Pony blijft echt niet stilstaan..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Pony blijft echt niet stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:01

hallo bokkers,

ik zit met een probleempje waar ik af en toe gewoon boos om wordt.. ik heb nog een jonge pony nu 4 en is wat langer als een jaar onder het zadel.. de laatste tijd wil hij als ik aan het rijden ben gewoon niet meer stil blijven staan.. ik wil gewoon een HO maar hij wil alleen maar lopen.. nu zet ik hem telkens met ze neus tegen de bakrand aan maar dan draait hij gewoon naar links of rechts. hij pakt ze bit vast en loopt gewoon door.. en dat tegenstribbelen van hem wordt na een tijdje irritant.. en wordt ik boos.. maar omdat ik niet wil gaan zitten rukken in ze mond, laat ik het maar toe anders moet ik echt heel hard trekken.. ik rijd ook al heel veel overgangen en halt en weer weg draven maarja dat vind hij moeilijk.. hij blijft nergens stil staan wat moet ik doen om het rijden weer een beetje leuk te maken

Nikita__

Re: Pony blijft echt niet stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:03

Blijven oefenen , je pony is nog erg jong namelijk.
Doet ie dit altijd al ? Je moet niet opgeven maar natuurlijk in niet in zijn mond gaan rukken.
Maak je zwaar en maak ophoudingen en gebruik vooral je stem.
Succes!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 17:04

nee eerst bleef hij altijd netjes wachten nouja ook een beetje draaien maar stond wel stil

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:06

Hmm , nou zoals ik al zei maak je zwaar maak opoudingen en gebruik vooral je stem

Nikita__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:08

ookal blijft ie lopen , net zolang ophoudingen blijven maken totdat hij stopt als hij eenmaal is gestopt heel goed belonen en verder rijden Lachen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:28

Kan het niet zijn dat zijn zadel niet meer geod past en dat het met opstappen pijn doet.
Ook zou ik met een krukje opstappen, dan heof je niet zo aan een kant te hangen en verder gewoon geduld hebben , zou eens even heel goed nadenken , want denk dat het probleem bij jou ligt en niet echt bij het paardje.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 14:30

bij het opstappen blijft hij wel stil staan hoor.. maar met het rijden wil hij geen halt houden

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:35

Mijn paard is nu 6. Toen ik hem net zadelmak had, wilde hij ook niet stilstaan. Na 3 maanden wilde hij eindelijk. Dis is heel lang goed gegaan, totdat ik met achterwaarts bezig ging. Hij heeft toen wel een maand lang, als ie moest halthouden (ook in de proef) op de plaats gestap. Elke x weer een ander voetje omhoog net zolang tot ik weer voorwaarts ging. Ik heb het gestraft en genegeerd, niets hielp. Tot ik er niet meer over nadacht en nu staan ie weer prima stil.
Onbewust denk jij hij zal wel weer niet willen en daar kan het probleem ook zitten. Als je wilt afstappen, staat ie dan wel stil? Laat je teugels eens wat langer op het moment dat ie gaat staan

Tormenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:59

Dat onbewuste heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken, zoals LisaB zegt. Zorg er in ieder geval voor dat je niet verkrampt gaat zitten, gewoon jezelf ontspannen lang maken en diep gaan zitten. En als hij stilstaat idd belonen door een kriebel en teugels wat laten vieren.
Probeer je er niet te druk om te maken, want dan lukt het helemaal niet meer. Hij is nog jong Lachen

Debbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:29

Mijn paardje wou ik niet blijven staan. Toen we op tornooi waren en 8tal aan het rijden waren, moesten we natuurlijk ook met 8 halthouden, en naast elkaar. Die van mij vond het geweldig om dan achteruit te gaan, of gewoon tegen de andere paarden te lopen. Ik heb de tip gekregen, om halt te houden, hand los, en naar de lucht kijken, en volledig aan iets anders denken. Eerst 5 seconden, 10 seconden, en nu blijft ze perfect staan. Ik zou zo zeggen proberen maar, en veel geluk. Probeer ook altijd rustig te blijven, ook niet altijd even gemakkelijk, maar het lost al heel veel op.

Groetjes
Debbie