Hoe spieren ontspannen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Hoe spieren ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:07

Hoi
Ik heb met rijden een klein probleempje.
Tijdens het rijden span ik telkens m'n spieren rond m'n nek en schouders aan, waardoor m'n handen op en neer gaan. Hoe hard ik ook mijn best doe om m'n spieren te ontspannen, het wilt niet echt.
Heeft iemand nog tips over hoe ik die spieren het best kan ontspannen, misschien bepaalde oefeningen.
Ik ben wel gewoon altijd lekker rustig en ontspannen aan het rijden.
Groetjes Marijke

vronytopper

Re: Hoe spieren ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:58

ik zou het eigenlijks niet weten, maar rondjes draaine met je schouders misschien..

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 03:28

Misschien helpt als je een keer zitles neemt, of aan iemand vraagt of die dat in de gaten wilt houden met rijden en je een seintje geeft als je het weer doet. Verder opletten dat je goed ademhaalt, dit wil ook wel eens schelen. En probeer eens goed te achterhalen wanneer je dit doet en waarom.. Succes

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:32

tijdens het rijden je schouders even losschudden/draaien, zeker op de momenten dat je ook voelt dat je vast gaat houden. Kan het zijn dat je paard aan 1 kant ook erg vasthoudt, waardoor jij verkrampt gaat zitten?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:41

met je hele armen draaien. Maar vaak komt spanning niet vanzelf. Je paard zal vast ook niet in volledige ontspanning lopen. Als als je paard helemaal lekker loopt kan jij dat ook. Helaas is het effect ook andersom. Jullie zullen daar dus met zijn tweeen de juiste weg in moeten vinden.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:23

Met je armen draaien. In stap teugels in één hand pakken en dan rustig met je arm rondjes draaien, dan ontspannen je nekspieren en schouders vaak vanzelf. Je schouders tussendoor een paar keer ophalen en weer laten 'vallen' helpt ook.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:25

Hanmar schreef:
Met je armen draaien. In stap teugels in één hand pakken en dan rustig met je arm rondjes draaien, dan ontspannen je nekspieren en schouders vaak vanzelf. Je schouders tussendoor een paar keer ophalen en weer laten 'vallen' helpt ook.

Diep uitademen bij dat laten vallen helpt ook

JeSkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 17:24

probeer gewoon echt te zitte.. want als jij je spieren aan spant doet het paard dat ook en dan loopt hij kramachtig ..

probeer te onspannen .. en neem een goede instructeur.. suc6 ermee:D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:05

Een goede instructrice heb ik al Knipoog
Maar zelf merk ik er heel weinig van dat ik deze spieren span, het voelt niet anders voor mij. Maar doordat ik ze aanspan gaan m'n handen wel op en neer.
Ik zal dat draaien met je schouders en de andere oefeningen is gaan proberen Lachen