pony loopt stijf van voren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

pony loopt stijf van voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:10

Gister was ik met mijn ponytje aan het wandelen en hoorde ik al dat mijn pony heel stijf liep van voren. Klein poosje terug hoorde ik het al van iemand anders. Zelf ken ik de pony niet anders. Wat ik ook met er doe ernaast of erop ze loopt aldoor zo. Ze is altijd zo ontzetend gespannen. Hoe is dit op te lossen?

LuckyShot

Re: pony loopt stijf van voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:17

Bedoel je met stijf van voren dat ze haar bewegingen niet goed afmaakt? In dat geval zou ik ze telkens goed losstappen als je erop zit, veel figuurtjes maken gebroken lijnen 10 meter kleine voltes links rechts in stap. Als ze dan beter loopt pas gaan draven.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:22

eefffiejjj schreef:
Bedoel je met stijf van voren dat ze haar bewegingen niet goed afmaakt? In dat geval zou ik ze telkens goed losstappen als je erop zit, veel figuurtjes maken gebroken lijnen 10 meter kleine voltes links rechts in stap. Als ze dan beter loopt pas gaan draven.

dankjewel ze loopt gespannen.. stijf van voor hoor maar ik ken haar niet anders

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:23

Het kan ook zijn dat ze last heeft van verbeend hoefkraakbeen. Vraag je hoefsmid als die komt eens wat hij ervan vindt.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:39

Scum schreef:
Het kan ook zijn dat ze last heeft van verbeend hoefkraakbeen. Vraag je hoefsmid als die komt eens wat hij ervan vindt.

Dankjewel. haar hoeven zijn nog lang niet te lang dus dat duurt nog een poosje

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:27

Helpt ook om de pony van voren goed naar beneden te rijden (neus naar de grond) en van achteren eronder te rijden, dus tegen het bit aan te rijden, daardoor wordt de beweging voor ook anders.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 16:17

Jump_Horse schreef:
Helpt ook om de pony van voren goed naar beneden te rijden (neus naar de grond) en van achteren eronder te rijden, dus tegen het bit aan te rijden, daardoor wordt de beweging voor ook anders.

het is een shetlander, ik pas er helaas zelf niet meer op. En aangezien ik zelf geen pony heb om dat op te leren, kan ik het de mesijes ook niet leren die wel op mijn pony rijden.