Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niien_ schreef:Ik denk dat je dat zelf moet aanvoelen, en dat dat niet is wat wij op Bokt even voor je kunnen vertellen. Dit zal bij elk paard weer een beetje anders zijn.
ze liep nemaleijk zo achter mij aan de trailer op terwijl ze niet echt een trailerfan is

naath schreef:Ik heb het ontdekt door de Join-up van Monty Roberts te gebruiken.
Moet je even googlen, of net als ik een boek aanschaffen, heeeeel handig zijn methodes!
Ook voor paarden die trauma's hebben, of de trailer niet indurven .. je paard jou laten vertrouwen en dan de kleine probleempjes verhelpen. Werkt echt super! Geweldige man, die Monty Roberts!
(die heeft niet door dat ie gecastreerd is
) en als ik die probeer op te jagen dan gaat ie naar mij toe staan met zn oren plat in de nek, en als ik dan de zweep er nog bij haal moet ik maken dat ik weg kom.
naath schreef:Ik heb het ontdekt door de Join-up van Monty Roberts te gebruiken.
Moet je even googlen, of net als ik een boek aanschaffen, heeeeel handig zijn methodes!
Ook voor paarden die trauma's hebben, of de trailer niet indurven .. je paard jou laten vertrouwen en dan de kleine probleempjes verhelpen. Werkt echt super! Geweldige man, die Monty Roberts!
Glover schreef:Ja op stal en met zadelen enz. is het heel vertrouwt. Als ik erop zit vind ik het ook nog steeds vertrouwd maar hij schrikt best vaak en dan wil hij daar niet meer lopen is dan in de bak. Ik moet altijd dan wel wat moeite doen om hem erlangs te krijgen maar uiteindelijk gaat hij wel.
Ook als het soms te erg word en hij gewoon geen stap meer zet na een minuut of 10 dan stap ik soms wel eens af en loop naast hem en dan is er niks meer aan de hand.
)