Afgelopen vrijdag was er opnieuw een ponykeuring, ditmaal tijdens de Hynstedagen in Garyp.
We verwachtten er niets van, gingen zo als altijd weer heen voor de lol en de ervaring.
Bas zat in een groep van 5 pony's, waaronder een hele mooie stamboekstermerrie en een stamboekhengstje. Dus met die 2 als 'concurrenten' had ik er eigenlijk geen hoge verwachting van.
Annelies bracht Bas voor, hij vond het weer helemaal gezellig en stelde zich perfect op. In de stap liep hij netjes ruim en in de draf liet hij zich keurig zien. Er zaten een paar galopsprongetjes tussen maar ook die waren volgens de spreekmeester erg ruim en voorwaarts
We moesten weer met zn allen de ring in en toen maakte de spreekmeester het spannend; de jury was het namelijk niet eens. Ik dacht dat ze aan het kniezen waren tussen de stamboekstermerrie en de stamboekhengst, ik schatte Bas op een 3e plek. Daar bleven we maar rondjes lopen en ze kwamen er maar niet uit. Ik zei tegen Annelies dat ze Bas mooi actief moest blijven houden en Bas liep dan ook netjes alert en ruim door. Op een gegeven moment mochten we naar voren op kop lopen, maar alsnog was de jury het niet eens met elkaar. Ik wist toen in elk geval dat er misschien wel een 1e of 2e premie in zou zitten. En op een gegeven moment zei de spreker tegen Annelies en het publiek; "Zal ik het dan nu maar zeggen ?! Jij hebt gewonnen met nummer 8!"
Wij helemaal in jubelstemming natuurlijk, Yes! Onze grote papierloze shettenknol flikt 't 'm toch weer !
Annelies kreeg een medaille, Bas een rozet die hij niet aan wou ( ja je krijgt wel kapsones zo langzamerhand natuurlijk
) en we kregen een zak paardensnoepjes. In de ereronde ging Bas er nog even helemaal voor en sjouwde volop. De fotograve die er was zei dat Bas een ontzettend fotogenieke pony was en dat hij er helemaal voor ging staan ( bedankt, thuis dus absoluut niet
) en dat Annelies een keuringsdame in de dop was 
Smiddags moest Bas omdat hij 1e was met 7 anderen de kampioensring nog weer in. Daar stond hij met 2 shetten tussen een paar bloedmooie welshjes, hij liet zich niet spectaculair meer zien. Het was appels met peren vergelijken en daar lagen we er dus uit, maar dat gaf helemaal niks, dat hij weer een 1e premie heeft vind ik allang tof!
Hier wat foto's van mijn mooie bonte man op de keuring;
Mooie ruime stap

Draven ( jammer dat het beentje eraf geknipt is)

Ook de beentjes eraf, maar je kan wel zien dat hij ze goed gebruikt

Oeps, versnellingkje te hoog

Ereronde!

Zie meneer eens rondsjouwen

Annelies dolgelukkig!

Met zn allen gezellig wachten onder een zijltje tussen onze trailers (we waren met meer pony's )tot we de kampioensring in moesten

In de kampioensring opstellen

Stappen

Wegdraven ( jaja, ik deed ook nog wat aan mn conditie
)
Terugdraven

En toen lagen we eruit en wilde ik nog even zien wie de (terechte) kampioen werd, Bas vind het nog steeds allemaal even gezellig

Ben weer beretrots op mn stoere man
Voor de mensen die het zich afvragen; Tom was ook mee. Die liep beter dan de vorige keer maar er liepen pony's bij die het nóg beter deden dus Tom stond dit keer 3e in zijn rubriek. Vind ik ook geen probleem, hij stelde zich dit keer netter op en liep minder te kamelen, dus dat was voor mij allang goed. Bas geniet van de keuring en de aandacht en laat zich graag zien, Tom vind er gewoon geen bal aan en staat liever te niksen in de wei dan dat hij lopen moet
Heb van hem nog geen geschikte keuringsfoto's dus dat topic laat nog even op zich wachten...
Mooi dier, een terechte 1e plaats