Op de manege waar mijn verzorgpaarden staan hebben ze ook een tinker voor de lessen. Omdat mijn verzorgpaarden nu voor 2 maanden de wei op zijn heeft de eigenaresse gevraagd of ik de tinker in de vakantie wil rijden zodat hij een keer wordt doorgereden, hij is namelijk nogal eigenwijs.
Ik heb er vandaag voor de eerste keer opgezeten, en het is idd een lastig portret
. Soms draait ze opeens gewoon een andere kant op, maar dat heb ik wel aan kunnen pakken. Maar ze reageert absoluut niet op je binnenbeen en dat is een groot probleem met voltes en figuren rijden, op de hoefslag blijven én aangalopperen. Zodra je binnenbeen geeft gaat ze juist naar binnen, hoe meer been hoe vervelender ze wordt. Aangalopperen is dus ook nogal lastig, vooral op de rechterhand omdat ze de rechtergalop niet doet. Als ik strenger wordt en bijvoorbeeld een tik bijgeef begint ze te staken en tegen mijn been in te bokken. Dit kan ik wel uitzitten, maar omdat ze zo reageert krijg ik haar dus nog niet naar buiten voor mijn binnenbeen.. Zelf ben ik geen tinkers gewend te rijden, mijn verzorgpaarden zijn fries en KWPN. Die fries was ook niet te makkelijkste toen ik haar begon te verzorgen, want ze kende eigenlijk nog niet veel, maar die was heel anders dan de tinker..Hebben jullie tips?
alvast bedankt! 
.

)