Dennis @inrijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samham

Dennis @inrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:04

Ik maak niet vaak topics aan op Bokt, maar nu wou ik wel graag even dit monstertje laten zien Lachen
Wij zijn nu op stal bezig de kleine Dennis in te rijden.... Clown Ikzelf heb hem 'aan de hand' opgevoed. Clown
We zijn nu ongeveer een maand bezig met het berijden van dit kleine monster. Tot nu toe doet hij erg zijn best, alleen begint hij zo langzamerhand een eigen willetje te krijgen! Maar ik zal niet meer kletsen: hier komen de foto's!
Dennis is een nakomeling van Ed King Hill en is nu 3 jaar.
Ik weet dat ik er vaak nogal bagger op zit, maar zoals ik al zei is ie wat eigenwijzer Duivel geworden, waardoor hij ook wat explosiever wordt... Vandaag viel het gelukkig mee. Lachen

Afbeelding
Stiekem straal ik wel een beetje als ik op m mag rijden, het is toch wel een beetje mn baby. Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Beetje opstandig...
Afbeelding
En zn mooie koppie...

Voor de duidelijkheid: we zijn helemaal nog niet bezig om hem aan de teugel te laten lopen, want we doen alles lekker rustig aan. Vaak voel ik toch dat hij het uit zichzelf doet, wat ook blijkt op de foto's Knipoog Hij heeft zelf gewoon al zin om aan de teugel te gaan lopen geloof ik! Tong uitsteken

Nou... Commentaar is welkom, en brand dus maar los! Hou het aub wel een beetje netjes, het is ook voor mij de eerste keer dat ik een paard inrijd! Nagelbijten / Gniffelen

bromfiets

Re: Dennis @inrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:08

het ziet er netjes en ontspannen uit hoor. Ik denk dat die stiekeme glundermomentjes steeds vaker zullen komen en langer zullen duren.
Is hij ruin of hengst?

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:11

Hij is zo lang mogelijk hengst gebleven, maar omdat er op het laatst nog maar 2 mensen (ik en de staleigenaar) mee om konden gaan, is ie gecastreerd...Lachen

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:11

Leuke pony! Ziet dr al goed uit Ja

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:14

probeer je handen rechtop te houden, je hebt pianohandjes.. en niet te veel je armen strekken Knipoog verder ziet het er leuk uit!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:14

Tja....ik vind het er niet zo plezierig uitzien. Paard loopt gespannen en er wordt toch best wel in de mond gezeten, want ik zie zijn mond al iets open staan. Daarbij snap ik de martingaal niet. En zeker voor een 3 jarige ( wat ik veels te jong vind, maar daar is al zoveel over geschreven op bokt dus dat doe ik niet) moet hij veel meer zakken met zijn hoofd zodat hij over zijn rug gaat lopen.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:20

ziet er opzich netjes uit , alleen snap ik ook de martingaal niet.
is er een rede waarom je deze gebruikt?
er kan namelijk op sommige momenten wel druk op de maringaal ontstaan en dat lijkt me niet prettig voor zn mond.
verder veel succes met je paardje
Laatst bijgewerkt door bonte_bente op 25-07-07 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:20

De martingaal hangt los, die werkt dus niet in.
Dit paardje is volgens de TS een maand onder het zadel en erg druk: dan vind ik het niet zo gek dat hij nog niet perfect over de rug loopt.
Bovendien staan niet op alle foto's zijn mond open en op de laatste foto kun je (vind ik) duidelijk zien dat hij zich opwindt over iets. Bovendien hangen de teugels daar los. Ik denk dat je met geduld een heel leuk paardje kan hebben.... Ga zo door.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:22

Ik vind het er goed uitzien voor een jong paard. En dat op een maand tijd. Prima

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:25

Ga met bromfiets mee!
Ik vind het een heel mooi paardje die er zeker wel komt, heb tijd en geduld.
en probeer wat rechterop te zitten Knipoog
matingaal had ik er alleen wel afgehaald. veel succes verder!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:26

Zo jong paard hoeft niet gelijk als salinero te lopen hoor mensen! Dus over de rug gereden worden dat komt wel. Liever door te rijden dat die met zijn hoofd zakt, dan dat je hard aan de teugel gaat zitten te sjorren en dat die dan wel MOET zakken.

@ TS ik vind dat je goed bezig bent, ok er zijn altijd dingen die je kan verbeteren, maar ik geloof dat iedereen die wel heeft!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:43

aerdenhout1 schreef:
Tja....ik vind het er niet zo plezierig uitzien. Paard loopt gespannen en er wordt toch best wel in de mond gezeten, want ik zie zijn mond al iets open staan. Daarbij snap ik de martingaal niet. En zeker voor een 3 jarige ( wat ik veels te jong vind, maar daar is al zoveel over geschreven op bokt dus dat doe ik niet) moet hij veel meer zakken met zijn hoofd zodat hij over zijn rug gaat lopen.

ik vind juist dat je het beestje eerst goed aan het been moet hebben , en hem dan pas omlaag moet rijden ... en hoezo moet hij juist voor een 3 jarige meer zakken met zijn hooft ???

ik vind het een leuk paard om te zien Lachen hoelang loopt hij nu al onder het zadel ?
de martingaal zit hellemaal niet strak , dus het paard heeft er geen last van Knipoog maar ja ook ik wil wel weten waarom je met martingaal rijd Tong uitsteken

Samham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:45

Dank jullie allemaal voor jullie snelle reacties!
Ik had wel verwacht dat er een reactie over de martingaal zou komen, en daar hebben jullie ook helemaal gelijk in: ik had het ook gevraagd Lachen

Het is eigenlijk niet mijn paard, ik rijd hem voor andere mensen die hem deels uit handen aan mij hebben gegeven Haha! Ik kan heel goed met deze mensen, dus vertrouwde ik er ook op dat zij de goede man voor het helpen bij het inrijden zouden vinden. Deze had het al veel vaker gedaan. Pling Tot nu toe ging het helemaal ok, alleen had hij deze keer graag (het was dus de eerste keer *LOL* dat ik er een martingaal om zou doen. Ik ben niet iemand die overal tegenin gaat en vertrouwde dus om zijn oordeel. Ik heb de martingaal heel los gelaten, dit vond de instructeur oké. Waarschijnlijk was dit zijn wens omdat dit de eerste keer helemaal los door de hele bak was, voor de zekerheid. Rolleyes. Het was dus niet mijn beslissing, maar Dennis vond het niet erg.

Hij wond zich nogal op vanwege die harde wind: naast onze bak zit een boomgaard vol appelbomen, dus als het begint te waaien weet je al wat de paarden gaan doen als ze langs die kant komen... Precies! Bang zijn Clown

Ik heb idd pianohandjes... Bloos Bedankt voor die tips!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:29

Naja zeg... Wat een bagger is dit! Jemig dat jij zo een paard inrijd!

Nou Sam,
Je weet zelf ook wel wat ik er van vind... Ik ben een van de live getuigen hoe het gaat! En ik ben echt tevreden! Dit gaat wel wat worden jullie twee...

En je handjes ja maar ach weetje Knipoog Ik doe het je niet na, en onder begeleiding van meneer komt het wel goed!

Succes en tot snel!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:39

ziet er goed uit, vooral als die nog niet zo lang onder het zadel is en jij het voor het eerst doet, ga zo door Knipoog