Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Novice schreef:Ik zou juist geen sbw rijden in galop.
Je pony heeft al moeite met dragen op het binnenachterbeen, (anders zou hij zijn kont niet naar binnen gooien)
Op het moment dat je sbw gaat rijden lever je dus heel veel sprong in om hem wel op het binnenachterbeen te krijgen. Je galop vermindert dus (van kwaliteit) op dat moment, en dat wil je NOOIT.
Druk hem af en toe met de achterhand naar binnen op bijde handen. Het is een minder zware oefening je levert minder sprong in en toch word je pony sterker in het achterbeen.
(Op het moment dat je de achterhand naar binnendrukt train je het buitenachterbeen, welke op de andere hand dus je binnenachterbeen is, waardoor hij straks makkelijker recht wordt)

Lins_Vetra schreef:Novice schreef:Ik zou juist geen sbw rijden in galop.
Je pony heeft al moeite met dragen op het binnenachterbeen, (anders zou hij zijn kont niet naar binnen gooien)
Op het moment dat je sbw gaat rijden lever je dus heel veel sprong in om hem wel op het binnenachterbeen te krijgen. Je galop vermindert dus (van kwaliteit) op dat moment, en dat wil je NOOIT.
Druk hem af en toe met de achterhand naar binnen op bijde handen. Het is een minder zware oefening je levert minder sprong in en toch word je pony sterker in het achterbeen.
(Op het moment dat je de achterhand naar binnendrukt train je het buitenachterbeen, welke op de andere hand dus je binnenachterbeen is, waardoor hij straks makkelijker recht wordt)
Klik jij maar eens even op die link, en lees wat daar staat
Latisha schreef:Sorry die oefening begrijp ik niet helemaal.. "druk hem af en toe met de achterhand naar binnen op beide handen"?
Novice schreef:Heb ik gedaan, en vertel jij mij nu maar eens wat ik fout gezegt heb
------------------------
Als je galopeert druk je de achterhand naar binnen (travers) om het buitenachterbeen sterker te maken. Dat kan je doen op de linker en rechterhand
edit: was Latischa vergeten uitleg te geven
, maar bij sbw maak je het BINNENachterbeen sterk en zet je hem onder de massa waardoor het paard zichzelf kan dragen op de achterhand, waardoor hij recht wordt. Buitenachterbeen sterk maken is natuurlijk ook super, maar imo niet de manier in beginsel om een paard recht te richten. Maar nogmaals, travers is ook een SUPER oefening!
Citaat:Maar nogmaals, travers is ook een SUPER oefening!
Citaat:Ik wil hier even op in haken travers is een oefening die pas in de hogere dressuur tevoorrschijn komt je paard wordt in de basis training al rechtgericht een oerening als travers kan je alleen maar doen als je paard al rechtgericht is.
Novice schreef:Ik mag aannemen dat ze les heeft!!!
Zo niet dan is dat de beste oplossing voor het hele probleem...

Hij heeft het aan allebei de kanten, wat nu?
Of alleen ff grondwerk/rek en strek oefeningen doen tot na de clinic