saskiakefie schreef:de foto doet het niet..
* van hetzelfde.
Ik zat vroeger met hetzelfde probleem. Ook al vind je dressuur niet leuk, je dressuur moet gewoonweg beter. Sinds ik mijn paard dressuurmatig beter voor elkaar heb rent ze niet meer weg als ik ga springen
. Laat het springen, hoe graag je het wsg ook doet, even staan en ga werken aan je dressuur.
Werk veel op tempowisselingen en overgangen. Als dat allemaal goed gaat, neem je eens een paar balkjes mee. (geen sprongen, balkje) Begin met 1 balkje. Als ze dat rustig neemt, leg je er 1 of 2 bij. Leg ze nog niet achter elkaar maar verspreid ze door de bak. Als dat ook goed gaat leg je er 2 of 3 achter elkaar in staplengte. Laat er nog 1 of 2 verspreid in de bak liggen die je in draf of galop kan nemen. Als ze de stapbalkjes rustig neemt, leg je er 2 of 3 achter elkaar in draflengte. Wanneer ook dat goed gaat leg je er een paar in draf en galoplengte neer. En dan maar oefenen
.
Wanneer je alle balkjes ontspannen kan nemen, zet je een klein kruisje neer. Ga er eens in draf over en eens in galop. Als het ontspannen gaat kan je beginnen met uitbouwen
.
Ookal vind je dressuur niet leuk, toch moet die er goed inzitten. Da's immers de basis! Veel succes
.
p.s.: ik vond dressuur ook altijd vreselijk stom maar hoe beter het ging, hoe leuker ik het begon te vinden
! Nu doen we allebei
. (maar _sinds ik opnieuw met haar spring_ toch vooral springen
)