Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

).

Pletje123 schreef:Voltes van 8 meter kan je pas oefenen als je paard dermate gaat 'zitten' dat je de controle op zo'n volte niet verliest. Als hij nu nog echt moeite heeft met het terugkomen, verwacht ik niet dat je een dergelijk kleine volte zo even eruit kunt rijden.
Zodra je het dier 'verliest' ben je te laat. Voorkom dat dus en zoek niet meteen het hele moeilijke oefeningen op.
kynshiri schreef:Hoe oud is hij ? soms lijkt iets op 'compleet negeren', maar is het eigelijk gewoon niet kunnen...
Ik heb zoiets nu al twee maal voor gehad met mijn jong paard en telkens heeft een maand op de wei zetten geholpen... Gewoon even een maandje gerust laten en enkel wat spelen of borstelen en daarna kon ze plots dingen zonder moeite, die voorheen ongelooflijke moeite kostten.
Misschien een rare oplossing, maar het kan je paard deugd doen...

Talonius schreef:Zowel voor ruggebruik als verzamelen in de galop is het een goede oefening om op een volte een paar pasjes travers te vragen. Dit kun je voor z'n rug in draf met losrijden al doen op een volte en als je gaat verzamelen in de galop volte verkleinen dmv travers en soort wijkend weer te vergroten. Ik heb dit advies gekregen van m'n fysio en heb geen rugproblemen meer en de verzameling is super.