merel @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

merel @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:18

ik heb weer een paar leuke springfotos van merel. merel vind het springen echt het leukste om te doen, maar helaas.. ze hebben hun dressuurpunt nog niet gehaald, dus het blijft voorlopig maar bij oefenen.
met dank aan jackie2, die de fotos heeft gemaakt. door het uploaden zijn ze iets onscherp geworden.

op deze foto ging ze geloof ik over de 1.15/1.20 heen. na 3 keer weigeren kwam deze sprong.
Afbeelding

het spoorboompje was even om in te komen zal cm of 80 geweest zijn.
Afbeelding

deze is weer genomen op 1.20, iets wat ze met gemak red
Afbeelding

weigeren kan ze ook heel goed Haha! helaas valt mijn vriend er nooit af, dat is alleen voor mij weggelegd Haha!
Afbeelding

dit is toch wel de meest gave foto die de afgelopen tijd gemaakt is tijdens springen. deze is van afgelopen zondag. in de verkleining zie je het niet, maar op de grote foto zieje alle zweetdruppels en zandklompen wegvliegen Haha!
Afbeelding

en 1 van willem tijdens de caprilli wedstrijd.. nou.. dit is dan nog de enige die eenbeetje goed uit de verf kwam.. we hebben dan ook ons puntje niet gehaald Haha! dit is op 60 cm
Afbeelding

Mistie

Re: merel @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:20

Hij moet z'n voeten minder ver in de beugels doen, hakken naaar beneden en benen op de plek leggen Clown
En nog iets meer meegeven Knipoog
.
.Edit; en tenen naar binnen Tong uitsteken

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:22

Wow, ziet er netjes uit, wou dat ik zo kon springen! Haha, moet nog even oefenen!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:45

@ mistie: klopt idd, dat doet hij heel sterk. maar hij is van erg krom naar nog een beetje krom zitten gegaan en van skihouding naar bijna goede beenligging. dus hij is er mee bezig.
zou ook wel helpen als we een springzadel hadden, maar eerst een barefoot Haha!

met merel is het springen echt makkelijk. ik heb ook wel eens op haar gesprongen en het is eigenlijk alleen mee gaan met de beweging. ze is heel intelligent met zelf tellen. alleen vaak wordt ze te heet, dan trekt ze echt op dat hout af en dan gaat ze er met een vaart over heen. volbloedje he Haha!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:52

ik denk dat merel qua techniek een heel stuk vooruit zou kunnen gaan m,its ze niet gehinderd zou worden tijdens de bascule.
voor ruiter en paard zouden dan gymnastische lijntjes een stuk beter werken ipv 'kijk mij is over een enkele hindernis hoog knallen' .
lijntjes werk help ook om hete paarden relaxed te houden op het hout

nu springt ze zonder ruggebruik als een hertje wat niet nodig is en ook slecht is om aan te leren.

qua houding van leon zou ik zeggen meer mee gaan beugels op maatdus korter en zou toch als je serieus hier mee verder wil op zoek naar een ander zadel want dit is niet bevoderlijk.

ook zouden grondbalken merel een heel stuk kunnen helpen om haar afzet beter te bepalen, op de spoorboom en derde foto komt ze vrij dicht onder wat weigeren in de hand helpt.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:01

Leuk paard wel maar je schrijft zelf dat het een kwestie is van meegaan met de beweging maar de ruiter op de foto doet dat juist helemaal niet?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:02

Leuk paard wel maar je schrijft zelf dat het een kwestie is van meegaan met de beweging maar de ruiter op de foto doet dat juist helemaal niet?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:03

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:03

Sorry dubbelpost want bokt bleef even hangen oid! Nerd
Laatst bijgewerkt door UK_eef op 18-07-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt