spinner voor het eerst @ work op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

spinner voor het eerst @ work op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:46

Spinner heeft nu 2 jaar stilgestaan ivm met veulens, en ik ben nu sinds een kleine maand weer rustig begonnen met rijden (longeren, en buiten rijden, en sinds deze week dressuurmatig.) Ik rij elke keer maar een klein half uurtje met veel stap omdat ze nog totaal geen conditie heeft.

De foto's zien er heel erg gespannen uit, dit komt voort uit de lessen die ik volgde toen ik haar net had, en waar me geleerd is dat als ze haar hoofd omhoog deed ik haar (overdreven) omlaag moest trekken.
Gevolg daarvan is dat ze nu helemaal niet meer wil ontspannen, en ik haar daardoor dus met een losse teugel rijd, omdat ze anders helemaal in de stress schiet en gaat rennen.
Medisch is ze helemaal in orde, tandarts is ook geweest voor ik weer met haar ging beginnen, en ze had idd last van haar mond.

Ook weet ik dat mijn houding erg slecht is, maar hieraan ben ik hard aan het werken, dus op sommige foto's zit ik nog erg voorover.
Over 2 weken kan ik 1 of 2 keer per week privéles krijgen, waar ik heel erg blij mee ben, omdat ik het echt nodig heb.

Gelieve dus alleen opgebouwd commentaar, omdat ik me heel bewust ben van hoe spinner loopt, en ik nu dus alleen nog maar bezig ben om haar ontspannen te laten lopen en de achterhand er een beetje onder te krijgen.

mijn eigen verbeterpunten:
-rechtop zitten
- voeten niet naar voren afsteken
- rechtuit kijken
- mijn armen niet zo raar houden Clown

even de frontriem goed doen.
Afbeelding

Afbeelding

instappen, hier lijkt het net alsof ik mijn handen vastzet, maar dit komt door mijn rare houding van mijn armen.
Afbeelding

Afbeelding

hier zie je goed dat ze echt heel erg gespannen loopt.
Afbeelding

achterhand er niet goed bij
Afbeelding

even halthouden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier wil ik nou naartoe Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

zo ja Haha!
Afbeelding

uitdraven
Afbeelding

en belonen
Afbeelding

Robby_

Re: spinner voor het eerst @ work op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:11

Moie pony,,jammer dat de foto's zo klein zijn!!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:23

idd jammer dat ze zo klein zijn. Knap paardje Lachen
Misschien kun je proberen je ellebogen gebogen te houden. Op de laatste foto loopt ze veel beter als in het begin. In het begin loopt ze helemaal met dr hoofd in de lucht! Knipoog

Ga zo door, dan komt het vast goed Lachen

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:26

mirriejj schreef:
De foto's zien er heel erg gespannen uit, dit komt voort uit de lessen die ik volgde toen ik haar net had, en waar me geleerd is dat als ze haar hoofd omhoog deed ik haar (overdreven) omlaag moest trekken.
Gevolg daarvan is dat ze nu helemaal niet meer wil ontspannen, en ik haar daardoor dus met een losse teugel rijd, omdat ze anders helemaal in de stress schiet en gaat rennen.
Medisch is ze helemaal in orde, tandarts is ook geweest voor ik weer met haar ging beginnen, en ze had idd last van haar mond.

Bloos!

Goed dat je haar wat langer rijd nu Lachen probeer je handen hoger te houden, alsof je 2 bekertjes vasthebt. Ook proberen een knik in je elleboog te houden. Voor de rest heb ik geen commentaar en ga zo door!

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:27

Probeer je handen iets meer te dragen! Jammer dat de foto's klein zijn! Je hebt wel een leuke pony hoor!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:24

dankje wel allemaal, ja, ik ben zo druk met mijn hele houding bezig, dat ik mijn armen vergeet Clown
Krijg van de week les van een kennis Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:28

wel een mooie pony hoor Haha! volgende keer grotere fotos Knipoog jullie komen er wel Lachen

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:56

Dankje ginnybanshee, het is te hopen dat we er komen Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:07

Hee...gaat al goed Ja

1 puntje nog....ligt er iets interessantsop de grond Tong uitsteken ,probeer zoveel mogelijk tussen de oren van je paard door te kijken Knipoog

Nog een tip voor je handen,steek je pinken uit en laat die op het zadel rusten...dan zitten je handen ongeveer op de goede hoogte .
Als je dit even volhoud dan gaat het op een gegeven moment van zelf Haha!

Maar ga zo door,nog lange weg te gaan maar je komt er wel.Als je maar in je achterhoofd houd...lekker ontspannen en lol met je knol Knipoog

Groetjes,Tinky

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 20:47

bedankt tinky Knipoog