Fiona {4} @ werk aan de lange lijnen en vrijspringen !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eva_fiona

Fiona {4} @ werk aan de lange lijnen en vrijspringen !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:40

Fiona heeft nog niet vaak op HAW gestaan daarom nog snel even wat info:
naam: Fiona de L'oison
ras: Anglo European Studbook (V: Winnetou)
grootte: 1m72 (ze kan alweer een stuk gegroeid zijn)
leeftijd: 4 jaar

Hier komen de foto's van ons werk aan de lange lijnen.
Vandaag was pas de 2de keer. Ze waren met de Tinkers op de padjes achter de piste aan het rijden dus Fiona was er niet echt bij met haar gedachten.
Achterna hebben we ook nog even een balkje gezet omdat ze precies zin had om te springen (wilde aan de longe iedere keer over datzelfde balkje Tong uitsteken). Springen begint ze steeds meer techniek te hebben, waardoor ze de balk er weer geen enkele keer af had Pling
Ze zet wel soms nog veel te vroeg af, maar ohja, kan geen kwaad zolang ik er niet op zit Tong uitsteken

Vastklikken longe 1
Afbeelding

...Longe 2
Afbeelding

"Fiona, Stap!"
Afbeelding

Mooi drafje Kwijl
Afbeelding

En galop kunnen we natuurlijk ook
Afbeelding

En dan ik er nog even achter om wat wendingen te rijden.
Afbeelding

Knap beest Party!!
Afbeelding

En dan knippen we haar los voor het vrijspringen Knipoog
Afbeelding

Jump-a-la-Fiona Koe
Afbeelding

Nog erger Gestoord
Afbeelding

Mooi achterbeentjes erover wippen Tong uitsteken
Afbeelding

Na het afspoelen
Afbeelding

*kwijl*
Afbeelding

Daaaaag Lovers
Afbeelding

Laat aub een berichtje achter!!! Hyper!

Joy_

Re: Fiona {4} @ werk aan de lange lijnen en vrijspringen !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:43

Ziet er leuk uit hoor! En op die eennalaatste foto is ze idd móói...!!!;)

anGelaa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:46

Mooi hoor! Haha!

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 11:05

Niemand meer? Verdrietig

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:53

vind het een beetje link met dubbele longe... als je er achterloopt zou je het wel het beste in de bovenste ringen van longeersingel doen dan wel maar longeren??? zie het nut niet
verder heel mooi paardje springt leuk Haha!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:25

Leuk paard heb je, loopt ook lekker aan de dubbel lounge!
en spring ook wel aardig zo te zien, ziet er leuk uit hoor!!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:28

Leuk paardje

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:37

Caprice4evah schreef:
vind het een beetje link met dubbele longe... als je er achterloopt zou je het wel het beste in de bovenste ringen van longeersingel doen dan wel maar longeren??? zie het nut niet

Ik snap het niet zo goed?
Als ik de longes in de bovenste ringen doe dan heb ik meer een teugelhulp alsof het de ruiterhanden zijn, dat weet ik wel.
Maar dan loopt mn longe ineens sterk naar beneden om lang haar achterhand te lopen.
Zoals het nu is loopt het veel mooier verdeeld naar beneden, leek me beter...
En snap je niet wat het nut is van longeren met dubbele longe of wat anders? Ik kan het niet goed afleiden uit je bericht.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:07

eva_fiona schreef:
Caprice4evah schreef:

Ik snap het niet zo goed?
Als ik de longes in de bovenste ringen doe dan heb ik meer een teugelhulp alsof het de ruiterhanden zijn, dat weet ik wel.
Maar dan loopt mn longe ineens sterk naar beneden om lang haar achterhand te lopen.
Zoals het nu is loopt het veel mooier verdeeld naar beneden, leek me beter...
En snap je niet wat het nut is van longeren met dubbele longe of wat anders? Ik kan het niet goed afleiden uit je bericht.

ik zie zoiezo het nut niet in van het longeren met dubbele lijnen...
vind het ook veel te link als de lijnen los langs het lijf zitten stel paard schrik draait zich paar keer om wat heb je dan? nee sorry.
en jah als je erachter loopt waarom doe je het dan niet in de bovenste ringen? wat is daar hetr nut van dat ze langs het lijf hangen? lijkt me ook super onhandig maar goed ieder zn ding Nors opkijken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:12

Caprice4evah schreef:
vind het ook veel te link als de lijnen los langs het lijf zitten stel paard schrik draait zich paar keer om wat heb je dan? nee sorry.
en jah als je erachter loopt waarom doe je het dan niet in de bovenste ringen? wat is daar hetr nut van dat ze langs het lijf hangen? lijkt me ook super onhandig maar goed ieder zn ding Nors opkijken

Het nut niet inzien van dubbel longeren dat is niet echt handig. Het is een extra training net iets meer dan de gewone longeerlijn. De lijnen horen zoals ze nu hangen want als je ze in de bovenste ring doet dan kan de ene niet achter haar achterhand.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:15

zozo! die is niet klein..Knipoog ziet er leuk uit verder..Lachen
springen doet ie o0k goed..Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:20

Afbeelding
dit is een goede manier maar niet met een al te strenge binnenhand. Uitleg hieronder.

Je kan zo beter der stelling erin werken en jij bepaald dus dat ze niet te goog komt met haar hoofd. Zo loopt zij lekker over der rug. (zorg wel dat ze kan ontspannen. )

je haalt hem eerst door het paarse. (bovenste ring dus)
daarna haal je hem door het groene. (Bit)
Dan klik je hem aan geel.(Onderste ring Knipoog )

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:24

Dancie schreef:
Caprice4evah schreef:

Het nut niet inzien van dubbel longeren dat is niet echt handig. Het is een extra training net iets meer dan de gewone longeerlijn. De lijnen horen zoals ze nu hangen want als je ze in de bovenste ring doet dan kan de ene niet achter haar achterhand.

Even een aanvulling:

Door de lijn achter haar achterhand langs te doen, moet het paard zijn achterhand meer onder treden, waardoor het lichaam van het dier elastischer wordt en het een goede oefening is voor tijdens het rijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:39

danku yvet Knipoog

eva_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 14:46

Dancie schreef:
Afbeelding
dit is een goede manier maar niet met een al te strenge binnenhand. Uitleg hieronder.

Je kan zo beter der stelling erin werken en jij bepaald dus dat ze niet te goog komt met haar hoofd. Zo loopt zij lekker over der rug. (zorg wel dat ze kan ontspannen. )

Zo vind ik het er wel heel streng uitzien. Vergeet niet dat het pas de 2de keer was.
Ik heb haar pas een half jaar, daarvoor kende ze niets buiten een halster (zelfs niet aangebonden staan).
Ik doe maar verder op de manier dat ik bezig ben want ik vind het best wel goed gaan.
Als ik kijk hoe de staleigenaar al zijn jonge paarden voor de koets leert dan doet hij dat net op dezelfde manier als ik.
Ook verander ik soms eens van hand waardoor dit wel erg ongemakkelijk zou worden.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:47

Door met dubbele longe te trainen kan je ook je paard sturen, kleine wendingen naar links en rechts, hierdoor leert je paard ook zijn balans te vinden. Ik heb hier les ingekregen van iemand die afgestudeerd is in bewegingsleer en het is hartstikke leuk om te doen. Je hebt je paard ook beter in de hand dan met 1 longeerlijn.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:49

Trouwens het ziet er erg leuk uit op de foto's. Mooi paardje.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:54

eva_fiona schreef:
Dancie schreef:
Afbeelding

Zo vind ik het er wel heel streng uitzien. Vergeet niet dat het pas de 2de keer was.
Ik heb haar pas een half jaar, daarvoor kende ze niets buiten een halster (zelfs niet aangebonden staan).
Ik doe maar verder op de manier dat ik bezig ben want ik vind het best wel goed gaan.
Als ik kijk hoe de staleigenaar al zijn jonge paarden voor de koets leert dan doet hij dat net op dezelfde manier als ik.
Ook verander ik soms eens van hand waardoor dit wel erg ongemakkelijk zou worden.

het is dus totaal niet streng. Streng kan het gemaakt worden des te strenger jij bent des te strenger dit werkt.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:17

Misschien een tip voor je, misschien wist je het ook wel en vind je het onbelangrijk. Ik vind namelijk dat het dier niet lekker ontspannen over de rug loopt, een goed manier om je paard te leren lekker ontspannen over de rug te gaan lopen is onder het hoofdstel een halster om laten en dan door middel van een touw die tussen de benen zit aan het halster vastknopen. Hierdoor zal hij zijn hoofd naa verloop van tijd lekker laten zakken en zal dan zowel aan de longeerlijn als tijdens het rijden lekkerder aanpakken doordat de rug lekker losgewerkt is. Op deze manier, kan ook op een andere manier hoor, zal ze ook lekker veel spieren kweken.

Het klinkt een beetje vreemd misschien hoe ik het zeg, maar ik zal vanmiddag even een foto plaatsen van hoe het eruit ziet en wat het effect ervan is..