Zagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Zagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:50

Is zagen ineens in ofzo?
ik zie op de manege heel veel mensen die zagen...
ik weet dat het slecht is voor een paard zijn mond maar waarom doen ze dat? als je een paard nagevelijk(ofzoiets Tong uitsteken) wil lopen doe het dan goed Verward en als je dat niet wil ga dan op een andere sport...ik zeg niet dat hier word gezaagt !!(even voor de mensen die dat denken Knipoog )

ikke20

Re: Zagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:52

op wedstrijd zie je ook heel vaak dat ze allemaal aan het zagen zijn ik heb daar ook zo'n hekel aan.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:09

JA ik zie het ook steeds vaker, somigen doen het ook omdat het bit dan lekkerder in de mond zit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:25

OssiejJ schreef:
JA ik zie het ook steeds vaker, somigen doen het ook omdat het bit dan lekkerder in de mond zit...

Misschien interpreteer ik jouw opmerking niet goed hoor, maar bedoel je nou dat je denkt dat het PAARD zaagt?
Verward

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:27

Vreemde opmerking inderdaad. Ik denk niet dat het in ene meer voorkomt, maar dat je er in ene meer oog voor hebt...

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:32

Ik denk wel dat het meer voorkomt, tegenwoordig gaat alles meer om prestaties. En hoeveel onervaren jonge kinderen krijgen niet een dure pony onder hun kont geschoven, zonder goede begeleiding.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:34

Hier op de manege zie je het bij de oudere jongeren zegmaar Clown. Een beetje de mensen die denken heel wat te zijn, instructrice had er een keertje wat van gezegd en het was voor een paar minuten afgelopen en toen begon ze weer en dat ging heel de tijd zo door. Dus toen moest ze bitloos Clown

En die opmerking begrijp ik ook niet echt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:36

sja zagen gebeurt altijd en overal
ik heb er echt een hele grote hekel aan.
dan ga ik vragen wat ze aan het doen zijn.
"ja aan de teugel rijden "
en dan vraag ik hoe dat precies moet.

dan worden ze vaak rood en boos en zeggen ja beetje "vragen" en dan zeg ik wat is "vragen" dan ??
ja wat ik doe

nee dat is ZAGEN

en dan krijgen ze van mij het hele verhaal uitgelegt wat aan de teugel rijden precies is, en dat de teugel uiteindelijk bijzaak is ...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:40

Kath_ schreef:
Ik denk wel dat het meer voorkomt, tegenwoordig gaat alles meer om prestaties. En hoeveel onervaren jonge kinderen krijgen niet een dure pony onder hun kont geschoven, zonder goede begeleiding.

Daar is toch niets nieuws aan Knipoog

Ik blijf erbij dat het altijd al zo is geweest, maar dat de TS het nu ziet...

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:49

maar ook bij de manegepony's bij ons
1tje die zaagt echt heel de tijd en loopt haast met zijn kin tegen de borst aan
en de instructrice zegt er niks van !!
ik vind het gewoon super zielig voor die paarden -n- alleen om hem mooi te laten lopen
ik kan der ook niks van zeggen want ze is heel aardig tegen me enzo en dan krijg ik ook nog is die populaire mensen op me ¬¬

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:09

OssiejJ schreef:

Verward . Hier snap ik dus niks van. Nagelbijten / Gniffelen

Je ziet inderdaad veel mensen zagen. Steeds meer? Geen idee, zag er eerder ook al redelijk wat zagen.
Jammer dat het mooie plaatje voor het welzijn van de paarden gaat.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:59

OssiejJ schreef:

Misschien wordt hiermee bedoeld dat het paard dan ''lekker los'' voelt..? Scheve mond

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:02

Kath_ schreef:
OssiejJ schreef:

Misschien wordt hiermee bedoeld dat het paard dan ''lekker los'' voelt..? Scheve mond

dat denk ik niet...als de mond van het paard kapot gaat dan zit het toch niet lekker los? Scheve mond

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:07

Inderdaad, ook ik zie het overal op wedstrijden, ken een paardje die gewoon zijn nek krult als je ff zaagt, hij loopt dus al aan teugel terwijl hij op een slentertempo loopt en dus totaal geen goed achterbeen heeft en dergelijke dingen die je nodig hebt om ze nageefelijk te krijgen! Dit is dus zooo fout, ze lopen wel aan teugel, maar ze lopen echt niet correct doordat je ze aan teugel zaagt!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:10

HorsesDream schreef:
Kath_ schreef:

dat denk ik niet...als de mond van het paard kapot gaat dan zit het toch niet lekker los? Scheve mond

Als je op een paard zit wat ''vasthoudt'' en je gaat links en rechts trekken dan laat elk paard los. Dan heb je alleen je teugels in je handen. Dat zal ''lekker los'' voelen. Tenminste zo bedoelde ik dat.

En dan doel ik even op niet zooo enorm grof zagen dat je de mond van je paard open ragt.

sassrd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:10

instructrice zegt er misschien niets van omdat ze 't niet ziet? Er rijden vaak wel veel mensen in een les Knipoog
Je kunt het een keertje tegen de instructrice zeggen, zo van: joh, is dat normaal om te zagen, dat is toch niet de manier om de paarden aan de teugel te krijgen?
iets in die trant ofzo, dan lijkt 't ook niet gelijk op klikken Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:13

idd, je ziet het héél veel. Ik geef van mijzelf toe dat ik daar eerst ook de neiging toe had, op soms een beetje te zagen/trekken. Maar met flink wat lessen heb ik dat gelukkig afgeleerd! Lachen Je kan ook op een rustige normale manier je pony nagevelijk rijden toch, zonder dat geruk en getrek Boos!

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:44

sassrd schreef:
instructrice zegt er misschien niets van omdat ze 't niet ziet? Er rijden vaak wel veel mensen in een les Knipoog
Je kunt het een keertje tegen de instructrice zeggen, zo van: joh, is dat normaal om te zagen, dat is toch niet de manier om de paarden aan de teugel te krijgen?
iets in die trant ofzo, dan lijkt 't ook niet gelijk op klikken Knipoog

dat heb ik zovaak gedaan dan stond ik vlakbij de instructrice en zei het extra hard tegen mijn vriendin maar ze zegt er niks over alleen bij 1iemand had ze het wel gezegt
maar ze zei wel tegen mij dat ik niet moest zagen maar Browney(zo heet dat paard die ik leuk vind enzo Lachen )die gaat dan heel erg met zijn hoofd heen en weer en dan lijkt het net zo dat ik zaag terwijl ik gewoon zachte kneepjes geef en zij weet dat ik een hekel heb aan zagen!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:53

Kath_ schreef:

mee eens!! zo ken ik er ook GENOEG,,

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:57

ceasarlover schreef:
Kath_ schreef:

mee eens!! zo ken ik er ook GENOEG,,

jullie zijn niet de enigste die ermee eens zijn ik ben er namelijk ook mee eens
een kind bij ons die heb er al 4gehad!! :| nu is ze met de 5de bezig(heel leuk beest maar dat vind zij geloof ik niet ¬¬) en dat kind zat net bij ons op de manege en kreeg gelijk al een pony

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:01

idd HorsesDream.. erg jammer dat dat moet gebeuren.. en als de paarden dan een keer in staking gaan,, tja! dan deugt het niet meer,,! en moet het maar verkocht worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:03

oh ik zie het zoveel om mijn heen, en krijg ik opmerkingen omdat ik mijn paard niet rond heb ( juist van die zagers ). mijn paardje is pas 4 en geen haar op me hoofd die dekt om haar naar beneden te krijgen via het bit dus wachten we tot ze het vanzelf doet vanuit de ontspanning ( overigens loopt ze wel mooi laag ). Zo zie ik ook wel eens paarden waar het bit zo hoog van in de mond getrokken word dat ik echt denk van mens waar ben je in godsnaam mee bezig en dan als hartst onteknnen dat ze trekken cq zagen. Maargoed je kan alleen al aan de foto's zien dat het geberut en dan zie je een valse knik waarbij ze niet de helehals gebruiken enzo. Ja zo rijd je je paard wel aan gort maar dat zien ze niet ( of willen het niet zien ) als het paard maar *netjes* loopt. Ach ik denk maar zo, die komen zichzelf wel tegen! Tis alleen dood zielig voor het paard,

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:07

Ik ben een van de weinige, die niet ziet dat zagen steeds meer gebeurt. (of iig het gebeurt niet in mijn omgeving op manege & waar ik start met wedstrijden) Ik heb het 1x gezien en toen heb ik er wat van gezegt, daarna heb ik het nooit meer gezien Lachen

@ Horsesdream: Ookal is het meisje aardig tegen je, kan je haar er tog wel op wijzen?
En als dat paard zijn hoofd mee beweegt met jouw 'kneepjes geven' dan ben je wss nog iets te hard kneepjes aan het geven Knipoog (niet banketstaaf bedoeld & ik kan het verkeerd hebben begrepen Lachen )

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:09

ceasarlover schreef:
idd HorsesDream.. erg jammer dat dat moet gebeuren.. en als de paarden dan een keer in staking gaan,, tja! dan deugt het niet meer,,! en moet het maar verkocht worden..

tsjaa...je kan er niks aan doen...tis een kruising tussen een haflinger en schimmelras Tong uitsteken(een bont paardje met haflingerkleur erdoorheen Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:11

love_plaisir schreef:
Ik ben een van de weinige, die niet ziet dat zagen steeds meer gebeurt. (of iig het gebeurt niet in mijn omgeving op manege & waar ik start met wedstrijden) Ik heb het 1x gezien en toen heb ik er wat van gezegt, daarna heb ik het nooit meer gezien Lachen

@ Horsesdream: Ookal is het meisje aardig tegen je, kan je haar er tog wel op wijzen?
En als dat paard zijn hoofd mee beweegt met jouw 'kneepjes geven' dan ben je wss nog iets te hard kneepjes aan het geven Knipoog (niet banketstaaf bedoeld & ik kan het verkeerd hebben begrepen Lachen )

Nou tegenwoordig kan je niemand er meer op wijzen. Heb je gelijk een hele lading commentaar over je heen. Want zij zijn beter en zagen niet ( neee nee ). Ze weten dondersgoed dat ze het doen maar kunnen niet goed genoeg rijden om het zonder zagen te kunnen maar ondertussen schamen ze zich wel. ( door het te ontekennen ).