Mijn paard traint graag zijn kontspieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quintolover

Mijn paard traint graag zijn kontspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:45

Hoi,

Maestro vond denk ik dat hij te weinig kont spieren had, waardoor
hij maar bergjes op en af ging lopen om de spieren weer in actie te
brengen. Volgens mij heeft hij het hem trouwens wel goed gedaan, want
vandaag liep hij als een zonnetje en niet eens onregelmatig, pas na een half uurtje ofzo, misschien moet ik hem maar vaker doen.
Vandaag is de nieuwe lading zand gekomen dus kan het altijd nog een keer doen :wink:.

Hier was het nog laag Haha!
Afbeelding

Hier al iets hoger :wink:
Afbeelding

En op naar de top Rolleyes
Afbeelding

En dan denk je bij je zelf dat is toch gevaarlijk?
Ja dat is het ook maar ik hield hem echt niet tegen, hij heeft het zelf
ook gemerkt dat het niet verstandig is om helemaal boven op te lopen.
Toen ging hij even zandhappen.
Is met mijn telefoon gemaakt vandaar dat hij na he uploaden niet meer goed is. Normaal komt hij in het klein, en met uploaden in het groot, maar zo zien jullie hoe hij niet slim loopt te doen :wink:
Er gebeurde niks hoor hij gallopeerde daarna gewoon weer vrolijk door, alleen ging hij daarna wel wat lager op de berg.

Afbeelding

Ik heb een drachtige ruin :wink:
Afbeelding

Nog ff door de plas, om het zand er af te spoelen haha.
Afbeelding

En ja hoor heerlijk ff rollen na het werk
Afbeelding

Ps: het zijn geen super foto's want zijn met me telefoon gemaakt, maar
ik vond het zo apart dat hij er precies door wou dat ik dat wou vast leggen :wink:

cojolly

Re: Mijn paard traint graag zijn kontspieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:49

Leuke pony hoor, lekker eigenwijs

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:54

ja hij is ook eigenwijs Haha!.
Naja wie niet luisteren wil moet maar voelen Cool.
En dat deed hij ook, al loopt hij nu alsnog erover heen.
Hij vind het gewoon geweldig Haha!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:58

leuke pony!!!

of het verstandig is weet ik niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:21

haha grappige foto's!! ach of het kwaad kan....tja, in de duinen ligt ook zand en met een bosrit op loon op zand kom je zulke zand-hobbels ook tegen...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:32

eigenwijze pony Tong uitsteken
wie niet luisterd moet maar voelen, hihi
als die het zelf doet kan het geen kwaat

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:41

Neej daarom hij weet zelf wel wat hij aankan denk Haha!.
Naja die val of naja val hij zakte verder weg leert hij van Knipoog.
Ik schrok wel maar hij liep zelf gewoon weer door Haha!.
Dus naja.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:45

Leuke haflinger!

Hij lijkt gemakkelijk te lopen aan de longeerlijn zo te zien
op het filmpjee.. gaat ook zelf de berg over inderdaad.. Lachen

Maar op het einde zie je dat je hem weer wat sneller laat
lopen met de zweep en de geluiden die je erbij maakt,
en op dat moment struikelde hij ook in de zandberg..

Ik zou het niet meer doen als ik jou was, zorgen dat hij
tijdens het longeren niet genoeg ruimte heeft om de berg
op te gaan, voor je het weet gebeurd er wat..
Een ongeluk zit in een klein hoekje en kun je beter voorkomen! Lachen

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:55

Als je weet dat het niet verstandig is, dan zorg je ook gewoon dat hij niet die berg op kán.Je ziet toch zelf hoe ver hij er inzakt ? Dat is echt vreselijk slecht voor zijn pezen.En dat jij duidelijk van plan bent het nog een keer te doen duidt ook op niet veel verstand van jouw kant.Dat hij het zelf doet heeft er echt niks mee te maken, want wat kan die pony nu weten of het slecht voor hem is ?

Trouwens, in je beginpost staat dat hij vaak onregelmatig loopt, dan is dit al helemaal onverstandig.Op het filmpje zie je ook, vlak voordat hij valt, dat hij helemaal onregelmatig loopt, vandaar dat hij dus viel.

Ik hoop dat je in het vervolg een beetje nadenkt, en zuinig doet met deze leuke pony Lachen

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:40

Hoi,

Der is niks mis mee dat hij over de berg loopt.
Hij loopt er zelf over heen.
De longeerlijn stond strak. Dat hij viel kwam omdat hij ging draven
en liep toen cker niet onregelmatig.
Het heeft hem juist heel goed gedaan dat heuveltje lopen, door zijn achterbenen
er goed onder te plaatsen.
Een dag erna zag ik hoeveel het verschil had gegeven al. Hij loopt niet helemaal onregelmatig
maar hij durft zijn been niet goed uit te strekken. Dit komt door een aanrijding.
Ik zie dat hij het er goed bij deed. Ik zal het zeker niet nog een keer doen, want je ziet het
ze kunnen zo wat verder zakken. Maar in het land hadden we ook een berg en dan spelen ze er ook
op dan kan je het niet tegen houden. Hij vind het gewoon leuk Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:52

het spijt maar vind het zeer onverstandig al dan niet gevaarlijk. een paard kan nooit uit zichzelf inschatten wat wel en niet kan, ook niet hoever ze in kunnen zakken. persoonlijk mag je in je handjes klappen dat hij geen peesblessure heeft opgelopen. Het kan wel zijn dat deze nu iets beschadigd zijn en bij de volgende keer ze wel een blessure kunnen veroorzaken. ik vind dit uiters onverstandig van je dat je dit hem laat doen. Op de film laat je het ook nog eens vanuit galop doen en als je een betje verstand hebt weet je dat je uit een galop nooit spieren kunt kweken voor zijn achterhand. Waarom denk je dat heuvels voor trainingen juist in stap en draf genomen worden. Juist daardoor dus en galop erover kan ook nog voor een verzakking veroorzaken wat betekend dat er ineens een gat of kuil inzit waardoor hij nog verder zakt.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:04

Tsjaa wat kan je hier nou van zeggen.
Het is nou niet egt het verstandigste dat je kan doen.
Helemaal niet omdat je zegt dat hij al onregelmatig is.
Dan moet je je paard helemaal niet op zo'n manier gaan belasten. Maarja het is jou paard , jij moet weten wat je er mee doet maar ik zou er wel een beetje mee oppassen als ik jou was!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:11

Iedereen die hier zo'n commentaar geeft over het kleine bergje zand, die rijden zeker nooit buiten (in de duinen) met hun paard, want dat is ook veeel te gevaarlijk? Er kan overal wel wat gebeuren, zelfs in de wei kan een paard een peesblessuren (trappen naar ander paard) krijgen, dus staan jullie paarden daarom ook maar 24uur per dag op stal?

Ik vind dat het best eens kan hoor, een stukje over dat zand lopen, het is niet zo dat hij het hele rondje door dat zware zand moet ploeteren. En een paard is niet van porselein hoor.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:11

quintolover schreef:
En dan denk je bij je zelf dat is toch gevaarlijk?
Ja dat is het ook maar ik hield hem echt niet tegen, hij heeft het zelf
ook gemerkt dat het niet verstandig is om helemaal boven op te lopen.
Toen ging hij even zandhappen.
Is met mijn telefoon gemaakt vandaar dat hij na he uploaden niet meer goed is. Normaal komt hij in het klein, en met uploaden in het groot, maar zo zien jullie hoe hij niet slim loopt te doen :wink:
Er gebeurde niks hoor hij gallopeerde daarna gewoon weer vrolijk door, alleen ging hij daarna wel wat lager op de berg.

Excuse? Jouw póny loopt niet slim te doen? Wie heeft er ook alweer de longeerlijn in haar handen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:13

Haha best wel grappig. Nagelbijten / Gniffelen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:24

ThaGirl schreef:
Iedereen die hier zo'n commentaar geeft over het kleine bergje zand, die rijden zeker nooit buiten (in de duinen) met hun paard, want dat is ook veeel te gevaarlijk? Er kan overal wel wat gebeuren, zelfs in de wei kan een paard een peesblessuren (trappen naar ander paard) krijgen, dus staan jullie paarden daarom ook maar 24uur per dag op stal?

Ik vind dat het best eens kan hoor, een stukje over dat zand lopen, het is niet zo dat hij het hele rondje door dat zware zand moet ploeteren. En een paard is niet van porselein hoor.

en of ik buiten rijd doe niet anders, maar je weet dat zo'n bergje wat je noemt juist ineens erg diep kan inzakken. Ik rijd endruance dus kom op verschillend terrein maar weet wel degelijk waar ik wel en niet kan rijden. Zo'n bergje is behoorlijk link

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:27

ThaGirl schreef:

Een paard is zeker niet van porselein en ik rijdt vaak genoeg buiten.
Sterker nog ik rijdt zelf eventing!!!
Maar met een paard dat al onregelmatig loopt zo'n oefening doen, vind ik niet verstandig.
Zeker niet als je ziet dat hij op zijn plaat gaat zowat!!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 21:37

Naja dit topic gaat weer lekker de verkeerde kant op Haha!.
Mijn paard vind het leuk en mag het doen van mij.
Zoals je ziet is de longeerlijn strak en hij wil er perse overheen.
Dit is een paard met eigen wil en breekt ook nog wel eens los met longeren.
Hij is onwijs sterk.
Er is niet heel veel onverantwoord aan zo groot is die berg nou ook weer niet.
In de duinen is het veel zwaarder, en de veearts vind dat zijn achterhand meer
getraind moet worden.
Over galop dat vind hij zelf lekkerder dan gaat hij makkelijker er over heen.
Zoals je ziet de laatste ronden ging hij draf en het ging wat fout.
Ik weet cker wat er allemaal mis gaat en ik doe hartstikke voorzichtig met me paardje.
En als dit echt heel gevaarlijk was had ik het echt niet gedaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:45

een paard met een eigen wil die sterk is en zich lostrekt en die ga je op een open stuk longeren? Clown
ik heb gekeken naar het filmpje,maar vond het zeer onverantwoord. zet een stukje af en ga daar op effen grond longeren, want zo krijg je je paardje inderdaad onregelmatig

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:23

Citaat:
Iedereen die hier zo'n commentaar geeft over het kleine bergje zand, die rijden zeker nooit buiten (in de duinen) met hun paard, want dat is ook veeel te gevaarlijk?

Nee, maar een béétje paardenmens weet dat je dan heel voorzichtig met de benen van je paard moet doen en neemt mulle stukken dus in stap of stapt desnoods zelfs af als de pezen van zijn paard hier niet op getraind zijn.

Je gaat er niet dorrheen raggen met een paard dat notabene door een aanrijding kennelijk al beenproblemen hééft! Boos!

Citaat:

Ja, en het is natuurlijk niet aan jou om te doen wat goed is voor je paard, want dat weet hij zelf natuurlijk véél beter Koe

Citaat:
Hij is onwijs sterk.

Sorry, ik klink misschien heel gemeen, maar als ik dit zo lees, denk ik bij mezelf dat jij nog wat opvoedwerk hebt liggen, hoe moeilijk dat ook mag zijn met een eigenwijze Haf die zijn krachten kent...Hou er rekening mee dat paarden ook kunnen willen uitbreken aan de longe omdat ze te scheef zijn in hun lijf om de cirkel goed te kunnen maken.

Citaat:
.....En als dit echt heel gevaarlijk was had ik het echt niet gedaan.

Meid, geloof me, dit is níet goed voor zijn pezen. Als die beschadigen of afscheuren, dan kan het afgelopen zijn met je paardje. En in het beste geval kijk je dan tegen een maandenlange herstelperiode aan.

Als de veearts adviseert dat je zijn achterhand moet trainen, vraag hem dan eens welke spieren hij sterker wil (de spieren die stuwen of de spieren die hem dragen) en of wat je nu doet, goed is voor hem.

ALs hij zegt dat je de dragende spieren moet trainen is je aanpak nl. sowieso verkeerd, want nu train je zijn stuwende spieren. En als dat de bedoeling is, zijn er ook andere manieren die minder slecht zijn voor je paard zijn benen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:26

BBreedveld schreef:
Citaat:
Iedereen die hier zo'n commentaar geeft over het kleine bergje zand, die rijden zeker nooit buiten (in de duinen) met hun paard, want dat is ook veeel te gevaarlijk?

Nee, maar een béétje paardenmens weet dat je dan heel voorzichtig met de benen van je paard moet doen en neemt mulle stukken dus in stap of stapt desnoods zelfs af als de pezen van zijn paard hier niet op getraind zijn.

Je gaat er niet dorrheen raggen met een paard dat notabene door een aanrijding kennelijk al beenproblemen hééft! Boos!

Citaat:

Ja, en het is natuurlijk niet aan jou om te doen wat goed is voor je paard, want dat weet hij zelf natuurlijk véél beter Koe

Citaat:
Hij is onwijs sterk.

Sorry, ik klink misschien heel gemeen, maar als ik dit zo lees, denk ik bij mezelf dat jij nog wat opvoedwerk hebt liggen, hoe moeilijk dat ook mag zijn met een eigenwijze Haf die zijn krachten kent...Hou er rekening mee dat paarden ook kunnen willen uitbreken aan de longe omdat ze te scheef zijn in hun lijf om de cirkel goed te kunnen maken.

Citaat:
.....En als dit echt heel gevaarlijk was had ik het echt niet gedaan.

Meid, geloof me, dit is níet goed voor zijn pezen. Als die beschadigen of afscheuren, dan kan het afgelopen zijn met je paardje. En in het beste geval kijk je dan tegen een maandenlange herstelperiode aan.

Als de veearts adviseert dat je zijn achterhand moet trainen, vraag hem dan eens welke spieren hij sterker wil (de spieren die stuwen of de spieren die hem dragen) en of wat je nu doet, goed is voor hem.

ALs hij zegt dat je de dragende spieren moet trainen is je aanpak nl. sowieso verkeerd, want nu train je zijn stuwende spieren. En als dat de bedoeling is, zijn er ook andere manieren die minder slecht zijn voor je paard zijn benen.

Zo je bent me net voor, ben het er helemaal mee eens.
Dit ruikt naar een staaltje penny gedrag !

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:29

Ach, wat is Penny? Ik denk niet dat TS haar paardje expres de vernieling in probeert te helpen.

Maar als je niet beter weet, kom je daar vaak wel op ui, helaas.

Wat mij nogal fel maakt is om dat te zien en vervolgens te constateren dat mensen de kennis die ze nodig hebben om het beter te doen, niet aannemen. Ik zeg niet dat TS dat doet, maar als ik wat feller moet zijn om de boodschap over te brengen, prima. Zowel TS als haar medebokkers willen neem ik aan niet dat dit paardje straks beenproblemen heeft.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:51

Leuk paardje! Ziet idd wel dat hij wat eigen wijs is.. Ik sluit me aan bij de andere bokkers Lachen Maar je hoeft niet alles nog een keer te horen...

Maar, zoiezo.. Ik vind het een mooi beesje!! Haha!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:59

Leuk paardje hoor Lachen , maar het lijkt me niet de verstandigste oefening om hem kontspieren te laten krijgen. Ik zou het proberen te trainen tijdens het rijden, ipv hem over heuveltjes te laten rennen. Lachen

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:07

Hoi allemaal,

Laat ff duidelijk zijn dat ik geen penny ben! Die tijd ben ik al heel ver voorbij.
Qwa opvoedproblemen, dat is er ook cker weten en dat weet ik ook, maar het gaat
steeds beter. Door veel problemen met me andere paard ben ik veel ste lief voor deze pony
geweest waardoor hij vlink is gaan puberen.
Qwa beenwerk is het niet zo dat hij echt onregelmatig loopt, maar hij durft zijn been niet goed te
strekken.
Dit berg werk mag gewoon van de dierenarts en dit is juist goed voor hem.
Oke niet over het midden van de berg maar dat ging mis doordat ik aan het filmen was hij trok zich
verder.
Voor de rest is dit maar 1 x geweest daarna is de bak gevlakt dus zo erg is het niet.
Qwa pezen zou er wat kunnen gebeuren als hij zich snel wegtrekt ja maar niet als hij er zo overheen gaat.
Voor de rest hoeft er niet meer in dit topic gereageert worden, want ik weet jullie meningen.