Rosa is met 4 jaar uit de weide gehaald (toen ze veulen was wel eens op de keuring geweest), maar verder niet iets mee gedaan (wel goed verzorgd !). Toen ze dus 4 jaar was kocht een vrouw haar en zette haar in oxe neer. Hier wouden we haar al inrijden alleen door geruzie enz. op die stal is ze weg gegaan naar Dijkerhoek. Hier hebben ze er toen wel een paar keer op gezeten en aan de hand mee gestapt maar rosa is een hele erge streskip, als ze iets eng vind is ze ook zo weg. Een vrouw bood aan om op haar te stappen. Alles ging goed totdat M. (De eigenaresse) achter haar langs liep en Rosa haar kwijt was. Ze raakte in paniek en is toen op de vlucht gegaan. De vrouw die op haar zat is eraf gevallen en er toen weer op gegaan maar dat ging weer fout!. Toen hebben we een paar rondjes gewoon met haar gelopen en op stal gezet omdat het zo erg was. We hebben haar weggebracht naar: Suzan Bredero en die hadden het zelfs moeilijk met haar. Ze was bang voor de klapperende beugels enz. Maar inplaats dat ze bij je komt en stil gaat staan rent ze in paniek weg en kun je er ook echt niks meer mee. Ze hebben haar in de stap molen gezet omdat er verder geen andere opossing was. Nou Rosa was na een tijdje niet meer bang voor de klapperende beugels. Nu nog iemand erop. Nou heel veel werk Rosa is 8 weken weggeweest en toen was ze nog niet helemaal klaar. De eigenaresse en ik moesten maar leren hoe het moest en ermee verder gaan. ( ze hebben Rosa trouwens geleerd: als je ervoor gaat staan moet ze stoppen want ik had geen rem, geen stuur niks). Nou wij aan de slag thuis. Eerst moeten we haar altijd alleen longeren, dan met mij erop en daarna los als alles goed gaat!.
Bij Suzan Bredero:

Thuis de 2e keer op Rosa.

Drafje, Aardig angstig

En ook nog even los.
(We begonnen de bak op 15 bij 15 , dit hadden we als tip meegekregen. Nou dat zie je ook op de foto's eronder. We zijn toen het goed ging naar 20 bij 15 gegaan en zijn nu op 20 bij 20. Meer stappen willenwe niet omdat het super goed gaat alleen ik moet nog letten op mijn houding omdat ik dat soms erg moeilijk vind ivm dat ze soms nog wel gekke draaien enzo heeft).

& De laatste van haar hoofdje (even de camera bekijken maar is toch wel een beetje spannend)

Piano handen komt ook omdat ik een touw erbij moet vast houden dat is een beetje mijn rem.
Groetjes Esther

)

veel succes, hoop dat het net zo goeg gaat als laatst!! Morgen hebben we je camera mee dus dat word weer foto's ook van jullie maken
Complements from the owner!!