hand volgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biebs007

hand volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 06:50

hallo allemaal, ik ben eens gaan speuren hier op bokt maar heb niet echt veel gevonden..mijn bedoeling is ook net als vele anderen hier om mijn paard mooi ontspannen nagefelijk te laten lopen...nou weten we onderhand allemaal wel hoe dat moet...maar de praktijk is zo simpel niet niemand kan via een verhaal uitleggen hoe je het moet doen. Nu is mijn vraag kan iemand uitleggen hoe je je paard laat zoeken naar je hand...naar mijn mening kan je dan pas wat nageeflijkheid verwachten. Mijn paard gaat niet op zoek naar mijn hand laat staan dat ze mijn hand volgt voor hals laten strekken..'t is gewoon HOP en de teugels zijn weer een paar centimeter korter..kennen jullie dat?hoe gaan we dit probleem nou weer oplossen??

mandy13

Re: hand volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:32

hier help ik je niet mee, maar: je zal gewoon les moeten krijgen (weet niet of je dat al hebt) en nu wil ik niet zo simpel als sommige bokkers reageren: je moet les nemen en dan klaar Tong uitsteken maar het ligt ook een beetje aan de situatie enzo en dan kan ik wel een lang verhaal gaan typen van dit en dat maar als je iemand hebt die je helpt dat die op het moment zélf zegt je moet nu je binnenhand er wat meer bij dan de buiten hand er wat meer bij enz. en je hebt kans dan als je het zo van bokt af neemt dat je het verkeerd gaat doen, er is niemand die zegt: hand daarheen, been erbij, daar en daar een ophouding. snap je? Tong uitsteken

en als je wat anders wilt weten kan je het wel vragen, mischien dat ik je daar wel mee kan helpen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:42

je paard aan het been maken is het eerste wat je moet doen
Kuit aanleggen = reactie

En dan je handen stil kunnen houden, wel meegaan in de beweging van het paard, maar meer niet. Niet zelf de neiging hebben de mond op te gaan zoeken.

Uiteraard een passend bit wat je paard ook als fijn ervaart.

Voldoe je aan die dingen?
Zonder gaat het iig nooit Lachen

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:53

heyhey ik heb wel les ja ben bezig met nageeflijk rijden maar eerst wil ik zelf dit voor elkaar krijgen ze is op zich goed aan het been maar idd ik moet niet zelf haar mond opzoeken dat moet ik in mijn achterhoofd houden als ik aan 't rijden ben ze is zo onwijs beweeglijk met haar hoofd dat ik snel met waslijnen rij omdat ik dan denk o ze neemt t bit aan terwijl ze daarna weer omhoog komt in iedergeval bedankt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:45

runningkawa schreef:
je paard aan het been maken is het eerste wat je moet doen
Kuit aanleggen = reactie

En dan je handen stil kunnen houden, wel meegaan in de beweging van het paard, maar meer niet. Niet zelf de neiging hebben de mond op te gaan zoeken.

Uiteraard een passend bit wat je paard ook als fijn ervaart.

Voldoe je aan die dingen?
Zonder gaat het iig nooit Lachen

Inderdaad.

Een paard moet goed van achter naar voren gereden zijn, dan komt het over het algemeen vanzelf.
Ik zou het aan je instructrice vragen, die kan je een stuk beter begeleiden dan wij hier op Bokt. Knipoog

biebs007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:29

ga ik doen morgen weer les ik ben benieuwd bedankt meiden