Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dressuurgek schreef:Ben het met Jimbo eens. Probeer m zo recht mogelijk door de volte te laten lopen, als je dan toch voelt dat hij met z'n rechterschouder blijft duwen tegen rechts, neem ik altijd een klein beetje stelling naar rechts om zo de rechterschouder onder controle te krijgen, als hij niet meer tegen rechts duwt en je de schouder dus weer onder controle heb dat kan je m weer recht stellen. Begint hij weer met duwen dan doe je het spelletje weer opnieuw
Jojet schreef:Ik heb mijn paard nu bijna een half jaar onder het zadel. Rechts is haar "slechte" kant en links haar "goede" kant.
Nu ben ik linksom sindskort de buitenschouder kwijt. Op de volte en in de hoeken loop ze helemaal over de rechterschouder weg. M'n buitenteugel er aan houden werkt helaas niet.
Citaat:waarom eigenlijk een prikje voor de singel? (lijkt me moeilijk hoor) als je op de singel aandrijft drijf je in werkelijkheid toch vlak achter de singel aan en achter de singel is nog een stukje verder? (zo heb ik het iig geleerd). probeer je buitenbeen net achter de singel te houden en daar aan te drijven, dan zit je waarschijnlijk ook minder scheef.