Voor het eerst op Bokt: Nynke @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nijntjuh

Voor het eerst op Bokt: Nynke @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 07:08

Het heeft heeeeeel lang geduurd voor ik Nynke een keer in HAW dufde te zetten, omdat ik vaak erg onzeker wordt van minder subtiel gegeven commentaar. Maar omdat ik zo trots ben op mijn lieve merrie, nu toch maar een keer haar eigen haw-topic.
Nynke is een 11-jarige Tsjerk*Tamme, dit jaar bevallen van een Onne merrieveulen. We rijden geen wedstrijden, hebben die ambitie ook niet. We krijgen sinds een paar maanden elke week priveles van een dat bevalt heel goed. Ik heb Nynke nu 4 jaar. Nynke wordt gereden op een dubbelgebroken K&K trens, zonder neusriem. Dat vind ze op de een of andere manier prettig, ze is wat gevoelig aan haar hoofd. Ze houdt haar mond altijd netjes dicht tijdens het rijden Vork Cap is eigen keus Ja

Afbeelding

Drafje langs de lange zijde

Afbeelding

Volte tien meter. Lekker actief acterpootje Pling

Afbeelding

Detail van het dekje, de strasjes heb ik er zelf op gemaakt voor haar verjaardag 8-)

Afbeelding

Lekker actief maar wel langs de enge sloot dus het koppie schoot even omhoog

Afbeelding

en gelukkig even laten weer naar beneden (slootkabouters bleken minder eng dan ze dacht)

Afbeelding

Koppie weer mooi op de loodlijn. Lief gezichtje van dr Lovers

Afbeelding

Bewerkt detail

Afbeelding

Wat laten zakken. Ze is geneigd om dan het neusje iets achter de loodlijn te houden, meestal coorigeert ze dit na een paar passen

Afbeelding

Wat vinden jullie? Commentaar en tips zijn welkom. Ik zou het erg fijn vinden om niet alleen te horen wat ik fout doe, maar ook hoe het te verbeteren, anders leer ik er zo weinig van.

Mijn eigen commentaar:
Op sommige momenten trek ik mijn hak op
Voor me kijken (dit gaat al stukken beter nu ik les heb, het was nog beroerder Haha! )
Tenen naar binnen (hier let mijn lesgeefmens heel erg op, dus dat gaat al wat beter ook)

Bedankt voor het kijken en voor de eventuele tips!
Groetjes van mij en hoefjes van Nynke.

mamamika

Re: Voor het eerst op Bokt: Nynke @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:13

Op zich vind ik het er heel erg netjes uitzien.
En je mag er best trots op zijn.
Het enige wat mij heel duidelijk opvalt is dat jij je voeten een beetje ver in de beugel hebt.
Dat is het enige wat ik er aan zie.

Groetjes Natasja

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:16

Rijden ziet er heel netjes uit, maar is dat jouw eigen zadel, ik vind hem er namelijk een klein beetje krap uitzien...

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:28

Ziet er netjes uit.
Als ik kijk naar je zadel lijkt deze een slagje klein, en op een paar foto's zie ik ook dat je een beetje met een bolle rug rijdt. Probeer dit te voorkomen.

Ik vind het er verder fijn en ontspannen uit zien, en zeker weten dat je er trots op mag zijn hoor!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 07:30

LCharlotte schreef:
Rijden ziet er heel netjes uit, maar is dat jouw eigen zadel, ik vind hem er namelijk een klein beetje krap uitzien...

Bedank voor je reactie.
Das mijn eigen zadel, net 2 maanden terug gekocht en volgens zadelmaker (John Kool van Bestfit) precies goed Haha!

ik moet wel zeggen dat ik zelf wat geneigd ben iets naar achteren te schuiven in het zadel, en inderdaad zoals Karin-88 zegt met eem bolle rug te zitten. misschien komt het daar door?

*edit: of ik moet eens afvallen!* Vork

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:35

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen kan zijn Knipoog Je zit verder goed met je kont in het zadel, voor zover ik kan zien Vork en ik zie ook op genoeg foto's dat je er netjes met een rechte rug op zit! Lachen

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:39

Jullie Zijn een supercombi en ik vind je houding echt zoo goed Haha!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 08:26

Liezzel schreef:
Jullie Zijn een supercombi en ik vind je houding echt zoo goed Haha!

Goh, dankje Lachen
Ik ben altijd juist heel kritisch over mijn houding en vind er snel van alles mee mis Nagelbijten / Gniffelen

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 17:32

mamamika schreef:
Op zich vind ik het er heel erg netjes uitzien.
En je mag er best trots op zijn.
Het enige wat mij heel duidelijk opvalt is dat jij je voeten een beetje ver in de beugel hebt.
Dat is het enige wat ik er aan zie.

Groetjes Natasja

Vandaag heb ik met trijden getracht de beugel iets minder ver terug te schuiven. Dank voor de tip! Zo is mijn beenligging meteen wat mooier (verloor in de galop prompt een beugel omdat ik het niet gewend ben Clown ) en krijg ik mijn hak beter uitgedrukt.

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:07

Heeeey Meiraaa Haha!
Leuk jou en Nynke weer eens @ work te zien *LOL*
Ziet er goed uit.. maar ik vond je andere zadel wel mooier liggen op Nynke.. Ach gut
Spijt me dat ik het zeg...

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 18:33

lol noekk. Dat komt ook omdat deze nog niet goed is ingereden. Dat andere zadel hou ik netjes, voor over 4 jaar op Yissy (vanwege de verwisselbare boom)

Taan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:56

Hoi,

het ziet er goed uit!
Je moet niet zo onzeker zijn, je rijdt keurig.
Voor het iets achter de loodlijn komen op sommige momenten: probeer goed naar de hand toe te rijden dmv je been.
Veel succes!

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:37

Ze mag iets ronder. En probeer ipv op haar voorhand, op haar achterhand te werken.
Als je nagefelijk bent en werkt op de achterhand komt dat rond komen vanzelf. Ik heb een
gedacht dat je gefocust bent op dat rond rijden. Clown Verder mag je naar je paard kijken,

dat doe ik ook hoor Tong uitsteken Maar probeer daardoor niet scheef te gaan zitten.
Blijf mooi rechtop zitten. Probeer ook je polsen te kraken, en geen piano te gaan spelen. Vork

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:19

Mooie fries heb je! Ziet er fijn uit hoor, je kan ook echt trots zijn op je meisje!

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:23

nou, ik vind het erg netjes hoor!! Het geheel geeft een fijne en ontspannend beeld.
Jullie zien er zeker een zalige combi uit!!

Qua houding; Er netjes toch!!! wat kleine puntjes (bijvoorbeeld je tenen en je polsen), maar je moet toch iets hebben om aan te werken, anders is paardrijden niet erg leuk mer hé!!

En off-topic; Wat een zalig mooi paard rij ja daar!! Wees er maar lekker trots op!!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:25

hey,
ik vind het er heerlijk uit zien, jullie zijn n mooie combinatie hoor.
en ik heb niets aan te merken Lachen netjes.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:25

mooi paard!!!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:26

Nijntjuh schreef:
LCharlotte schreef:

Bedank voor je reactie.
Das mijn eigen zadel, net 2 maanden terug gekocht en volgens zadelmaker (John Kool van Bestfit) precies goed Haha!

ik moet wel zeggen dat ik zelf wat geneigd ben iets naar achteren te schuiven in het zadel, en inderdaad zoals Karin-88 zegt met eem bolle rug te zitten. misschien komt het daar door?

*edit: of ik moet eens afvallen!* Vork

Ik stuur je even een pm over je zadel.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:26

Plezierig beeld! Hoewel je houding niet altijd even netjes is, vind ik het er toch prima uitzien! Vooral zo doorgaan Ja en ehh.. voor het voor je kijken: maar een foto van je paard vast aan het hoofdstel met zo'n fotohouder zodat ie zo'n 20 cm boven de oren van je paard komt... heb je daar iets moois om naar te kijken Clown

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:38

Babetteh schreef:
Ze mag iets ronder. En probeer ipv op haar voorhand, op haar achterhand te werken.
Als je nagefelijk bent en werkt op de achterhand komt dat rond komen vanzelf. Ik heb een
gedacht dat je gefocust bent op dat rond rijden. Clown Verder mag je naar je paard kijken,

dat doe ik ook hoor Tong uitsteken Maar probeer daardoor niet scheef te gaan zitten.
Blijf mooi rechtop zitten. Probeer ook je polsen te kraken, en geen piano te gaan spelen. Vork

Hartstikke bedankt voor der bruikbare tips. Ik ben op zich niet per se gefocussed op rond rijden, maar vind het wel heen belangrijk dat ze fijn ontspant. Lastig is dat Nynke erg weinig druk in de mond verdraagt en dus echt op 2 pinken gereden moet worden, daardoor krijg je hara best moeilijk bij elkaar.
Mijn instructrice had mij ook al aangeraden haar met iets meer tempo te rijden, dan mag ik haar vanzelf wat meer met de hand opvangen.
Ik zal op mijn polsen gaan letten, bedankt!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:39

Taan1984 schreef:
Hoi,

het ziet er goed uit!
Je moet niet zo onzeker zijn, je rijdt keurig.
Voor het iets achter de loodlijn komen op sommige momenten: probeer goed naar de hand toe te rijden dmv je been.
Veel succes!

Dankje Lachen
Ik ben inderdaad nu met tempowisselingemn bezig, vandaag ging dat heel goed Pling

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:40

@ roylinda, margreet en angela: heel erg bedankt voor de complimenten voor Nynke, ze straalt van trots Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:13

Ziet er goed uit (Ik vind het het altijd goed uitzien, een fries)
En dat shabrak heb je geweldig gemaakt.