Kim En Vertical Limit @ Work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHappyHorse

Kim En Vertical Limit @ Work!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 21:01

sinds vorige week springt kim(kimpjj@Bokt) vertical limit voor mij
ik mag haar gaan uitbrengen op wedstrijden maar we moeten nog hard oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar eigencommentaar soms meer meegeven en mis beugels gaatje korter en tenen naar binne
Laatst bijgewerkt door MyHappyHorse op 18-07-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kimpjj

Re: Kim En Vertical Limit @ Work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:04

springen met een dressuur zadel zit toch niet zo lekker maar miss kijken we nog voor een ander zadel

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:05

soms inderdaad meer mee geven en soms dhanden iets meer bij houden. het lijkt of het paard vaak wat kort onder de sprong komt.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 21:05

heey kimmie

ik heb je foto's geplaatst hoor...
je weet hoe ik er over denk,
en het gaat helemaal goed komen!!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:06

karlijnd schreef:
soms inderdaad meer mee geven en soms dhanden iets meer bij houden. het lijkt of het paard vaak wat kort onder de sprong komt.

dat klopt maar ze is nog maar 5 dus meot ook nog alles leren en wanneer ze moet afzetten enzo maar het komt allemaal goed hoop ik

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:07

leuk..let er op dat je blijft wachten tot je pony springt foto 5 volgens mij jij ben al naar voren je pont is nog niet boven de hindernis niet fijn voor je pony das het enige;)

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:09

ingetarita schreef:
leuk..let er op dat je blijft wachten tot je pony springt foto 5 volgens mij jij ben al naar voren je pont is nog niet boven de hindernis niet fijn voor je pony das het enige;)

dat was meer een soort noodsprong maar ik moet het ook allemaal nog leren ik ben 15 en zij is 5

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:09

k kan t niet helemaal goed zien, maar een grondbalk is misschien handig? kan t paard ook beter leren afzetten Lachen T lijkt ook alsof ze steun zoekt op de hals van t paard. Wel n leukerd!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:10

WillemYntJee schreef:
k kan t niet helemaal goed zien, maar een grondbalk is misschien handig? kan t paard ook beter leren afzetten Lachen T lijkt ook alsof ze steun zoekt op de hals van t paard. Wel n leukerd!

dankje:d maar je hebt mischien ook wel gelijk maar ze is nog jong en dit is pas de 2de keer dat ik op haar sprong morege ga ik weer dus zal erop letten

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:49

Hey kim

Ziet er goed uit hoor! Probeer alleen idd meer mee te geven en je rug wat rechter. Je maakt hem nu een beetje hol boven de sprong. En proberen ietsje minder ver uit je zadel te komen. Zijn paar foto's waarbij je er echt heel ver uit komt. Maar vind het op de meeste echt super uitzien hoor!
Ik zie je misschien morgen wel. Kom ik ff kijken. Moet 's ochtends werken maar 's middags niet geloof ik.

Groetjes Natas

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:18

NatassJa schreef:
Hey kim

Ziet er goed uit hoor! Probeer alleen idd meer mee te geven en je rug wat rechter. Je maakt hem nu een beetje hol boven de sprong. En proberen ietsje minder ver uit je zadel te komen. Zijn paar foto's waarbij je er echt heel ver uit komt. Maar vind het op de meeste echt super uitzien hoor!
Ik zie je misschien morgen wel. Kom ik ff kijken. Moet 's ochtends werken maar 's middags niet geloof ik.

Groetjes Natas

heej
ja soms kwam ik tever uit het zadel maar dan was het ook een noodsprong maar soms ook weer niet ik wil haar niet teveel in de weg zitten dus ja.
maar wij gaan vanavond weer oefenen
groetjes

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:20

Ziet er goed uit, probeer niet te vroeg zo ver naar voren te zitten maar gewoon wachten tot dat hij springt anders zal hij eerder een pas extra of minder nemen en dat zit niet zo lekker. Succes verder, jullie komen er echt wel Haha!

meisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:24

Ik heb niet zoveel verstand van springen dus kan niet echt commentaar geven..
Ik vindt het er goed uitzien en hij springt al aardig hoog !
Veel plezier er mee !

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:27

@GinnyBanshee we moeten allebei nog een hoop leren we zijn allebei nog jong

@meisj dankje wel. ze vind springen echt helemaal geweldig

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:33

Ziet er leuk uit!
Ik heb nog paar tips!. Ik zie op de foto's alleen maar stijltjes, het is voor het paard meestal makkelijker om in het begin kruisjes te springen.
WAt je ook kan doen is een in-uitje, dat is ook wel leuk.
Verder heb ik altijd geleerd, als je met een jong paard gaat springen, eerst niet te hoog,maar eerst vertrouwen. Als dat vertrouwen er is. ga dan hoog maar niet breed.
Komt erop neer dat het belangrijker voor een paard is om eerst vertrouwen te krijgen, als dat er is kun je wat hoger gaan bouwen, breedtesprongen moet je niet te vroeg mee beginnen, anders is de kans groot dat ze te vlak gaan springen en dan daarna de hoogte niet meer goed in gaan.

Geen idee of dat laatste klopt, maar dat heb ik altijd zo onthouden!
Veel succes ermee!!!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:41

Grappig zeg om Vertical Limit tegen te komen op bokt. Ik zal even uitleggen waarom. Mijn nichtje was na haar E -pony op zoek naar een paard en heeft Vertical Limit willen kopen alleen werd ze toen door de veearts afgekeurd omdat ze niet door de buigproef kwam. ik was toevallig die dag bij hen op stal omdat de pony van mijn dochter bij hun thuis staat en heb dus de keuring van dichtbij mee kunnen maken.Leuk te zien dat ze goed terecht is gekomen.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:48

haha ja ze is goed terecht gekomen. ik ben niet de eigenaar dat is passiejj hier op bokt. ik doe vertical limit voor haar springen. maar de passiejj de eigenaar wil haar meer op dressuur richten en wedstrijden starten. en ik mag haar in de springsport gaan uitbrengen als we er klaar voor zijn

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:49

@welshje68 oo wat leuk om iemand op bokt tegen te komen die eerst mijn paard heeft willen kopen. toen ik haar heb laten keuren ging het prima met de buig proef allemaal netjes een minuut en ze liep zo weg. maar daarin tege wou ze ook niet zo makkelijk met andere dingen Haha!. wanneer was dat toen hun er voor zijn wezen kijken ben ik wel nieuwschierig naar!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:50

manonutjuh schreef:
Ziet er leuk uit!
Ik heb nog paar tips!. Ik zie op de foto's alleen maar stijltjes, het is voor het paard meestal makkelijker om in het begin kruisjes te springen.
WAt je ook kan doen is een in-uitje, dat is ook wel leuk.
Verder heb ik altijd geleerd, als je met een jong paard gaat springen, eerst niet te hoog,maar eerst vertrouwen. Als dat vertrouwen er is. ga dan hoog maar niet breed.
Komt erop neer dat het belangrijker voor een paard is om eerst vertrouwen te krijgen, als dat er is kun je wat hoger gaan bouwen, breedtesprongen moet je niet te vroeg mee beginnen, anders is de kans groot dat ze te vlak gaan springen en dan daarna de hoogte niet meer goed in gaan.

Geen idee of dat laatste klopt, maar dat heb ik altijd zo onthouden!
Veel succes ermee!!!

we zijn wel laag begonnen met kruisjes en stijltjes kijk maar naar foto 123 maar dat vind ze niet leuk des te hoger je gaat des te leuker zij het vind en ik ook dus maar we oefenen gewoon lekker door. en voor de sprong praat ik altijd tegen haar en geef ik haar een aai en dat gaat het goed Haha!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:53

poe daar vraag je me wat eeehhhh ff denken hoor het paard wat mijn nichtje nu heeft is ook een V... die is 4 geworden bij haar op stal dus op 0101.. had ze haar al. Ik heb toen de buigproef gezien en met mijn lekenoog was het toen echt niet goed gelukkig nu wel. Ik zie dat jij lekker aan het springen bent mijn nichtje is meer een dressuurtype dus wellicht is het wel goed geweest dat de koop toen niet door ging. Ze heeft nu een merrie van ruim 1.72 van Obelisk

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:55

Als je met een (jong) paard gaat springen dat afstanden nog niet kan inschatten is het volgens mij super belangrijk dat je altijd een grondbalk heb liggen, daarmee schat het paard namelijk de afstand in. Op de meeste van de getoonde foto's is er geen grondbalk aanwezig en dat zie je ook terug in hoe het paard springt. Verder vind ik het er best goed uit zien voor zo'n jong en nog onervaren paard. Veel plezier en succes ermee, jullie zijn een leuke combi. Met de grondbalk en nog meer kruisjes wordt het vast makkelijker!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:56

@ fargo het is zo met wedstrijden heb je ook geen grondbalk. ik wil niet boos overkomen maar we beginnen laag maar des te hoger jekomt des te leuker zij het gaat vinden. maar zal een grondbalk neer leggen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:04

Misschien is het zo dat er bij wedstrijden ook geen balk ligt, maar je bent een paard aan het opleiden en je bent nog geen wedstrijden aan het rijden. En je wilt haar toch zo goed mogelijk ondersteunen en opleiden? Een paard kan geen diepte inschatten, dat doet hij met de grondbalk en later krijgt hij er gevoel voor en oog voor. Dus om haar zeker en goed te laten afspringen heeft ze veel baat bij een grondbalk. En als je ergens les zou hebben zul je zien dat daar ook meestal met grondbalken wordt gewerkt.