Ratio's Roco @ Oud-Beijerlandse Dressuurdagen (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Ratio's Roco @ Oud-Beijerlandse Dressuurdagen (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 01:05

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit toch?

Vorig weekend (7 & 8 juli) heb ik meegereden op de Oud-Beijerlandse Dressuurdagen. Altijd een heel leuk en groot concours, waar ik Roc even goed met de concurrentie kon peilen, want hier rijden er altijd veel (24 combinaties alle 2 de dagen) en er rijd meestal geen kattepis mee Knipoog . Mijn trainster Anouska v. Dommele was er gelukkig alle twee de dagen bij om me te helpen met losrijden en natuurlijk was Supergroom Sjoerd ook weer aanwezig Haha! !

Eerste proef op zaterdag ging gepaard met veel spanning. De normaal altijd zo droge Roco vond het terras, tenten en mensen nu best een beetje spannend. Hij springt dan niet opzij, maar loopt overal met een schuin oog langs, waardoor hij spanning krijgt en minder goed in zijn lengtebuiging komt. Daarbij kwam ook nog dat ik de nieuwe proeven nog niet gereden had en ik dus even goed naar lezer Sjoerd moest luisteren Clown . Niet zo'n goeie actie, want daardoor is het niet netjes afgewerkt Bloos .

Uitgestrekte draf, hier zie je goed wat ik bedoel: Over de benen blijft hij heel fijn lopen, maar in zijn bovenlijn word hij bij bijvoorbeeld een spannende bak gewoon net wat strak.
Afbeelding

Roc spotte de fotografe, gelukkig heb ik zelf al zo vaak op Roc geoefend dat hij 100% camera-bom-proof is Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Niet helemaal geweldig moment, maar je ziet wel dat hij steeds beter gaat draven Lachen .
Afbeelding

Appuyement, lekker beeld.
Afbeelding

Uitgestrekte galop, ik zou misschien rechtop kunnen gaan zitten Schijnheilig
Afbeelding

Tweede proef ging stukke beter. Hij was in de aanleuning nog niet helemaal waar ik hem hebben wilde, maar het beeld was al veel fijner en over de benen liep hij goed Ja . Hij was ook erg braaf, want een travers op de middenlijn had hij nog nooit gelopen en blondje-ik was éven vergeten dat dat in de proef zat en dus ook éven vergeten dat te oefenen Clown .

Uitslag afwachten, nog even bij teamgenootje Rolina en Ratio's Pebbles kijken, maar dan hangen de punten er eindelijk. De eerste proef 7e met 204 (60%) en de tweede proef 3e met 223 (65,59%). De eerste proef misschien iets laag, maar zeker fijne punten Ja !

's Avonds het onderdeel waar ik erg naar uitkeek, de kür op muziek Pling !! Omroeper was Pam, ontzettend leuk om mijn voorstelverhaaltje van haar te horen, ze is zo'n leuk mens! Roc kent de kür inmiddels uit zijn broekzak, begint al half te piafferen als de muziek begint en pakt hem meest van de tijd precies op de maat, echt een kürpaard! Maar weer had hij in de bovenlijn spanning, want het terras zat propvol. In mijn uitgestrekte galop floepte Roc er heel mooi op het einde van de diagonaal een changement eruit wat niet gevraagd was, waardoor ik iets voor mijn muziek uitrij bij mijn stapstuk. Foutjes dus, erg zonde, maar over het algemeen was ik erg tevreden, we zijn toch weer oefening en ervaring rijker Ja . Voor de parade Roc nóg een keer zadelen, het zou zijn eerste worden, dus ik was benieuwd hoe hij zou reageren! Hij was ontzettend braaf, uiteindelijk mocht hij van de 12 combinaties een wit lint aan zijn hoofdstel nemen (vond hij wel wat spannend trouwens Nagelbijten / Gniffelen ) en ererondje lopen. Man wat kan dat paard showen zeg Pling !! Hij vond het prachtig, en ik ook! Haha!

Rondje voor de kür op hem op z'n gemak te stellen.
Afbeelding

Beetje spannend krabbelend langs het terras.
Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag trokken we er weer op uit, nu lekker 's middags. Roc was nog niet helemaal bijgekomen van de vorige dag en begon wat strak. In de proef kon ik hem gelukkig wel heel fijn rijden. Ik was erg blij hoe ik zelf reed, want normaal kan ik in de proef best een losbol zijn, dat ik niet nadenk en zomaar de oefening uitvoer. Nu werkte ik alles af en kon ik er heel fijn aan rijden, ik bleef er aan werken, dat is wel eens anders bij mij Bloos . Tussen de twee proeven in werd hij niet fijner, hij was het echt een beetje zat Clown . De tweede proef was naar mijn idee ook niet veel soeps, overal zat wel een rommeltje of een storingje. Hij had er gewoon echt genoeg van en was dan ook weer blij dat hij weer op de wagen stond!

Uiteindelijke uitslag van de zondag was in de eerste proef 3e met met 221 (65%) en in de tweede proef 4e met 215 (63,24%) en vraag me niet hoe ik aan die laatste punten kom Nagelbijten / Gniffelen . Totaal klassement stonden we 3e achter Jeffrey Heystek en Elaine Froling, ik kan dus over een goed weekend terugkijken!

Appuyement naar rechts, fijn achterbeen zo Ja
Afbeelding

Wat heeft hij toch een heerlijke kop he Lovers
Afbeelding

Galop, terugrijden uit uitgestrekte galop denk ik.
Afbeelding

Verzamelde draf richting het groeten, heeft een fijn beeld zo!
Afbeelding

Foto's thanks to Equifoto, Imadia & Paardenfoto

Als ik zo terug kijk, dan ben ik toch wel verbaasd hoe snel Roc vooruit is gegaan. Ruim 8 maanden geleden stapte ik voor het eerst op zijn rug nadat er een jaar niemand meer op had gezeten. Die lange slungelige spriet is nu echt veranderd in een spierbundeltje, hij wordt nu echt paard Lachen . Ter vergelijking een fotootje van eind december, toen ik hem net een maandje aan het rijden was.

Afbeelding

Verschil he Tong uitsteken ? Maar het had echt niet gekund zonder mijn trainers Anouska van Dommele en Hans van Belle, hun hebben me echt zo veel geholpen. Lovers

Groetjes Kate

NatassJa

Re: Ratio's Roco @ Oud-Beijerlandse Dressuurdagen (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:28

Hey
Het ziet er allemaal heel fijn uit. Op die kleine spanningen na dan. Lachen
Hij is echt flink veranderd.
Vond het al een knapperd. Maar nu helemaal.
Gefeliciteerd met je punten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:31

Hij is beslist veranderd! Jammer van die spanning maar ach...Hoe zou je zelf zijn als je paard was en je werd tussen al dat volk gedumpt? Clown

Gefeliciteerd! Dat zijn vind ik aardig hoge punten Haha! Kan je best trots op zijn! Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 06:38

Was weer een lekker tijdstipje vannacht, Kate Tong uitsteken
Roc is inderdaad enorm veranderd, maar niet alleen hij: jij ook!
Jullie gaan hardstikke goed. Keep up the good work en op naar de regio! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:01

Hij ging lekker de 2e proef, Kate Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:06

Wat een leuk verslag zeg Ja

Iid het ziet er leuk en goed uit, en een heel ander paard met je laatste foto.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:06

Gefeliciteerd Kate (nog maar een keer! Knipoog) Je stuurt hem weer fantastisch rond. Ik blijf fan Clown

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:03

Wat gaan jullie vooruit zeg! echt onwijs goed. En wat ontwikkeld hij zich prachtig., complimenten Kate!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:14

ziet er goed uit hoor, jammer van de spanning, maar geef hem eens ongelijk Tong uitsteken hij is zeker een spierbonk geworden zeg, wat een verschil, maar hij blijft altijd hetzelfde knappe paardje

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:26

Het ziet er zo simpel uit, zucht Bloos
veel plezier nog met elkaar Pling

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:16

Super hoor Kate!!! Ik had je nog gezien met de kür op muziek 's avonds, echt kippenvel hoor!!!!!!! Vond het persoonlijk wel de beste kur van de avond, zeker muzikaal gezien!! OK dan!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:36

Ik blijf het ontzettend knap vinden, wat jullie samen wel niet bereiken! Ik zie ook dat jullie combinatie sterk gegroeit is, als je de foto's zo vergelijkt. Mooi beeld Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:51

Ziet er weer super uit! Echt veel wionst geboekt in de paar maanden!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:00

Ziet er echt veel beter uit!
Heel mooi paard geworden!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:02

Wat een fijn en aansprekend paard Ja echt een leuke combinatie om te zien.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:36

Hey Kate,

Hier dan toch het berichtje hihi na de stal midler bokaal! Het is en blijft een super knollie zeg! Echt een heel gaaf paard! En jij rijd hem natuurlijk ook super netjes!

Groetjes uit de achterhoek

Joyce

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:26

Zo, die is veranderd zeg! Goed werk voor beiden!
Foto's zien er super uit hoor!

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:34

Wat n machtig beest!
Wens je nog veel plezier met hem toe.
Xx.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:37

Ziet er heel netjes uit!
Is wel een heel verschil met december inderdaad.
Ga zo door! Veel succes en plezier nog met je paard

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:40

Hoi lieve Kate, echt heel gaaf dat het zo goed gaat met jullie. Hij veranderd nu in een ECHT paard. We spreken elkaar.

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:45

Wat heeft dat paard zich goed ontwikkeld zeg! Prachtdier! Fijn dat je na Kendi weer zo'n fijn paard hebt gevonden! Fijn dat het zo goed gaat samen, ik hoop dat je nog maar veel successen met hem mag behalen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:24

Zoals ik al vaker heb gezegd: geweldig hoe dit paard in positieve zin is veranderd! OK dan!
Je hebt hem echt lekker aan het lopen, die spanning in de bovenlijn verdwijnt vanzelf als ie meer aan al dat publiek gewend raakt Lachen.
En idd, rechtop zitten Duivel (just joking Knipoog je hebt al verteld hoe het komt, hele begrijpelijke reden)

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:37

Eigenlijk kan ik maar 1 ding zeggen: het blijft echt amazing hoe goed jullie toch weer elke keer vooruitgaan!!! Klasse, zelfs als ie ff weekje of wat minder is in de training dan is ie in de ring opeens weer stuk beter, da's nou t kenmerk van samen een goede combinatie vormen!! Wederom mijn complimenten!! Het is en blijft onwijs cool om er (bijna) altijd bij te mogen zijn als "je groom" dikke kus xxxx

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:39

Ziet er supernetjes uit! Jullie zijn ook echt een supercombinatie! Veel succes er nog verder mee.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:42

Super!! Wat een lekker dier is het aan het worden! Lachen
Jullie gaan echt nog zooo ver komen! Knipoog