Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lovebont schreef:wat vind je zelf het leukste?
als ik het paard zo helemaal getraind zou hebben zou ik natuurlijk zelf de eer willen hebben om er als eerste op te gaan zitten![]()
maar dan moet je natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent.
succes
).
Visconti schreef:Mijn moeder maakt de paarden altijd klaar vanaf de grond, en vervolgens stapt er dan iemand anders op en blijft mijn moeder het paard sturen vanaf de grond. Dit werkt vaak het beste omdat het paard aan mijn moeder gewend is, meestal reageren ze beter op haar commando's vanaf de grond dan mijn beenhulpen. En ik denk persoonlijk dat dit ook de beste manier is, anders veranderd er denk ik te veel voor een paard in één keer. Als ruiter moet je dan natuurlijk wel even kennismaken, beetje meekijken vanaf het midden en wat aaien een paardje geruststellen.
. Aline4 schreef:Ik ga er zelf als eerste op zitten. Ik heb altijd wel dezelfde betrouwbare persoon op de grond erbij om me te helpen. Vroeger mijn vader en tegewoordig mijn zusje. We weten precies van elkaar wat er moet gebeuren dus er is eigenlijk min of meer sprake van een soort zadelmak-maak-team![]()
Als ik er eentje betuig, blijf ik ook zelf aan het leidsel en laat ik deelfde mensen het paard of de pony bij het hoofd vast houden...
Groetjes,
Aline