Arabje door het jaar heen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Arabje door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:51

Sinds ik eindelijk goed les heb gaat het een stuk beter met het rijden.
Eerst liep hij geheel op de voorhand en werd hij naar beneden getrokken.
Niet echt een fijn plaatje om te zien. Ik had nog helemaal niet zoveel ervaring met
rijden wat goed was en wat niet. Ik lesde toen bij iemand die mij vanaf dag 1 les gaf.
Helaas ging het haar alleen maar op rond rijden en werd her niet gezegd over actief
naar voren rijden, ontspanning enz.
Nu ben ik een paar maanden geleden begonnen bij een andere instructrice en het gaat stukken
beter.

De eerste foto's zijn van precies een jaar geleden. Achteraf echt niet mooi om naar te kijken
en gewoon zielig voor het paardje.

Afbeelding
1. totaal niet actief, hele slechte houding en alleen gericht op het rond rijden

Afbeelding
2. Hetzelfde

Afbeelding
3. Hier zie je goed dat ik mijn handen vastzet zodat hij beneden blijft.

Afbeelding
4. Allereerste wedstrijd eind februari, handen nog ver uit elkaar. Niet erg netjes

Afbeelding
5. Dit voorjaar. Hier was ik net een eental weken bij mijn nieuwe instructrice Haha!
Ik zat hier nog wel veel naar voren en mijn armen nog gestrekt.

Afbeelding
6. Betere houding, nog niet geheel ontspannen. Wel lekker actief.

Afbeelding
7. Mooi, alleen handen nog een beetje vastzetten.

Afbeelding
8. Al een aantal wedstrijden gehad. Vanaf deze wedstrijd kwamen de punten
Netjes alleen mijn hakken.

Afbeelding
9. En vorige maand. Beter beeld. Handen niet meer vast zetten

Afbeelding
10. En galop. Armen wel wijd maar niet vast gezet. Lekker ontspannen.

Afbeelding
11. Ook pas geleden. Leuk beeld

Afbeelding
12. Lekker relaxed

Wat vinden jullie ervan? Zien jullie verbetering.

Sannee_

Re: Arabje door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:01

Hee Leuke Foto's Mooi paardje loopt nu indd veeel beter ! Ff een vraagje Tussen door.. die groene broek die je aan hebt is toch van Harry's Horse.. Zit die fijn?? Niet hele dunnen stof ofzo? Sorry als ik dit via de pb had moeten doen !

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 15:03

Bedankt. Ja die broek is van Harry's horse. Ik vind die broek echt super zitten. Is echt een lekkere stof. Zeker lekker voor de zomer. Het is best een dikke stof. Dikker dan de meeste andere broeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:52

je ziet wel verbetering, alleen nog niet helemaal, maar kan wel zien dat je hard aan het werk bent geslagen!
Ik vind het ook een mooie broek Lachen

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:52

Les je toevallig bij Chantal? Ik les bij Rom en heb je vorige keer volgens mij zien rijden Knipoog

Leuke foto's van jullie twee, je ziet inderdaad veel vooruitgang. De juiste instructie is inderdaad erg belangrijk. Goed dat jij de stap hebt genomen om ergens anders te gaan lessen, tuurlijk is het makkelijk bij je eigen op stal.... maar als diegene zelf niet eens knap kan rijden...en niet weet wat echt paardrijden is ...word het lastig....

Vond Daraxo er dit jaar met het wedstrijdweekend ook veel beter uitzien Knipoog Daraxo is trouwens de oom van mijn arabje Haha! Veel succes verder!!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:40

Hee cheryl Haha!
Je ziet wel wat vooruit gang..
Dat blouwe setje is wel heel leuk *LOL*

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 22:26

Cuubje schreef:
Les je toevallig bij Chantal? Ik les bij Rom en heb je vorige keer volgens mij zien rijden

Leuke foto's van jullie twee, je ziet inderdaad veel vooruitgang. De juiste instructie is inderdaad erg belangrijk. Goed dat jij de stap hebt genomen om ergens anders te gaan lessen, tuurlijk is het makkelijk bij je eigen op stal.... maar als diegene zelf niet eens knap kan rijden...en niet weet wat echt paardrijden is ...word het lastig....

Vond Daraxo er dit jaar met het wedstrijdweekend ook veel beter uitzien Daraxo is trouwens de oom van mijn arabje Veel succes verder!!!
Les je toevallig bij Chantal? Ik les bij Rom en heb je vorige keer volgens mij zien rijden Knipoog

Vond Daraxo er dit jaar met het wedstrijdweekend ook veel beter uitzien Knipoog Daraxo is trouwens de oom van mijn arabje Haha! Veel succes verder!!!

Ja klopt, ik les daar. Wanneer les je dan altijd?
Leuk dat het familie is. Was Cuba ook op het wedstrijdweekend?
Toch bij de keuring?
Bedankt verder.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:17

Hey!
Een veel voorkomende fout die vooral bij arabieren voorkomt is dat hij nogal op de voorhand loopt. Het is goed dat je je minder hebt geconcentreerd op het rondrijden zoals in het begin, maar ik zou nu vooral veel overgangen maken zodat zijn achterhand sterker word. Ik vind je houding in vergl met de eerste foto's wel een stuk verbeterd! OK dan! vooral de laatste foto's (vb. foto 10) vind ik zeer goed, daar zie je hem ook meer en meer op de achterhand rijden. Ik zou zeggen doe zo voort!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:21

ik vind je erg vooruitgegaan een belangrijk punt geef je zelf al je hakken. ik vind het erg knap dat je je beseft hebt dat rijden niet alleen met de kop naar beneden is en dat je bij een andere instructrice bent gaan rijden, ik zie in ieder geval veel vooruitgang en ga zo door!! suc6 met je wedstrijden

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:11

Bedankt voor de tips. Mij wordt ook aangeraden om veel overgangen te rijden om verschillende redenen. Om hem actiever te maken, idd minder op de voorhand te laten lopen en wat losser te maken.
Nog een detaile is dat ik na foto 8 met een dressuurzadel rijd en daardoor houd ik mijn benen stiller. weet niet of dat terug te zien is in de foto's.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:29

Woow wat een verbetering !
hij loopt nu ontspannen naar beneden !
Ga zo door Lachen

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:26

CherylDaraxo schreef:
Ja klopt, ik les daar. Wanneer les je dan altijd?
Leuk dat het familie is. Was Cuba ook op het wedstrijdweekend?
Toch bij de keuring?
Bedankt verder.

Ik les meestal op vrijdag, maar vanwege de vakantie verschilt dat nu per keer..... volgens mij zag ik jouw toen op maandag Haha!

Cuba was ook het wedstrijdweekend..... ik heb alleen meegedaan met bestgaand, we werden 1e Haha!

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:42

Ik les meestal op maandag, dus dat kan kloppen.
Toevallig vandaag les gehad eventjes van Rom.
Was bestgaand die zaterdag? Daraxo was 2de met springen en met de dresuur L1 2de van de 4.

chan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:43

leuk hooor:P

rosaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:45

ik zie een hele verbetering
vooral in jou eigen houding maarook de van het paard

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:49

Er is inderdaad veel verbetering maar je hebt het vooral over jouw handen en zijn hoofd. Ik vind dat ie van achter wel wat actiever onder mag treden. Op veel foto's valt hij erg op de voorhand.
Ik zou hem ook met wat meer lengte in de hals rijden, dus de neus wat meer naar voren, dan ontwikkeld hij zijn halsspieren nog wat beter.

monica73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:50

ga zo door hoor! het ziet er steeds meer ontspannen uit! en zoals hierboven al is gezegd, veel overgangen rijden. succes met je paardje, hij is mooi.

SharonLatour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:53

Wat een leuke ponytuuh .. echt een super leuk setje ...

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 14:51

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:08

zeker verbetering, pracht beest ook. Lachen
mooie foto's *LOL*

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:10

ik Zie echt hele erge Vooruitgan net wat je zelf zegtt alleen je hakken maar als je daar aan blijftt werken Haha!!
Ik vind jullie 2 echt een heel erg leuk stel
Succes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:40

Pff, je mag weleens een betere cameraman opzoeken, zo valt er niet zoveel te zien.
Er zijn een paar dingen die mij opvallen;
In het filmpje is hij erg onrustig met zijn staart, hij slaat werkelijk conitinu in de lucht, dat duidt meestal op spanning of te grove hulpen.
Ook valt mij op dat je in het filmpje erg gericht bent op het rond rijden en de achterhand vergeet. Bovendien blijkt uit de foto's dat de spieren in zijn achterhand er weinig op vooruit zijn gegaan.

Ik raad je aan om op die beide punten eens te letten, waarom slaat hij zo met zijn staart en probeer wat meer spieren te trainen en hem wat meer 'bergop' te rijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:51

Stukken beter!
Fijn dat jullie nu goede instructie krijgen!

Veel plezier nog samen, laat je nog verdere vooruitgang hier zien?
Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat; ik denk dat jullie een mooie combinatie worden!