Stille Handen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alfa_Girl

Stille Handen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:20

Ik weet niet of het hier goed staat..

Maar
Ik had dus een vraag. Ik rijd best wel vaak op een paardje. En als je stille handen heb, dan gaat ze nagevelijk lopen. Mijn 'juf dinges' zeg dat ze heel ontspannen loop en heel goed naar mij luisterd. Maar ik krijg maar geen stille handen!!

Heeft iemand nog oefeningen of tips hoe ik in hemels naam stille handen kan krijgen.

Tormenta

Re: Stille Handen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:27

Als je instructrice zegt dat je stille handen hebt, dan zal ze dat wel goed gezien hebben, denk ik. Bedenk je wel dat stille handen niet betekent dat je niet mee hoeft te gaan met de mond van je paard, ze kunnen dus nooit helemaal stil zijn.
Hoe bewegen jouw handen dan, volgens jezelf? (dus omhoog-omlaag met lichtrijden bijvoorbeeld?)

trieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:33

Daar heb ik ook last van dus ik kijk even mee alle tips zijn hier ook welkom

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:34

Schouders lekker ontspannen houden en polsen ook, dan heb je voor je paard stille handen. Dat wil niet zeggen dat je handen helemaal niet mogen bewegen, juist wel, in stap en galop gaan ze lekker mee met de bewegingen van je paard en in draf houd je ze zo dat je je paard niet hindert. Dát wordt er bedoelt met stille handen. En als je instructrice aangeeft dat je dat doet, doe je het vast goed!

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:44

Idd schouders onspannen en gewoon lekker door rijden.
Als je juf zegt dat goed gaat zal het dan ook wel zo zijn.
Je kan het nartuurlijk ook aan je juf een vragen!
Gewoon lekker door rijden het komt denk ik van zelf wel goed Lachen

JeSkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:59

je hand kan niet altijd helemaal stil zijn .. een beetje mee bewegen is ook goed hoor Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:44

Ook een stille hand beweegt mee met de bewegingen van het paard. Anders heb je een vaste hand. Maar ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed (want iedereen voor me haalt uit je bericht dat je instructrice zegt dat je het goed doet), kan je het eens wat duidelijker formuleren? Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:48

De meest gemaakte fout is dat je handen mee omhoog gaan bij het lichtrijden.
Probeer het uit op een stoel en ga "lichtrijden" en kijk of je ze op dezelfde hoogte houdt of anders kan houden. Als je en stoel of iets voor je neerzet kun je mooi een vast punt aanhouden.

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:10

Nouw nee. De instructrice zegt dat ALS je stille handen hebt dan gaat ze dat doen. Maar ik heb dat dus niet.
Met galop is het makelijker want galop is gewoon lekker en dan hoef je niet veel te doen Ofzo.
Snappen Jullie Het?

@ Superwoman;; Bedankt. dat is een vet goed idee! Ik ga t proberen. Gaat er wel een beetje vaag uitzien. Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:18

je kan ook een halster touw om de hals van je paard doen
werkt zo je doet dus dat touw om zijn/haar hals op z'n manier dat je het touw tegelijk met je teugels kan vasthouden (moet jezelf uitvinden of je het fijn vind om hem alleen met je pinken vast te houden of in de "volle hand" ) als ie op de juiste lengte zit hindert je het niet in het sturen maar je leert wel waar jij je handen moet houden en dat je ze stil moet houden (als je trekt hinder je je paard niet maar merkt wel dat je wil gaan trekken)

het meisje wat op mijn ponny reed had er ook erg last van vooral met licht rijden en was hierdoor binnen 2 weken "genezen" Haha! (was de eerste keer wel even wennen voor haar)