Tips voor stille benen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Tips voor stille benen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:21

Heey,
Ik heb met rijden vaak het probleem dat ik mijn benen niet stil kan houden.Vooral tijdens het doorzitten heb ik hier moeite mee, ze zwaaien alle kanten op waardoor het lijkt of ik continu zit te drijven. Iemand tips om dit te verbeteren?

Mistie

Re: Tips voor stille benen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:21

oefenen oefenen oefenen oefenen Knipoog

En een instructeur/instructrice die je er continu op wijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:22

zitles nemen zodat je instructeur goed kan kijken waar het probleem vandaan komt. Mogelijk trek je je knie op, of kantel je je bekken onvoldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:24

Goed je benen tegen het zadel houden, en i.p.v zo met je benen te zweren moet je rug een beetje als 'schokdemper' dienen (als je meer met je onderrug meebeweegt, word dat van je benen ook minder,)
En jaaaa, véééééél oefenen Clown
Succes !

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:27

Ja ik probeer er ook echt zoveel mogelijk mee te oefenen. Maar ik voel me nog steeds net een marionet Tong uitsteken

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:30

Ik had er ook last van.
Bij mij kwam het doordat ik te veel naar achteren zat, en dus mn benen naar voren "hangen" daardoor heb je niet genoeg aansluiting met je knieën aan het zadel.
Probeer dus zo goed mogelijk rechtop te zitten door je benen iets naar achter te leggen(ook weer niet te ver, dan ga je weer naar voren zitten Tong uitsteken), dan heb je wel de aansluiting en hou je als het goed is vanzelf je benen stil Lachen

Chantelle25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:42

Beugels omhoog of opzij doen (gekruisd over het zadel), met de benen los gaan lichtrijden of doorzitten.. Doe deze oefening als laatste, bouw het ook op voor jezelf. Ga niet je knieen in het zadel duwen, maar houd het los tegen je paard aan. Hoe meer je je vast klampt aan je zadel, hoe slechter je zit is. Begin eerst met stappen en draaf een kort stukje. Probeer op je billen te gaan zitten en iets achterover leunen (voor je gevoel). Het is puur je balans en ritme vinden, dit heeft tijd nodig.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:42

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:28

Je eigen ontspannen. Waarschijnlijk houdt je je eigen ergens vast in je lichaam. Laat je benen gewoon langs het paard afhangen dus niet gaan klemmen ect. Probeer ze te ontspannen. Het is gewoon een kwestie van tijd wanneer je dit onder de knie krijgt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:29

kan ook aan het paard zelf liggen bij mijn pony heb ik ook zwabberbenen maar bij andere paarden niet dan liggen ze loodrecht en super stil

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:44

eraan denken, denken denke denken denken en iemand erbij hebben staan die je er telkeers op wijst.

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:53

Ik heb er ook last van :S heel irritant is dat.. ik kan er zelf ook niet veel aan denken als ik op me eigen paard moet letten Tong uitsteken Vanmiddag lette ik er wel op, iets te goed Tong uitsteken me paard maakt altijd een raar sprongetje als je te veel op andere dingen let Tong uitsteken ben ook bezig dat af te leren,, is nog irritanter dan die wiebelende benen Tong uitsteken

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:13

Bij ons op de manege maken ze je beugels vast aan je singel als je heel erg met je benen klappert Tong uitsteken
Dan moet je ze wel stil houden Tong uitsteken
Als je dat een tijd doet, leer je het vanzelf Lachen Tong uitsteken
Of idd zonder beugels rijden

Leonie_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:32

LuckySil schreef:
Bij ons op de manege maken ze je beugels vast aan je singel als je heel erg met je benen klappert Tong uitsteken

op mijn vorige manege deden ze dat ook Tong uitsteken:P:P

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:10

Leonie_Tommy schreef:
LuckySil schreef:

op mijn vorige manege deden ze dat ook Tong uitsteken:P:P

mijn klapper benen waren gelukkig niet erg genoeg dat het moest Tong uitsteken lijkt me vreselijk irritant Tong uitsteken

Leonie_Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:03

LuckySil schreef:

op mijn vorige manege deden ze dat ook Tong uitsteken:P:P[/quote]

mijn klapper benen waren gelukkig niet erg genoeg dat het moest Tong uitsteken lijkt me vreselijk irritant Tong uitsteken[/quote]

mij ook maar ze lachten er wel om Knipoog ik denk dat het uiteindelijk automatisme word als je je benen dan altij dop die plek hebt ... Clown

Man_O_War

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:24

hakken uitdrukken, rug hol maken, rechtop zitten en steun op de benen zoeken inplaats van je zit.
Wanneer dit niet fijn gaat kan je ook tijdelijk je beugels een gaatje korter doen

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:03

bind de beugels met sporbandjes aan je singel.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:37

Helpt het als je misschien je beugels extra lang maakt, zo wordt je been ook langer en trek je je been niet zo op. Doordat je been langer is is het moeilijker je benen te bewegen (?)
Iemand die ik ken rijdt echt bijna met haar benen gestrekt, ze zit wel heel stil met haar been en heeft echt geen richtingaanwijzers!

Exiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:40

Ik had dit probleem ook. Idd veel oefenen en het is goed als iemand je er vaak op wijst dan let je er tenminste op. ook zonder beugels rijden kan helpen leren je benen stiller te houden.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:26

Als ik zonder beugels ga rijden, krijg ik automatisch erg veel last van richtingaanwijzers, en dat moet ik ook niet hebben natuurlijk ..

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:36

Ik denk ook veel zonder beugels rijden het beste is. Zo wordt de algehele houding op je paard vaak beter!!

ChrissiejJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:41

hmm ik heb net zonder beugels mijn benen net wel heel stil en dan doe ik ook netjes mijn hakken omlaag tenen naar binnen etc. Maar rijd ik met beugels wiebelen ze weer etc.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:01

Ik heb gister me beugels extra lang gemaakt, 1 of 2 gaatjes.
Nou ik vind me houding echt een stuk beter, me benen waren al ietsjes stiller, en khad ook amper richtingaanwijzers Tong uitsteken

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:04

Probeer eens een beetje te gaan staan in je beugels, zodat er meer druk op de beugels komt en zo houd je, je benen stiller. Bij mij help het wel in ieder geval. Succes!