Fjord Bas les @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sam98

Fjord Bas les @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:29

Hoii ! iedereen.
toen ik op vakantie was in zeeland heb ik een paar lessen gevolgt bij manege de zwaanhoek.
ik reed op een Fjord Bas het was dus heel erg wennen wand ik ben mijn eigen paard gewend.
ik had een gevorderde springles maar sprongen hellemaal niet veel en niet hoog het zadel waar ik op reed was kapot en deet erg pijn.
nouja hier de foto's
mijn houding is dus niet super Dromen
foto's staan niet op volg orde Tong uitsteken
Afbeelding
dit was aan het einde
[img][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Klaar

dit was eentje hier van willen ik nog even weten zit ik hier wel goed ?:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MS4UAKBH.jpg
teugels te lang trouwens ook ene pony van die manege maar dit was al een tijdje terug
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AUX48G3R.jpg
met mijn eigen paard half jaar terug

Even voor de duidelijk heid juist omdat het zadel kapot was kon ik niet goed zitten en rijden en het was voor het eerst dat ik op een fjord zat en dat was wel even wennen Tong uitsteken

Ik zou graag tips willen hebben voor het springen ( maar hier is mijn houding echt wel bacher Huilen )
Groetjes Doreen

sam98

Re: Fjord Bas les @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 08:23

Niemand ??

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:28

Ik vind het een mooie fjord, dat is een Tong uitsteken En je houding. Ik vind 'm op die schimmel het beste, alleen mag je nog wel iets meer contact houden met de teugels. Want nu gooi je ze gewoon naar voren, je geeft 'm te veel ruimte, en dat kan tot ongelukken lijden. En let op je tenen Knipoog

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 08:52

tenen ben ik heel erg mee bezich op die schimmel inderdaad reed ik het netjest.
maar die was ook van vorige jaar
maar ik zal er aan denken Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:44

Leuke foto's. Lachen
Op de eerste foto, die andere fjord, is dat niet Sam? Toen ik op vakantie was in Zeeland heb ik daar ook een lesje gevolgd en een buitenrit, in de les moest ik op Sam.
Ah, en op de laatste foto zie ik de tinker waar ik op ben geweest met de buitenrit. Tong uitsteken (mijn vriendin ging toen op dat schimmeltje)

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 18:34

die schimmel is wampie Haha! die zie je ook wel op een paar foto's en inderdaad dat is sam Haha!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:47

er staat bij je tekst: Even voor de duidelijk heid juist omdat het zadel kapot was kon ik niet goed zitten en rijden!!! maar ik neem aan, dat als je zadel kapot is niet gaat rijden?? of in ieder geval niet met dat zadel!! sorry als ik het verkeerd begrijp!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:55

hey ik ben daar twee jaar geleden op kamp geweest ik reed op sem en mijn vriendin reed op wampie alleen wampie mocht toen niet mee doen in de spring les..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:59

Ik zou om te springen je beugels nog een gaatje korter doen zodat je goed je hakken kan uitdrukken en niet voorover kukelt. Verder zit je goed hoor. Wel leuk om foto´s van mijn oude manege knollies te zien, ik heb er jaren gereden omdat het er zo gezellig was. De kwaliteit van de lessen is alleen minder. Owjah over het zadel, er zijn in 1x een heleboel zadels gestolen waardoor er een heleboel nieuwe gekocht moesten worden. Toen hebben ze hele goedkope zadeltjes gekocht en die gaan natuurlijk wel weer snel stuk. Wel jammer dat je daardoor niet lekker zat want Bas kan echt super lopen.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:00

Het springen ziet er niet eens zo verkeerd uit hoor, zeker met z'n manegezadel wat je niet gewend bent.
Mij vallen 2 dingen op :
springen zonder beenbeschermers en rijden zonder chaps/laarzen.
Deze 2 dingen zouden voor mij persoonlijk een reden te zijn om daar dus niet mee te gaan lessen.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:27

He op Bas heb ik ook springles gedaan *LOL* .
Springen ziet er leuk uit,misschien iets meer meegeven (ben zelf helemaal niet goed in springen Nagelbijten / Gniffelen) maar verder ziet het er keurig uit Ja .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:39

Teveel foto's, daarom een slotje.