Inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:00

Heey,

Ik ben al een tijdje bezig met het inrijden van paarden, en wil er nu ook geld voor gaan vragen, aangezien het meer wordt dan een hobby.

Ik zat er zelf aan te denken om achteraf te laten betalen, als het paard daadwerkelijk ingereden is. Maar aan de andere kant zouden ze ook kunnen zeggen van joh, bekijk het maar (ofzo) als hij ingereden is.

Hebben jullie enig idee wat hier gebruikelijk is? Betaling per uur? Reiskosten? Etc?

Ik ben erg benieuwd!

DeniseES

Re: Inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:54

Niemand? Kan er ook niet iemand zeggen wat hij/zij ervoor betaald heeft? En hoe dat dan gebeurd is, de plaats, zadelmak maken ja/nee, etc.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:58

DeniseES schreef:
Niemand? Kan er ook niet iemand zeggen wat hij/zij ervoor betaald heeft? En hoe dat dan gebeurd is, de plaats, zadelmak maken ja/nee, etc.

Ik ben al blij als ik er een vind die ikzelf zadelmak kan maken dus ik zou het niet weten. (Ik ben dan ook nog maar 17)

Celinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:02

Ik heb op stal meerdere meiden die mijn pony in willen rijden.
Ik denk dat ik het zelf ook wel kan, maar ik wil gewoon dat ze echt een hele goede basis heeft.
Daarom breng ik haar naar een proffessional, waar ze tot in de puntjes ingereden wordt.
Als ik iemand zou laten betalen, zou ik zeg maar 1/4 of 1/2 aan het begin laten betalen, en de rest aan het eind. Als je het echt helemaal goed doet, zou je misschien wel iets van 300,- kunnen vragen!!!
Succes!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:07

Celinee schreef:
Ik denk dat ik het zelf ook wel kan, maar ik wil gewoon dat ze echt een hele goede basis heeft.
Daarom breng ik haar naar een proffessional, waar ze tot in de puntjes ingereden wordt.
Als ik iemand zou laten betalen, zou ik zeg maar 1/4 of 1/2 aan het begin laten betalen, en de rest aan het eind. Als je het echt helemaal goed doet, zou je misschien wel iets van 300,- kunnen vragen!!!
Succes!

Het ligt eraan wat de 'gek' ervoor geeft. Ik zou per uur gewoon laten betalen en een offerte opsturen iedere week. En alles doorgeven aan de belastingdienst + onder contract te laten zetten. Hoe beter je naam hoe meer je dan wel kunt gaan vragen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 18:03

Celinee schreef:
Succes!

En mag ik vragen voor hoeveel? Komt er iemand of gaaat je paardje even daarheen? Zadelmak?

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:17

k kreeg een aanbodje van mensen die hun paardje ingereden wilden hebben. heb meteen vanaf het begin gezegd dat ik het niet zomaar kan doen.. ivm school enzo. heb er een paar ingereden en per rijdag een bedrag afgesproken.

nu heb ik daar echt geen tijd meer voor. het ligt denk k aan het aanbod wat je krijgt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:48

Ik heb Falco professioneel zadelmak laten maken door een dressuurruiter van Prix St-G. niveau. Deze man had hier wel jarenlange ervaring mee.
Ik heb betaald in de eerste week dat hij daar op stal stond. Het totale bedrag was 500 euro. Hierbij zat training (zadelmak, ruitermak maar ook wassen, beenbescherming...), stalling (enorme stal), voer (brok/ruwvoer), weidegang en een les van een half uur om mij voort te helpen.
Daarnaast mocht ik altijd gaan kijken, altijd langs komen om Falco te poetsen of wat dan ook.

Dat bedrag was het tarief voor een maand. Maar omdat het weer zo slecht was (er was enkel een buitenbak, wel 20x60), is Falco nog enkele weken langer mogen blijven, gratis en voor niets.

De mensen waren ongelooflijk vriendelijk, haalden hem ook op en brachten hem terug, gratis en voor niets. Als ik ooit een paard op een stal moet zetten of zadelmak laat maken, zal het daar zijn.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 11:59

Ja het is niet mijn bedoeling dat ik heel veel geld vraag hoor, helemaal niet, maar een extraatje zou leuk zijn, en ze bieden het zelf aan. Maar ik heb bijv. wel een half uur reistijd, dat soort dingen, maar dan moet ik dat maar overleggen denk ik.

Ik zit nog te twijfelen over een bedrag aan het einde (en een deel in het begin) of per keer dat ik daar bezig ben

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:35

Dan zou ik het per keer vragen. Met het aan het einde te vragen, ga je gezeur krijgen, denk ik. Als je het per keer krijgt, heb je toch iets meer zekerheid.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:42

Ja, ik denk dat dat het beste is. Toch jammer dat je niet zomaar iemand kan vertrouwen heah... Maargoed, mijn volgende punt: hoeveel zou dan redelijk zijn? Ik denk dat er wel aardig wat factoren meespelen, ik ga bijvoorbeeld daar heen, het paard niet naar mij. Maar ik moet er wel naartoe. Eigenlijk zijn dat denk ik de 2 grootste factoren. Het is niet echt les, ik ga er zelf op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:51

Aangezien je geen eigen bedrijfje heb, denk ik dat die mensen ontzettend veel risico lopen om jou het paard zadelmak te laten maken.
Als jij letsel krijgt, wanneer je eraf valt, zijn zij aansprakelijk.
Wanneer je er geld voor vraagt, dan gaat volgens mij de verantwoordelijkheid naar jou toe. Vraag me af of jou verzekering nog wel betaald aangezien je geen papieren heb. Volgens mij kunnen ze weigeren. Zou als ik jou was eerst maar eens je verzekering bellen om te vragen hoe dat zit Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 12:53

Nou, zolang ik mijn ruiterbewijs heb en een cap op mn bovenkamer, ben ik volgens mij gewoon verzekerd hoor. Of ik een paard inrij of er gewoon op rij, dat risico is er natuurlijk altijd en ik ben daar ook wel voor verzekerd.

Maar ik zat even te snuffelen, ik denk dat een bedrag per maand ook zou kunnen, en nog beter per week? Ik denk dat ik dat maar doe, na overleg met de eigenaar natuurlijk

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:55

Per maand/week zou ik alleen maar doen als het paard bij jou gestald zou staan.
Stel dat ze je per week betalen en het is een hele week echt rotweer, moet je nog beginnen rekenen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:55

nope, wanneer je er geld voor vraagt, kan er veel veranderen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:57

Ik ben op het moment aan het rondkijken bij professionele stallen en daar liggen de prijzen tussen de 400 en 600 euro per maand. Maar dat is dan volledige training en verzorging ( en aansprakelijkheid ). Als je naar het paard toe gaat, dan zou ik je per keer laten betalen. Hier zijn verschillende ruiters die dat doen, die vragen tussen de 10 en 15 euro per keer. Overigens ben ik het wel met Superwoman eens over het risico. Dat is één van de redenen voor mij om mijn paard naar een prof te brengen. Als je er geld voor vraagt, liggen de zaken rondom de verzekering vaak wat ingewikkelder dan je hier stelt. Je zal maar een ongeluk krijgen met zo'n paard en niet gedekt zijn.......nou ja, dat moet je zelf weten natuurlijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:57

Ik zou het ook zeker bij de verzekering navragen. Navragen doet geen pijn en je moest maar eens ongelijk hebben. Superwoman zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar als je in het ziekenhuis ligt, is het wel te laat om nog inlichtingen te vragen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:02

Mijn ziektenkostenverzekering keert niet meer uit als ik beroepsmatig rij, dan moet ik aanvullend verzekeren als zelfstandige en dat is behoorlijk duur.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:03

Dat is zeker waar!

Alleen vind ik het raar, er is altijd een risico dat je eraf valt, maargoed, dat is meer een discussie voor een ander topic, bedankt in ieder geval

@ Erleyne: zelf zat ik ook rond dat bedrag te denken, 12 euro ofzo, ong 10 voor het rijden en 2 voor mijn 'onkosten'

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:04

Urielle schreef:
Mijn ziektenkostenverzekering keert niet meer uit als ik beroepsmatig rij, dan moet ik aanvullend verzekeren als zelfstandige en dat is behoorlijk duur.

Met beroepsmatig neem ik aan dat je bedoeld dat je écht bezig bent met paardrijden, van je hobby je werk maken? Ik zou inderdaad even naar een aanvullende verzekering moeten kijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:06

Vanaf het moment dat ik betaald word zou ik het officieel natuurlijk op horen te geven aan de belastingdienst, dus dan ben je zelfstandige.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:07

Als je er geld voor vraagt, wordt het al snel als beroepsmatig gezien. Of je er nu van kan rondkomen of niet Knipoog

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:23

Ja oke Tong uitsteken ik snap de hint, ik ga verder zoeken bij de belasting, maar qua prijs? denken jullie dat 12 euro/keer redelijk is (of te weinig of te veel?) Aangezien ik natuurlijk geen 'erkende' inrijstal ofzo heb, maar meer 'erkend' ben in de buurt Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:29

Tja, ik weet natuurlijk niet hoe de prijzen bij jou in de buurt liggen en hoeveel ervaring je hebt.
Voor 12,50 per keer kan ik hier iemand laten komen met diploma's, al meerdere keer Z geweest en ook veel ervaring met jonge paarden. Dan komen er nog wel reiskosten bij, maar dat was in mijn geval minimaal. Dat vond ik niet echt duur, en dan weet ik ook dat het goed gebeurt. Bij iemand met minder ervaring zou ik ook minder betalen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 14:01

Ja oke, ik zou het ook niet zo hoog vragen, maar ik ben wel een uur onderweg bij elkaar dus tjah, maargoed, ik wacht even af hoe het loopt. Ik moet er sowieso nog een keer heen om te 'kijken'

bedankt allemaal!