Wie weet hé. Vandaag is Anne eens langsgekomen en zij heeft de foto's genomen (en natuurlijk de paarden eens uitgetest). Paard van dienst hier is Kiwi des Marechaux. Een negenjarige Selle Français. Springpaard in hart en nieren, maar ik het dressuurmens kan het niet laten om hem eens uit te testen. Ik rijd hem in de vakanties af en toe (als ik tijd heb). Ik weet zn knoppen nog helemaal niet zitten en snap nog niet helemaal hoe hij in elkaar zit. Van zijn kant net hetzelfde, dus testen we elkaar eigenlijk een beetje uit. Deze week er sinds lang voor het eerst weer eens opgereden, wat natuurlijk langs geen kanten goed ging. Hij neemt nogal graag vast en bouwt dan flink wat spanning op. Ben ik totaal niet gewend en eigelijk rijd ik op een heel losse ontspannen manier en dat vind (vond) ik bij hem nu niet onmiddelijk terug. Dus dan maar aan het werk gezet. Bijzetteugels er voor alle zekerheid eraan gehangen en na 10 minuutjes dan toch maar vastgemaakt. Die dingen doen absoluut niks verkeerd, alleen heeft hij iets minder de neiging te gaan vastlopen dan.
Hier de foto's:
1/foto in stap en totaal niet los (kreeg er zowel links als rechts geen beweging in)

2/Mooie foto van zn hoofdje

3/Beetje doorvragen (is ook zn 'moeilijke' kant)

4/Is al iets beter maar nog lang niet goed

Daarna is de bijzet eraan gegaan, en stilaan heb ik hem dan toch los gekregen. Met als resultaat de volgende foto's:
5/Heel mooie draffoto's. Deze momenten heb ik nog nooit eerder met hem gehad. Hij liep ontspannen, liet vooraan los.

6/ Z'n moeilijke kant

7/Niet slecht

8/ Galopje als beloning, ik heb in de galop ook verder niks meer van hem gevraagd

9/En last but not least: op weg naar piaffe
(leuke toevalsfoto, want ik vrees dat hij (we) er nog lang niet aan toe zijn. Maw hier een drafje met beetje knieactie door de plas water

En nee wordt niet mn dressuurpaard, maar af en toe wel es fijn om een andere te rijden.

Commentaar op mn houding hoeft niet echt, ik weet wat er verkeerd is, er wordt aan gewerkt, alleen had ik op dit moment weinig tijd om ook daaraan nog te denken.
Ik dacht even kijken, ik trof weliswaar wat anders aan dan verwacht, maar ik vind het er echt heel positief uitzien hoor