Sterke tinker ontspannen nageeflijk maken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Methodiek

Sterke tinker ontspannen nageeflijk maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 14:21

Heb nu genoeg wp om naar de L te vertrekken (landelijk) en onderling zitten we al
bijna L2 maar ze is nog niet nageeflijk.. en ze is ook enorm sterk en het is ook niet de bedoeling om in haar mond te gaan trekken. Heb het gister ook nog met de jury erover gehad ze is opzich voorwaarts genoeg alleen niet neerwaarts heeft iemand dus tips om haar ontspannen nageeflijk te kunnen aanleren ? ( aan de longe zijn we er al mee bezig maar niet zo vaak zou dit dan ook vaker moeten en wat is het beste en vriendelijkste wat ik als hulpmiddel kan gebruiken tijdens het rijden ?)

alvast bedankt xx jamie

Somebitch

Re: Sterke tinker ontspannen nageeflijk maken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:22

Mischien kan je tijden het longeren een pessoa eraan doen..
Verder niet aan hulpteugels beginnen onder het rijden hoor!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:24

Wat met longeren vaak gedaan word is de nek van het paard vast zetten zodat ze wel in de krul moeten lopen. Dit zorgt er niet voor dat het paard spieren opbouwt waardoor het steeds makkelijker word.

Je kunt beter longeren met bijvoorbeeld een pessoa teugel. Als je hem laag instelt ga je werken aan de ontspanning. En vanuit die ontspanning zal het paard zijn nek laten zakken en uiteindelijk meer nagevelijk gaan lopen.
Maar dit kost tijd. Er moeten namelijk spieren opgebouwd worden en daar ben je niet 1 2 3 mee klaar.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 21:01

dankjulliewel Knipoog heb indd passoa eraan tijdens het longeren maar longeer niet zo vaak dus zal dat indd vaker moeten doen Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:06

Ik heb zelf ook een erg eigenwijze sterke tink en ik heb haar aan de hand geleerd om haar nageeflijk te leren lopen en daarna met het rijden gaat het veel makkelijker, ik doe dus alle oefeningen even aan de hand ook de stap en draf, gewoon ernaast en vertellen waar ze het hoofd moet dragen ,

JeSkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:36

gebruik een magetagaal of een tideman.. suc6 ermee

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:02

Wat bij mij goed werkt is voor het paard staan en dan rustig voorzichtig spelen met bit tot ze zakken dan even stoppen en zo tot de goede houding