee om je toch iets meer te verdiepen in het gegeven paard??
Dan het zadel......als je bokt nu eens goed doorleest dan kom je er denk ik ook achter hoeveel schade een slecht passend zadel kan aanrichten. Doe onder dit zadel dan minstens een gelpad of een heel dik sjabrak.