Dressuurmiep aan het springen met NimmerdorXAmor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katinkatjuh

Dressuurmiep aan het springen met NimmerdorXAmor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:00

Hee Medebokkers!
Aangezien er op ons ponyclub terrein nog een parcoursje stond, van afgelopen zondag (springwedstrijd paarden geweest), Ben ik weer een keertje gaan springen. Ikzelf ben meer een dressuurmiep, maar we zijn steeds meer aan het springen, en het springvirus heeft me al wel een beetje aangestoken!
Mijn paardje (1.55) is een NimmerdorXAmor en daarmee toch wel een echte springmuts!
Parcoursje niet te hoog gezet, veel tempowisselingen geoefend, en lekker gesprongen! het ging erg goed voor ons doen, geen weigeringen, goed uitgekomen, gewoon lekker gesprongen!
Aangezien we toch wel in het springen willen gaan starten, zijn onderbouwde tips van harte welkom!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.drafje tussendoor.
Afbeelding

5.de driesprong
Afbeelding

6. 2e hindernis driesprong
Afbeelding

7.Last but not Least! Pling
Afbeelding

Tamara21

Re: Dressuurmiep aan het springen met NimmerdorXAmor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:02

Leuk paardje hoor.
Ziet er ook netjes uit.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:08

Probeer tijdens het springen wat meer mee te geven, verder ziet het er goed uit.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 19:08

Dat meegeven klopt idd, is ook mijn eigen commentaar, was wel weer een tijd geleden dat we hadden gesprongen, en is inderdaad echt een zwak punt van mezelf!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 17:16

Iemand nog.. ? *geduld is 'n schone zaak..*

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:21

Ziet er leuk uit Lachen Idd handen meegeven, en als je wat hoger gaat springen mag je je beugels ook wel wat korter doen Knipoog

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:57

mooi paardje Pling !! ziet er goed uit !!
succes nog met het springen Lachen

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:00

Oeh Amor! Lovers Mijn verzorgpaard d'r opa is ook Amor. Jouw paard heeft er wel wat van weg, wel leuk om te zien.

Ziet er ook niet slecht uit hoor, als dressuurmiep te gaan springen! Knipoog

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:02

Ik vind het er goed uitzien hoor! Je handen mogen wel wat meer mee, maar verder prima

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 18:08

@Julia_14: In mijn ogen waren deze beugels al op megakorte lengte Tong uitsteken krijg je als je vrijwel nooit op je Vz-zadel zit, altijd in je dressuurzadel, en dan ineens ook veel kortere beugels haha. Heb ze eigelijk dus altijd met springen deze lengte gehad. Misschien zou 1 of 2 gaatjes wel korter mogen, maar ben bang dat ik anders echt een jockey ben Haha! Bloos
Maar zal ze eens met een gaatje korter proberen.
Teugels meer meegeven is echt een flink zwak punt wat ik ook weet van mezelf, ga ik aan werken!
Bedankt voor alle reacties! Pling
@mriinaa: ja zijn pittige paardjes he! Vooral als ze dan weer gekruisd worden met Nimmerdor, komt er een soort explosieve bom uit, zoals die van mij Haha! Clown

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:13

Ziet er goed hoor, vooral voor een dressuurmiepje! Knipoog
Jullie hebben er wel lol in denk. Ja Het is altijd goed om wat afleiding te geven van het dressuur te geven door te gaan af en toe te gaan springen.
Je paardje heb trouwens wel een lekker buikje haha Knipoog.
De laatste foto vind ik erg mooi jammer dat je alleen geen boven hoofd heb, maar daar ken je wel mee leven hoor Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:14

Ziet er goed uit hoor! Mooie combinatie

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 18:17

suus_romy & haike: Dank uu! Haha! Bloos
@suus_romy: Ja ze heefti nderdaad een buikje, ze heeft van de winter niet zoveel gedaan en we hebben allesi n mei weer opgepakt, en ze staat pas op een nieuw stuk wei, en dat helpt er niet echt bij, maar ze loopt voorlopig weer op het kalere stuk en we zijn hard aan het werk dr buikje eraf te krijgen! (Dat springen van deze foto's was er in ieder geval goed voor, want ze was er erg moe en bezweet van!) natuurlijk wel afgespoten enzo met dat warme weer, na dat harde werken! Cool

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:08

Katinkatjuh schreef:
suus_romy & haike: Dank uu! Haha! Bloos
@suus_romy: Ja ze heefti nderdaad een buikje, ze heeft van de winter niet zoveel gedaan en we hebben allesi n mei weer opgepakt, en ze staat pas op een nieuw stuk wei, en dat helpt er niet echt bij, maar ze loopt voorlopig weer op het kalere stuk en we zijn hard aan het werk dr buikje eraf te krijgen! (Dat springen van deze foto's was er in ieder geval goed voor, want ze was er erg moe en bezweet van!) natuurlijk wel afgespoten enzo met dat warme weer, na dat harde werken! Cool

Oke vandaar. Nouja als ze op het kalere stuk staat en jij werkt haar buikje er lekker af komt het helemaal goed! Knipoog Ik ben precies met hetzelfde bezig bij mijn paardje! Vork Bloos
Ben je nog van plan om er springwedstrijden mee te gaan rijden eigenlijk Lachen?

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:40

Ja, dit is wel de bedoeling, dit vind ze ook veel leuker, en is ze veel beter in dan dressuur. Alleen de stap zetten van je springcoupon opsturen aar de organisatie is moeilijk, toch bang dat 't niet goed gaat.. Maarja, geef er binnenkort eentje op, en ook met het onderling weer meespringen, ging vorig jaar ook heel goed.. Lachen

j0mMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:31

he katinka zie je topic nu pas! Zal ik 'n keertje mee helpen met springen, dan blijf ik gewoon roepen dat je meer mee moet geven dan ga je er vanzelf op letten Knipoog

Probeer anders nog op te geven voor het concours tegenover ons thuis, er doen er echt kei weinig mee dus dat moet lukken, 2 parcoursen.. zondag 5 augustus (4 austus is het ook dressuur, 2 proeven)