een vraagje n.a.v mijn les vandaag. Ik heb nog erg veel moeite om Nuala zo te rijden als het hoort, op zich geen probleem natuurlijk daar kan je aan werken. Alleen nu ben ik dus een heel uur bezig met die stomme teugels op maat houden, ik heb ze normaal veel langer. Ik heb zelf het gevoel heel het gewicht van Nuala's hoofd te dragen, maar mijn instructrice zegt dat dit niet zo is. Omdat ik dus niet lekker zit (armen helemaal fout door die teugels) kan ik me niet op andere dingen zoals zit en benen concentreren. Mijn instructrice zei dat we een Thiedemann teugel konden proberen voor tijdelijk, want die neemt dan eigenlijk een groot gedeelte van mijn armen weg zodat ik me kan concentreren op de rest. Als dat goed is gaat ie weer af. Nou gingen mijn haren overeind staan bij alleen al de gedachte aan zo'n ding. Ik heb altijd geleerd dat hulpteugels zo afschuwelijk zijn en dat je ze nooit mag gebruiken om je eigen rijgebrek mee op te lossen. Maar aan de andere kant hoor ik ook dat dit een nogal milde teugel is die alleen werkt als het nodig is en je je paard ook niet verkeerd kan rijden zoals bijvoorbeeld bij een slof.
Nuala is nog erg stug en onervaren en ik wil haar niet verpesten!! Ohja en natuurlijk een tinker!

Wat vinden jullie hiervan?