Natascha heeft MS en heeft zo haar slechte periodes,op dit moment gaat het heel goed,en kan ze weer naar haar oude vriendje komen (fernando staat bij mij,en ik zorg verder helemaal voor hem),fernando is 25 jaar oud,en echt super lief!
zodra hij voelt dat er iemand scheef gaat zitten gaat hij stil staan,dus heel safe en ideaal voor natas.
we hebben zaterdag een buitenrit gemaakt waarbij natas voor het eerst sinds 2 jaar weer eens gegalopeerd heeft,helemaal happy dus!
vandaag in de bak heeft ze geoefend met de galop,ze trekt haar rechterbeen op,waardoor ze scheef gaat zitten,dus eerst verlichte zit staan,en dan langzaam aan weer gaan zitten...en het ging echt heel goed!
het bit waarmee gereden wordt,is omdat fernando een puller is,en dus iedereen zo uit het zadel trekt,en dat is niet zo heel grappig

nou ja,kijk en geniet,van iemand die weer helemaal happy op haar paard zit.

de stap heb ik niet op de foto staan,maar vazelf spreken stappen ze lang in,beide om goed warm te worden.
eerst een drafje...
1.

2.

3.

4.

5.

andere kant drafje..
6.

7.

even bijkomen..
8.

en daar gaat ze dan,voor het eerst sinds 2 jaar,in de bak een galopje...eerst verlichte zit om haar rechterbeen naar beneden te blijven houden:
9.

10.

weer terug naar de draf..
11.

en aan de andere hand een galopje...
12.

13.

14.

en daarna werd hij lekker uitgestapt

15.

voor mensen die evt goede oefeningen weten voor haar te paard,dan horen we het graag
Mooi beeld en dat je, je hopelijk nog lang goed voelt!
); heeft ze nu na het rijden juist meer of minder last van de spieren? Ik vraag me af of het paardrijden nou echt lichamelijk ontspannend werkt zegmaar, in zo'n situatie.