Zaldar @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Zaldar @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:37

Hallo!

Hier de eerste rijfoto's van mij met Zaldar! Wel heb ik een paar opmerkingen vooraf: Ik heb een probleem met mijn rug, hierdoor is het voor mij héél moeilijk (en naderhand ook pijnlijk) om mijn rechtervoet netjes recht te houden en hierdoor galoppeer ik ook maar heel weinig. Daarnaast heb ik nu al twee weken niet meer serieus op hem gereden, dus dat mag ook wel worden meegenomen.

Hier dan de foto's:

Afbeelding
Instappen, ik wil graag dat hij dan even zijn nek lang maakt en ook zijn rugspieren even lekker strekt voordat we aan het werk gaan.

Afbeelding
Hier al meteen een drafje (ik heb hem wel nog eerst in stap opgepakt, maar er waren zoveel foto's dat ik die er even uit heb gelaten).

Afbeelding
Hier nog een drafje. Ik heb mijn handen overigens boven het bontje en dat is dus boven zijn schoft. (het valt me op dat het lijkt alsof ik ze helemaal tegen mijn benen aan heb)

Afbeelding
Weer een drafje. Hier kun je mooi zien hoe slecht ik mijn rechtervoet houd. Helaas krijg ik pijn als ik hem goed houd, en het is al veel beter dan het vroeger was.

Afbeelding
Nog een lekker drafje. Alleen mijn handen (wat gedeeltelijk ook komt door de zweep)!

Afbeelding
Hier houd ik mijn handen helaas wel erg breed. Er is wel een smoes voor: hij wilde in de bochten óf afsnijden óf alleen nagevelijk lopen. Nu moest hij allebei en als ik mijn handen dan even breed zet, dan begrens ik hem net iets meer, waardoor hij dan niet omhoog komt.

Afbeelding
Hij loopt wel lekker ontspannen. Alleen leg ik hier mijn benen wel wat ver naar achter en zit ik wat naar voren.

Afbeelding
Hier was ik aan het praten en hem aan het vragen om goed om mijn been heen te buigen.

Afbeelding
Dit vind ik een hele mooi foto! Mijn voet valt nog wel mee, alleen mijn handen mogen wat rechterop.

Afbeelding
Deze foto is ook mooi. Alleen loopt hij hier net iets te diep naar mijn smaak.

Afbeelding
Hier loopt hij netjes. Alleen mijn handen weer (op iedere foto..)

Een hele goede vriendin van mij was mee (Supertygetje @ Bokt)
Aangezien ik niet veel galoppeer vanwege mijn rug, vroeg ik of zij niet wilde galopperen. Aangezien ze nu terug is uit Amerika en geen paard meer heeft om te rijden, of zij dan niet wat vaker met mij mee wilde komen en dat ik dan veel draaf en stap en zij voornamelijk galoppeert. Echter, Zaldar zal nooit echt iets gemeens doen, maar als je wilt rijden en je gaat wat moeilijke dingen vragen.. Dan wil hij nog wel eens zijn spreekwoordelijke middelvinger opsteken en gewoon keihard gaan rennen (Vooral als je hem een tik geeft met de zweep of te veel in zijn mond zit). Na een paar mislukte, rennerige pogingen, heeft zij hem toch nog in een ontspannen galopje gekregen. Helaas nog niet nagevelijk, maar dat komt ongetwijfeld de volgende keer! (Hij kan het namelijk prima)

Afbeelding
Nog even draven voordat we gaan aangalopperen. Zij kent hem namelijk niet. Ze heeft er één keer eerder opgezeten, en dat was buiten en nog geen vijf minuten. Dus eventjes wennen aan de overstap van Arabier naar Fjord.

Afbeelding
Hier ging hij iets harder dan de bedoeling. Maar ze waren niet meer aan het vechten. Dat was vandaag het belangrijkste in mijn ogen.

Afbeelding
Hier nog een foto van een Zaldar die iets harder wegspurte dan Yvonne graag wilde.

Opbouwende kritiek is welkom! Maar blijf vriendelijk. Ik probeer hem voornamelijk op ontspanning en zit te rijden, het liefst kom ik niet aan de teugels.

Groetjes!

Petra

Natje_Spirit

Re: Zaldar @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:47

Ik vind dat je hem heel netjes en ontspannen rijd en zeker voor iemand die problemen heeft met zijn rug. Probeer wel je handen iets meer bij elkaar te houden
De 2de amazone rijd hem best netjes voor de 1ste keer maar ze moet meer op haar kont zitten en rechtop zitten. Zaldar trouwens een hele stoere fjord Haha! dekje staat ook gaaf

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:01

Natje_Spirit schreef:
Ik vind dat je hem heel netjes en ontspannen rijd en zeker voor iemand die problemen heeft met zijn rug. Probeer wel je handen iets meer bij elkaar te houden
De 2de amazone rijd hem best netjes voor de 1ste keer maar ze moet meer op haar kont zitten en rechtop zitten. Zaldar trouwens een hele stoere fjord Haha! dekje staat ook gaaf

helemaal mee eens Knipoog

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:49

Bedankt voor de berichtjes!

Ik ben ook echt blij met hem! Mijn handen zijn idd de punten waar ik op moet letten. Dus ik doe mijn best!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:54

Leuke fjord! Het ziet er netjes uit!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:13

Haha, zet ze de foto's van mij er ook gewoon bij.
Grappig genoeg was ik bij de rest van de foto's juist zo blij dat ik netjes recht op zat Tong uitsteken

En ik was echt onder de indruk! Hij liep echt netjes.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:49

Je hebt een leuke fjord! Het rijden van jou ziet er lekker ontspannen uit, veel plezier samen!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:18

Het ziet er fijn uit. Je weet je aandachtspunten, maar als het aan je rug ligt, kan niemand daar wat aan doen.
Veel succes met hem! Haha!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 16:29

Heel erg bedankt voor de leuke reacties! Haha! Zoals ik al zei ben ik ook echt superblij met hem. Het is echt een toppony!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:35

Hee Petra!
Het ziet er mooi ontspannen uit! Pling
Het is inderdaad echt een toppony Lachen

nicky17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:52

leuk paardje leuke combi ook