Mn kerel @ work tijdens privéles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ramiro

Mn kerel @ work tijdens privéles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 22:47

Sinds kort heb ik na lange tijd weer les, en vandaag was mijn schoonzusje mee gegaan naar mijn privéles. Ze wou graag mijn broer's fototoestel uitproberen en natuurlijk wilde ik graag foto's van mijn kerel. Ramiro is een 8-jarige ruin van Métall en van zn moeders kant is ie van Belisar (Saros XX).
Eerst heeft mn schoonzusje zelf nog even op ons andere paardje gereden. Zij rijdt dus geen paard en heeft misschien in totaal drie keer op een paard gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ging Dusty zijn stalletje weer in, en was Ramiro aan de beurt

Afbeelding

Voor de les heb ik natuurlijk eerst even staan kleppen, alleen zie ik nu pas hoe slecht mn houding is als ik niet oplet. Zelf vind ik wel dat mijn houding tijdens de les beter is, maar nog niet zoals ik wil. Ik heb net mn beugels een stuk korter gemaakt en daar heb ik af en toe nog wel moeite mee. Ramiro staat nu op wei met zn merries en heeft wat last van zn hormonen. Met rijden is hij ook niet met zn volle aandacht erbij, hij is snel afgeleid.

Afbeelding

Afbeelding

Toen de les zelf, het zijn niet zoveel foto's maar ik wilde ze jullie toch even laten zien omdat ik trots ben op mn kereltje

Afbeelding

Vliegende galop Haha!

Afbeelding

Volgens mij was dit één appuyement

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar!!!

Afbeelding (kijk ramiro's oog, hij is niet happy)

Nog even de kat aaien
Afbeelding

Afbeelding

En toen hoorde Ramiro een paard aankomen Pling
Afbeelding

_Lara_

Re: Mn kerel @ work tijdens privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:56

Ziet er netjes uit!
Alleen vindt de nek van je paardje wel heel ieltjes..
En je hebt kapstokjes Lachen

Succes verder!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:05

ja die beentjes van mij er wordt aan gewerkt, maar blijft toch een zwak punt
Meer nek dan zit er volgens mijn ostheopaat niet in (en hier hebben we al hard voor moeten werken), waarschijnlijk is dit toch door het volbloed wat erin zit. Ramiro is altijd heel iel geweest, maar vind ik niet zo'n ramp Knipoog
Bedankt voor je reactie Haha!

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:13

Idd dat komt natuurlijk ook best goed Lachen
Haha, nog niet te praten over mijn houding.. '

Jammer dat er altijd zóveel mensen kijken, maar niemand een berichtje achterlaat.. Heb ik nou ook! Lachen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:22

_Lara_ schreef:
Jammer dat er altijd zóveel mensen kijken, maar niemand een berichtje achterlaat.. Heb ik nou ook! Lachen

ach ja dat had ik wel verwacht. Zet ook niet zo vaak topics op at work, maar voor het eerst heb ik eens foto's waar Ramiro niet kijkt als een duffe ezel, we zijn alletwee nl niet zo fotogeniek Knipoog
Is ook wel heftige concurrentie hier op bokt, en Ramiro is geen imposante hengst en ik rijd puur recreatief.

Volgende keer als ik een topic van jou zie zal ik ook wel even een berichtje achterlaten Haha!
edit: zie net jouw topic, ff kijken Pling

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 06:17

ok, je wilt berichtjes...dussss...Lachen
jeemig, wat heb je een mega stoelzit in dat zadel!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 06:41

Ramiro schreef:
j........
Meer nek dan zit er volgens mijn ostheopaat niet in (en hier hebben we al hard voor moeten werken), waarschijnlijk is dit toch door het volbloed wat erin zit.

Ik vind het alleen maf dat de osteopaat van mening is dat vol/halfbloeden een ielige nek kunnen houden.
Meestal worden de nekspieren pas aangezet als een paard op de juiste manier gereden wordt, dat hij zijn rug en nekspieren moet gebruiken vanaf de atlas tot en met de sprong, op die manier spant hij zijn buikspieren aan en maakt de bovenlijn langer.
Indien een paard op deze manier gereden wordt zal zelfs een hertehals bespiering krijgen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:47

Je moet je benen ietsjes meer naar achteren leggen.
En je hebt ook een beetje kapstokjes.

Maar niet alles kan perfect zijn natuurlijk, want verder zxiet het er gewoon goed uit! Ja

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:57

toen ik de eerste foto's zag (en tekst niet goed had gelezen) dacht ik dat het over een manege paard ging ofzo en vond je er wel slecht op zitten. maar toen begreep ik was dat dat je schoonzusje was Tong uitsteken

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:27

Bedankt voor de berichtjes

@ThaGirl: das idd mn schoonzusje, zit normaal ook nooit op een paard Haha!

@ Lauraapje: mn benen blijft toch moeilijk, mijn instructeur geeft me daar ook vaker opmerkingen over Knipoog

even over Ramiro's bespiering, hij heeft best wel bespiering gekregen maar mijn ostheopaat heeft mij er alleen op gewezen dat Ramiro niet snel geneigd is om echt een dikke nek te krijgen zoals de kwpn'ers bij mij op stal, omdat Ramiro gewoon niet zo gebouwd is.
Even ter vergelijking: ramiro toen ik hem kreeg
Afbeelding

en in 2004 (heb geen beter recente foto)
Afbeelding

Tijdens het rijden valt het trouwens wel mee met zijn nek, de foto's hier waar je zn nek goed ziet is ook allemaal in ontspannen toestand. Verder weet ik ook het fijne er niet van, maar ramiro wordt regelmatig gereden en ook op een juiste manier. Ik zelf vind niet dat zijn nek zo ielig is dat het stoort, maar het is minder dan de gemiddelde ruin.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:26

Op de laatste foto heeft hij een mooie nek!!
Gezien zijn lange bouw heb je hem netjes aan het lopen.
Het valt niet mee om zo'n eind paard aan elkaar te rijden.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:26

dankje Haha!
dat is me ook ontzettend tegengevallen dat lange lichaam Knipoog dat andere paardje op de eerste foto's was mijn eerste paardje en dat is zo'n verschil met Ramiro, Dusty is lekker kort, maar Ramiro moet je echt heel goed loswerken en dan proberen weer helemaal bijelkaar te rijden. Het gaat gelukkig de goede kant op Pling

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:37

Je leert in ieder geval wel rijden van die lange beesten.
Om het iets gemakkelijker te maken voor hem én jou, zou je eventueel hem kunnen beleren tussen de lange lijnen en vervolgens af en toe sleep werk met een pallet te laten doen.
Op die manier gebruiken ze de bovenlijn super.

En bij jullie zijn natuurlijk meer dan voldoende heuvels te vinden om de achterhand te trainen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:42

Citaat:
kijk ramiro's oog, hij is niet happy

De foto bij dit commentaar zie ik dat het zadel naar achter valt. Daardoor steken je benen
meer naar voren. Dan wordt het wel erg moeilijk om je houding correct te krijgen
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw zadel voor 1 paard vanwege het zelfde probleem. Knipoog

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 23:06

tienus63 schreef:
Je leert in ieder geval wel rijden van die lange beesten.
Om het iets gemakkelijker te maken voor hem én jou, zou je eventueel hem kunnen beleren tussen de lange lijnen en vervolgens af en toe sleep werk met een pallet te laten doen.
Op die manier gebruiken ze de bovenlijn super.

En bij jullie zijn natuurlijk meer dan voldoende heuvels te vinden om de achterhand te trainen.

Ik heb idd veel geleerd van Ramiro rijden, al verlang ik af en toe toch nog wel terug naar mn ponytijd Knipoog
Dat is een goed idee met dat sleep werk, ik zal eens kijken als er iemand is op stal die me daar eventueel mee zou kunnen helpen.
Dat met die heuvels doe ik idd ook, vooral als de boeren net het veld hebben geploegd, is hard werken maar wel goed voor hem.

@superwoman: ik probeer goed op mn beenligging te letten, maar het blijft een probleem. Ik zal mn instructeur eens vragen om naar het zadel te kijken om dat eventueel uit te sluiten als oorzaak. Bedankt en succes met het zoeken van een zadel Pling

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 06:05

Het kan ook aan het ontwerp van het zadel liggen, als de beugelophanging ver naar voren zit dan worden je benen automatisch naar voren geplaatst.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 06:37

Hey, is dat niet bij Bemelmans?
Leuk paard heb je Lachen ziet er netjes uit.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 09:03

@ Kippesoep: dat is idd bij stal Bemelmans, in de bijna voltooide nieuwe binnenbak Haha!

@ Kinke: ik heb dit zadel nog niet zo lang en de beugels zitten hier ook anders bevestigd dan bij mijn oude zadel. Volgens de zadelmaker lag het zadel goed, en zoveel verstand heb ik er ook niet van Knipoog Naar mijn idee was mijn beenligging wel beter bij mijn oude, ik kreeg er toen tenminste geen opmerkingen over van mn instructeur. Moet wel ook zeggen dat ik op korte tijd, mijn beugels 3 gaatjes korter heb moeten maken en daar moet ik ook nog ontzettend aan wennen.