wel aan het beel bij overgang maar niet vooruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

wel aan het beel bij overgang maar niet vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:58

Mijn paard was niet zo goed aan het been nu gata ze bij de minste druk van stap nr draf vn drag nr galop en stap nr galop maar wil ik haar meer voorruit in draf luistert ze gewoon niet hoe kan ik dit oplossen ?

gr lynn

Schoentje

Re: wel aan het beel bij overgang maar niet vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:03

Dat ie aan het been is, is al heel goed.
maak nu kleine en korte tempowisselingen in draf, vraag niet te veel in eens, anders gaat ie galoperen. En gewoon rustig blijven proberen. als ie gaat galoperen als je dat niet wil, weer terug nemen in draf en weer opnieuw proberen.
Probeer ook wat te wijken voor het been, je moet hem leren dat het been niet alleen is, om een versnelling hoger te gaan.
En laat je verder goed helpen door een instructeur.
succes!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:17

Je kan ook wat stemhulpen gebruiken ter ondersteuning. En proberen niet te veel te drijven, gewoon heel zachtjes een beetje meer vragen. Gaat ze in galop bv gallopeer dan wel even door en ga daarna terug rustig naar draf want haar reactie is naar voor en dat wil je natuurlijk wel, anders gaat je paard niet meer weten of je nu vooruit wil of niet. Probeer eerst veel te schakelen in de gang waar dat het gemakkelijkste gaat, en probeer daarna de andere gangen ook, vraag maar kleine beetjes, dus een klein beetje meer vooruit of een klein beetje terug is genoeg, gewoon dat jij het voelt, het moet daarom nog niet zichtbaar zijn en bouw zo rustig op, verleg die grens altijd maar weer een beetje.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:28

neem vooral de tijd voor de oefening die je vraagt.
niet elke pas blijven drijven.