ik mag haar gaan uitbrengen op wedstrijden maar we moeten nog hard oefenen.

Haar eigencommentaar soms meer meegeven en mis beugels gaatje korter en tenen naar binne
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

karlijnd schreef:soms inderdaad meer mee geven en soms dhanden iets meer bij houden. het lijkt of het paard vaak wat kort onder de sprong komt.
ingetarita schreef:leuk..let er op dat je blijft wachten tot je pony springt foto 5 volgens mij jij ben al naar voren je pont is nog niet boven de hindernis niet fijn voor je pony das het enige;)
T lijkt ook alsof ze steun zoekt op de hals van t paard. Wel n leukerd! WillemYntJee schreef:k kan t niet helemaal goed zien, maar een grondbalk is misschien handig? kan t paard ook beter leren afzettenT lijkt ook alsof ze steun zoekt op de hals van t paard. Wel n leukerd!
NatassJa schreef:Hey kim
Ziet er goed uit hoor! Probeer alleen idd meer mee te geven en je rug wat rechter. Je maakt hem nu een beetje hol boven de sprong. En proberen ietsje minder ver uit je zadel te komen. Zijn paar foto's waarbij je er echt heel ver uit komt. Maar vind het op de meeste echt super uitzien hoor!
Ik zie je misschien morgen wel. Kom ik ff kijken. Moet 's ochtends werken maar 's middags niet geloof ik.
Groetjes Natas

. wanneer was dat toen hun er voor zijn wezen kijken ben ik wel nieuwschierig naar! manonutjuh schreef:Ziet er leuk uit!
Ik heb nog paar tips!. Ik zie op de foto's alleen maar stijltjes, het is voor het paard meestal makkelijker om in het begin kruisjes te springen.
WAt je ook kan doen is een in-uitje, dat is ook wel leuk.
Verder heb ik altijd geleerd, als je met een jong paard gaat springen, eerst niet te hoog,maar eerst vertrouwen. Als dat vertrouwen er is. ga dan hoog maar niet breed.
Komt erop neer dat het belangrijker voor een paard is om eerst vertrouwen te krijgen, als dat er is kun je wat hoger gaan bouwen, breedtesprongen moet je niet te vroeg mee beginnen, anders is de kans groot dat ze te vlak gaan springen en dan daarna de hoogte niet meer goed in gaan.
Geen idee of dat laatste klopt, maar dat heb ik altijd zo onthouden!
Veel succes ermee!!!