Glijdende teugels!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNDz

Glijdende teugels!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 13:56

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn teugels! Tijdens het rijden heb ik vaak dat ik opeens merk dat mijn teugels langer zijn, ik neem ze weer op maat, en 5 of 10min later zijn ze weer te lang.
Ontspan ik teveel?

Ik heb anti slip teugels en lederen handschoenen, maar t helpt niet!

Iemand een tip?

Susanne_

Re: Glijdende teugels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:57

zelfde probleem hier, ik hou het in de gaten!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:58

ik herken het ook! ik lees ook even mee:)

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:59

Tja, het schiet dus niet op met de info voor jou want ook ik heb hier last van, dus ook ik lees even mee Haha!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:21

Ik ben bang dat ik je ook niet helpen, ik heb namelijk hetzelfde probleem Haha! Ik rijd als het ware met een ''open hand'', zonder dat ik het merk laat ik mijn teugels steeds iets langer worden. Ik heb erg veel moeite om een gewoon een nette vuist te houden.

Het is een lastig probleem, het continu verpakken van de teugels zorgt voor een onrustige aanleuning. Ik hoop dat je wat goede tips krijgt, wellicht hebben wij er allemaal wat aan!

LiNDz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 14:25

misschien een plakkertje op de teugels doen waar je ze 'op maat' hebt, en dat in de gaten houden?

ik weet t niet Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:26

Ik had dit probleem ook altijd, en nu rijd ik met anti slip teugels met stopjes en dit gaat veel beter.
Houd mijn handen precies bij een stopje dus de kans dat je ze langer laat is erg klein.
op gladdere teugels kun je ook een elastiekje/plakbandje op de plek waar je ze vasthoud en dan merk je sneller op wanneer je ze losser laat.

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:33

Hier een tip die ikzelf ook pas gekregen heb: probeer te rijden met je teugels op je vingers, en niet teveel in je handpalm. Dus leg de teugels iets verder op de uiteinden van je vingers. Anders kun je ook moeilijk ophoudingen maken (knijp je rot) en zo heb je misschien ook meer grip. Verder de teugels vasthouden tussen duim en wijsvinger, en niet zoals veel mensen doen, je teugels blijvend blokkeren met je ringvingers.
Hopelijk heb je hier iets aan.

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 03:45

Hoi,
Ik rij hierom zelf het liefste met een springteugel met van die stukjes erop zeg maar. Ik weet dat als ik het derde stukje bovenop mijn hand heb ik de teugel goed op maat heb. Ook makkelijk als je even lange teugel hebt gegeven om hem weer op maat te maken.

pe

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:38

Dwing jezelf je teugel opmaat te houden. Ik ben ook om die reden met een springteugel gaan rijden. Ik ben er heel bewust mee bezig geweest en ondertussen is het gewoonte. ... er is dus wel hoop Knipoog

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:40

Zulke teugels met bandjes eromheen om de tien centimeter, zodat de teugel bij je vingers blijft haken.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:27

haay
ik had dat ook en nu houd ik me duim achter zon stukje vast van de springteugels.
bij mij hielp het wel heb er nu geen last meer van. Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:30

Handschoenen uit doen......
Gegarandeert dat als ik met handschoenen rij, ik ze weg laat glijden. Als je wedstrijden start, kan het helpen om superstrakke (eventueel een maat kleiner dan je normaal zou doen) handschoenen te kopen, die zo dun mogelijk zijn.

En zorgen dat je je hand sluit. Of inderdaad springteugels.

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:49

Een knoop erin leggen dat je niet naar achter schuift. Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:51

probeer er is op te letten of je inderdaad te veel ontspant. Dat is sowieso fijner voor je paard, als je je teugels te losjes vast hebt voelt dit net als een slapje handje als je iemand een hand geeft!

Je hebt van die echte rubberen teugels, maar je hebt antislip teugels zei je... Misschien is springteugels proberen?
En is kijken of het verandert zonder handschoenen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:52

Ik heb dit ook altijd, waardeloos! Daarom gebruik ik springteugels, met van die blokjes dus. Dan weet je gewoon dat je hem niet verder moet doen dan het 4e blokje (bijvoorbeeld) en dan blijft het veel beter zitten! Lachen.

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:53

Springteugels helpen bij mij niet eens meer Verdrietig
Maar een knoop etc klinkt heel handig, maar hoe doe je dat op wedstrijden? Want ik neem aan dat het dan niet mag ?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:55

Ik had het probleem ook, maar heb je niet dat je voelt dat je paard uit elkaar gaat lopen/niet lekker meer loopt? Want ik denk nu gewoon steeds ; niet langer laten worden bij de houden, dat werkt prima en hoef er nu haast niet meer bij na te denken.