Galop probleempje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Galop probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:55

Hallo!

Galop is zowiezo niet onze sterkste kant, het gaat wel steeds beter en hij galopeerd nu lekker over zn rug, maar nu heb ik sinds kort het probleem dat hij in de rechtergalop in de hoeken overkruist overspringt. Dus als ik aanspring zit hij eerst wel goed maar op een gegeven moment springt hij dan in een hoek over en zit hij overkruist. Nou heb ik even goed op mn beenligging enz. gelet maar ik zie verder niet echt wat ik verkeerd doe Koe . Als ik hem terug neem en weer aanspring zit hij wel weer goed maar springt dan later weer over. Als ik hem niet helemaal de hoeken door stuur dus de korte zijde iets van de hoefslag af rij doet hij het niet.
Hoop dat jullie het zo snappen Clown Kan iemand mij helpen?

Groetjes

Talonius

Re: Galop probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:39

Heb je niet teveel contact aan je buitenteugel in vergelijking met binnen? Kan zijn dat ie net iets te recht is gericht op het moment dat je de hoek in gaat. Zou proberen iets meer stelling te vragen en hem goed aanvullen met je binnenbeen en hem zeker niet vast zetten met je hand en belonen als hij het goed doet.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:43

Ik denk zelf ook gelijk aan het vallen door het binnenbeen eerlijk gezegd. Probeer de druk op je buitenteugel gelijk te houden met die op de binnenteugel. Buitenbeen goed op de plaats houden achter de singel.
Probeer bij jezelf eens na te gaan wat je doet in de hoek of op de korte zijde. Verplaatst je misschien je gewicht??

Niekman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:52

Probeer je je paard extra ver door de hoeken te sturen? Dan kan het inderdaad kloppen wat de anderen zeggen en je op dat moment iets meer druk op je buitenteugel hebt.
Je zou in de hoeken een beetje binnenstelling kunnen vragen en je hulpen duidelijk blijven geven.
Hopelijk werkt dit.

Mijn vorige paard sprong van de een op de andere dag continu van de ene naar de andere galop, zonder dat daar ook maar een logische rede oplossing voor te vinden was. Na een week was hij daar ook opeens weer klaar mee... Hij heeft het verder ook niet meer gedaan.
Het was in het begin van de lente, ik hield het maar op de lentekriebels

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 20:44

Ik probeer hem niet extra ver door de hoeken te sturen maar gewoon normaal Tong uitsteken Hij snijd ze anders nogal af. Heb vandaag beetje overdreven stelling gevraagt en toen ging het idd wel een stuk beter. Blijf ik dat maar doen Knipoog . Hoop dat het dan straks over is Lachen

Niekman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:14

Gelukkig maar!
Je vertelde wat ik eigenlijk al vermoedde, omdat hij de bochten af wil snijden, probeer je m verder door te rijden. Met als gevolg dat je dus íets meer buitenstelling zou kunnen vragen, waardoor hij weer in de andere galop aanspringt.

Als je blijft proberen wat er hierboven al staat, gaat het vast helemaal in orde komen!

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 07:44

het lijkt op een balansprobleem.
neem de tijd voor je paard en rijd niet te scherp de hoeken door.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:44

ik denk ook ronde hoeken maken niet te scherp desnoods alleen grote voltes en voldoende binnenbeen zodat hij buiging houdt.