donkere "hengst"@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

donkere "hengst"@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 19:58

althans.. Deze merrie denkt graag dat ze een wilde hengst is Haha!
Afgelopen weken wéér amper kunnen rijden door het weer, toen het er vandaag zonnig uitzag dus maar meteen de camera meegenomen. Helaas begon het onmiddelijk te regenen toen ik er was, mevrouw kreeg direct een mopperpot-humeur en daar veranderde weinig meer aan Knipoog Mijn moeder was met de bokken te laat met knippen -gelukkig maar, anders wordt mijn fotocollectie zo eentonig Koe

Deze merrie is een welshcob, pittig tantetje maar ze heeft afgelopen weken toch érg haar best gedaan. De galop gaat al steeds meer bergop en ze reageerd niet meer zo overdreven op beenhulpen zoals de laatste tijd het geval was. Ze was vandaag érg vervelend en ik had ook echt het idee dat de foto's finaal mislukt waren -mijn gevoel was dus veel minder dan het resultaat. Ondanks dat we allebei dus flink pissig waren vind ik het er nog érg netjes uitzien, de frisse plaatjes zorgen voor een beetje variatie he Duivel

1. "Who's the cat, you're the cat, who's the cat, you're the cat" Gestoord
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. hoezo waren we pissig?
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. mijn hand Lips are sealed
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. kleine sunny Knipoog (gezichtsbedrog, ze liet haar hoofd hangen)
Afbeelding

mijn eigen commentaar:
*benen: zitten (vaak) te ver naar voor en ik val soms voorover
*teugels: soms lijkt het of ik ze vastzet maar de momenten erna zijn het waslijntjes, ik moet er voor zorgen dat ik in die gekke buien ook contact hou Pling
*ik mág lachen Schijnheilig

brand los zou ik zeggen
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-07-07 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Alive

Re: donkere hengst@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:01

wat een mooi paard Haha!
vooral die 2e en 3e foto vind ik erg gaaf Knipoog
commentaar geef je zelf al Lachen

Anne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:01

prachtige hengst ! Vingers aflikken

alleen vind dat je op sommige foto's je teugels wel heel erg los hebt hangen Knipoog
ma verder ziet het er prachtig uit, ga zo door.

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:02

Brutuske: graag even normaal reageren Nagelbijten / Gniffelen ik vermoed een SA
probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien.
Mooi paard!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:30

Offtopic reacties verwijderd.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:32

Jullie zijn een leuke combi.
Ziet er leuk uit.
Cometaar, heb je zelf al gegeven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:33

Graag een titel die aansluit bij jouw topic. Verder, leuk diertje, ze heeft een mooie uitstraling. Op sommige foto's heb je een beetje de stoelzit, probeer daar op te letten. Veel plezier samen!!

MisJis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:36

leuke foto's foto 10 vind ik een fijn plaatje!!
Probeer je handen rechtop te houden en je benen zijn zijn plaats bij de singel voor de rest ziet er goed uit!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 20:36

LCharlotte schreef:
Graag een titel die aansluit bij jouw topic. Verder, leuk diertje, ze heeft een mooie uitstraling. Op sommige foto's heb je een beetje de stoelzit, probeer daar op te letten. Veel plezier samen!!

Ik vind hem wel aansluiten Vork . Ze dénkt dat ze een hengst is..

Ziet er goed uit, commentaar geef je zelf al Knipoog .
Leuk beestje, zit iig karakter in.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:35

LCharlotte schreef:

Die stoelzit valt me ook erg op aan de foto's, ik moet er de volgende keer écht op letten dat ik mijn benen bij de singel hou (heb het niet op alle foto's, maar dan nog Knipoog )

patsur

Re: donkere "hengst"@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

ik zie geen foto's..

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:41

leuk diertje,,! het valt wel op, aan sommige foto's dat ze soms heel erg met dr koppie in de lucht loopt.. en haar rug gigantisch weg drukt.. dit kunnen nartuurlijk moment opnamen zijn..Knipoog
misschien is dat ook wel de reden waarom ze vaak bokt..Lachen

succes verder

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:32

oh, nu wel. Leuk dier, maar probeer wat te doen aan je beenligging.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:37

is dat toevallig een welsh cob
een vriendin van me heeft er ook zoeen Precies hetzelfde gedrag hoor.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:59

ceasarlover schreef:
leuk diertje,,! het valt wel op, aan sommige foto's dat ze soms heel erg met dr koppie in de lucht loopt.. en haar rug gigantisch weg drukt.. dit kunnen nartuurlijk moment opnamen zijn..Knipoog
misschien is dat ook wel de reden waarom ze vaak bokt..Lachen

succes verder

ze was lekker aan het klieren, dat rug wegdrukken is echt een momentopname want ze kán het veel beter (en véél constanter). Ik vond dat haar karakter van deze foto's goed af te lezen viel, dus heb ik dat erbij gezet. Over het algemeen loopt ze zoals op foto 7 en 8, soms zitten er gewoon gigantisch diepe dalen in en dat is wat je nu ook zag. Ik rij daar in de wei waar ze al maanden in staat, 24/7.. hoe kan het dan dat ze van de bloemen die naast die wei staan schrikt? Ze vond in alles een aanleiding om lekker maf te doen, dat is gewoon typisch sunny Clown

@Dancy: deze pony is overigens een welshcob ja, ik geloof dat ze nu 8 of 9 is. Haar officiële naam is Sunflower Samira, wat voor een heeft je vriendin?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:04

Mooie foto's !! Prachtig ding heb je onder je Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:06

Ik vind het er erg leuk uitzien, mooi paardje ook Haha! Mijn verzorgpony is ook half Cob, dus ik zie de herkenning wel Tong uitsteken (Ze is ook zwart, en heeft ook dezelfde bouw Knipoog )

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:14

Blijkbaar liep ze inderdaad niet zo constant. Op sommige foto's krult ze zich op, veel te ver achter de loodlijn. Op foto 8 ziet het er echt goed uit!!! jij zit er goed op, en je pony loopt met een goede hoofd-hals houding en d'r beenwerk is mooi.

ik zou zeggen: neem het plaatje in je op en werk daaraan! probeer inderdaad te werken aan je zit, maar zoals op foto 8 te zien is, kan je dat zeker!!!

succes

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 11:40

driebergen schreef:
Blijkbaar liep ze inderdaad niet zo constant. Op sommige foto's krult ze zich op, veel te ver achter de loodlijn. Op foto 8 ziet het er echt goed uit!!! jij zit er goed op, en je pony loopt met een goede hoofd-hals houding en d'r beenwerk is mooi.

ik zou zeggen: neem het plaatje in je op en werk daaraan! probeer inderdaad te werken aan je zit, maar zoals op foto 8 te zien is, kan je dat zeker!!!

succes

Ik hoop ook altijd dat ik het kan Haha!, ik had tijdens het rijden al het idee dat mijn benen (soms) niet goed zaten.. Op de een of andere manier zet ik me makkelijk vast als ze weer écht moeilijk gaat doen - niet de bedoeling en niet bevorderlijk. Overigens loopt ze vaak nog te diep, ze gaat makkelijk op de teugels hangen en daaraan ben ik al een tijd hard aan het werken. Tips erover zijn nog steeds welkom!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:45

hihi Haha!
doe mij dan maar mijn suffe fjordmans hoor Knipoog

even serieus comment; (niet dat ik zo perfect ben, maar de theorie ken ik Knipoog )
afentoe heb ik het idee dat je een beetje scheefhangt? (11, 6,5 )
en bij foto 5 heb je het goede voorbeeld gegeven voor je paard Knipoog stelling geven Knipoog jammer dat het andersom moet he bren Knipoog

tja en verder heb je een beetje een vreemde houding op sommige fotos, maar gezien foto 10, als je je benen wat onder je ''derriere'' krijgt Knipoog dan ziet het er al een stuk netter uit! Lachen

ik kom binnenkort een keertje kijken! was jij dinsdag nou ook vrij?? Knipoog Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:46

traan_beauty schreef:
LCharlotte schreef:

Ik vind hem wel aansluiten Vork . Ze dénkt dat ze een hengst is..

Ziet er goed uit, commentaar geef je zelf al Knipoog .
Leuk beestje, zit iig karakter in.

Ja hier word dus al weer met 2 maten gemeten.
Mijn merrie denkt ook een hengst te zijn en ik eb dat dus ook een keer in de titel gezet van een @ work topic en die van mij moest direct veranderd worden.

Ontopic, leuk dier, jammer dat ze zich soms opkrult..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:56

Er zitten zekere goeie plaatjes tussen.
Helaas ook wat mindere waar ze veel te hoog loopt en haar rug wegdrukt, maar zo weet je meteen waaraan te werken! Lachen

Knap dier trouwens!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:03

Erg mooie pony! Weet je haar afstamming? Ik vind de galop er mooi uitzien, maar soms hangen je teugels wat los en krult ze zich op (doet die van mij ook en komt mij ds erg bekend voor, net zoals dat wegdrukken van de rug.) Hoe is haar tempo in draf eigenlijk? Kan ze dan rustig lopen?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:11

wow, geweldige pony!! ik ben gek van zwarte welsh cobs Lachen
ik vind het er netjes uitzien. als ze haar rug zo wegdrukt, probeer haar dan wat lager en dieper in te stellen. tegelijkertijd maak je voltes die je steeds afwisselt ( links, rechts etc) waardoor hij zijn rug steeds moet verbuigen. helpt bij mij wel heel goed, want wegdrukken kunnen ze heel goed, vooral met die lekkere nekkies Lachen

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:58

in 1 woord waaaaaaw Knipoog Lachen ! veel succes