Aangezien er op ons ponyclub terrein nog een parcoursje stond, van afgelopen zondag (springwedstrijd paarden geweest), Ben ik weer een keertje gaan springen. Ikzelf ben meer een dressuurmiep, maar we zijn steeds meer aan het springen, en het springvirus heeft me al wel een beetje aangestoken!
Mijn paardje (1.55) is een NimmerdorXAmor en daarmee toch wel een echte springmuts!
Parcoursje niet te hoog gezet, veel tempowisselingen geoefend, en lekker gesprongen! het ging erg goed voor ons doen, geen weigeringen, goed uitgekomen, gewoon lekker gesprongen!
Aangezien we toch wel in het springen willen gaan starten, zijn onderbouwde tips van harte welkom!
1.

2.

3.

4.drafje tussendoor.

5.de driesprong

6. 2e hindernis driesprong

7.Last but not Least!

Idd handen meegeven, en als je wat hoger gaat springen mag je je beugels ook wel wat korter doen
Mijn verzorgpaard d'r opa is ook Amor. Jouw paard heeft er wel wat van weg, wel leuk om te zien.
krijg je als je vrijwel nooit op je Vz-zadel zit, altijd in je dressuurzadel, en dan ineens ook veel kortere beugels haha. Heb ze eigelijk dus altijd met springen deze lengte gehad. Misschien zou 1 of 2 gaatjes wel korter mogen, maar ben bang dat ik anders echt een jockey ben
Het is altijd goed om wat afleiding te geven van het dressuur te geven door te gaan af en toe te gaan springen.