Desprit d'Escuro @ work na 1 maand rust met nieuw dekje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro @ work na 1 maand rust met nieuw dekje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:30

Hai!

Eindelijk mag ik haar terug in het werk zetten Lachen
Na 1 goeie maand rust mag ik eindelijk terug rustig aan beginnen met m'n paard.
Voor de menen die niet weten waarom:

Desprit was verplaats van weide ( waar ze vorige zomer ook heeft gestaan) en het gras stond nogal lang. Blijkbaar zat er een fazant in het gras die jongen had ( dit zijn we ook maar te weten gekomen achteraf). Blijkbaar moet ze geschrokken zijn van die beesten en ze is dus door de draad gelopen ( waar er snok op zat!) Ze heeft haar dus zeer gedaan. Ze had een wonde aan haar been.De DA erbij gehaald.Hij zei dat het nog mee viel maar dat ik het goed moest ontsmetten en zalf aandoen.Dat deed ik dus maar na een paar dagen zag ik er gen verbetering in , integendeel! De DA terug opgebeld en die was komen kijken naar de wonde. Hij zei dat hij liever zou hebben dat Desprit voor een paar daagjes naar hem kwam zodat hij de wonde goed kon uitkuisen en er antibiotica in kon spuiten + 2x daags haar been douchen.Ze heeft dan een paar daagjes bij de DA gestaan en de wonde geneesde goed en ze mocht na een weekje terug mee naar huis. Nu is de wonde helemaal goed dicht en is het mooi genezen!Toen ze thuis was moest ik nog een weekje wachten met rijden. En nu mag ik eindelijk terug rustig aan beginnen!

Nuja, vandaag zijn we achter een vliegendeken geweest want ze staat vol met beten . Ik vond dat het een beetje overdreven was die beten en heb voor de zekerheid toch maar gebeld naar de DA. Die zei dat het dus degelijk beten zijn van dazen maar dat ze waarschijnlijk een allergische reactie heeft.Enigste oplossing was ofwel Vliegendeken aan en spray gebruiken ( wat ik dus al deed) of op stal zetten.Op stal zetten is geen optie dus vliegendeken en veel sprayen!

Toen ik achter het vliegendeken ging , zag ik een zadeldoek(dekje) liggen die ik al zooo lang wou! En heb hem dus gekocht Lachen

Trijden ging goed, in het begin wat stijfjes en hangerig maar toen ging het goed. Alleen op het einde ben ik nog eens naar een klein veldje gegaan die tussen de huizen ligt en daar begon madam ineens haar kuren te krijgen. Beetje bokkesprongen en dom doen...Ben dan maar geëindigt met een rondje draf zonder sprongen en ben dan maar gestopt want ik betrouwde het niet daar op dat veld.

Na heel mijn verhaal de foto's:
1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding

11Afbeelding

Met dr vliegendeken Lachen
13Afbeelding

14Afbeelding

15Afbeelding

En ja ik weet dat het niet ideaal is om in de wei met dat lang gras te rijden ,maar ik heb er maar 20min 'gereden'(merendeels stap).Vanaf ik ze weer een beetje onder controle heb kan ik op het veldje rijden *LOL*

Lotte dankje voor de foto's!

Berichtje zou leuk zijn !
xxx Alison

PrietPraat

Re: Desprit d'Escuro @ work na 1 maand rust met nieuw dekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:34

Hoi Alison Doei!

Ziet er goed uit na de rustperiode Ja. Mooi zadeldoekje ook, het is zo groen als het gras Tong uitsteken.
Haar manen zijn nog altijd zo hip Haha!.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:39

mooi dekje + deken

Knipoog

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:42

Alison schreef:
(waar er snok op zat!)

Wat is snok als ik vragen mag Haha!

Wel aparte pony, vind het een leuk beestje om te zien.
Soms kun je wat rechterop zit, maar dat kunnen ook momentopnames zijn omdat je op andere foto's wel redelijk rechtop zit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:43

Mooi zadeldekje Tong uitsteken , ben helemaal gek van dat groen. tof dat je eindelijk weer mag rijden met haar. Zo te zien gaat het nog behoorlijk goed. Desprit loopt precies altijd zo ontspannen, leuk paardje. Die deken zal wel welkom zijn. Er zitten behoorlijk veel vliegen en dazen dit moment. Vandaag had ik er zelfs onder het rijden last van. En die dingen gaan er dus niet vanaf met een keer schudden. Ik had beter zo'n fles vliegenspul meegenomen gister uit de winkel.

@funkymistic: Ik denk electriciteit. Haha wel apart snok, zeggen wij hier niet, maar het zal wel iets brugs zijn, hoor wel meer van die rare woordjes ginder Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:44

Zeggen wij ook Ja(Zuid-Westvlaanderen) maar dan "snuk" Vork. Tis idd elektricitiet.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:46

Ziet er lekker ontspannen uit. Aangezien je nog maar pas terug begonnen bent met werken kan ik ook niet veel rijtechnisch commentaar geven. Probeer er juist wat op te letten dat je je voeten niet afsteekt. Mooi deken trouwens. Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:47

Helene_ schreef:
Zeggen wij ook Ja(Zuid-Westvlaanderen) maar dan "snuk" Vork. Tis idd elektricitiet.

Haha, ok onze uithoek zegt gewoon elektriek denk ik. Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:48

Héhé! Snok = Elektriciteit Knipoog
En van dat rechtzitten, klopt hoor! Soms durf ik nogal naar voor leunen maar ik let er al meer op en ik vind dat het al een stuk verbeterd is Clown

@ Zitake: Haha! Iets tegen Brugse woorden? Haha! héhé grapje!
Ik vond dat groene kleur echt geweldig! Ik zocht het al overal , ik had eens een zadeldoek zien liggen met dat kleur en toen ik het uit de rekken haalde stond er mega groot op : SCAPA sorry maar geen scapa voor mij Haha! En idd die dazen! Ik haat ze, desprit ziet er vanaf. ze staat er maar zielig bij!

Voor de rest!Dankje voor jullie reacties! Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:17

Alison schreef:
Héhé! Snok = Elektriciteit Knipoog
En van dat rechtzitten, klopt hoor! Soms durf ik nogal naar voor leunen maar ik let er al meer op en ik vind dat het al een stuk verbeterd is Clown

@ Zitake: Haha! Iets tegen Brugse woorden? Haha! héhé grapje!
Ik vond dat groene kleur echt geweldig! Ik zocht het al overal , ik had eens een zadeldoek zien liggen met dat kleur en toen ik het uit de rekken haalde stond er mega groot op : SCAPA sorry maar geen scapa voor mij Haha! En idd die dazen! Ik haat ze, desprit ziet er vanaf. ze staat er maar zielig bij!

Voor de rest!Dankje voor jullie reacties! Haha!

Idd Scapa heeft die kleur, maar ik ben ook niet zo voor scapa. Prijs is nogal belachelijk, maar ok. Eskadron heeft er ook zo eentje, maar is ook best prijzig. Mezelf dan maar getroost met zn halster, donkerblauw met zo'n Groen erop. Prachtig. vind het nog elke dag mooi.
Ja ik het ongelooflijk iets tegen brugse woorden Clown haha, neen maar ik heb echt al van die dingen gehoord, waarvan ik dacht.... Ach gut , maar dat heb je uiteindelijk overal. Waar we vorig jaar wandelden zat het echt vol van de dazen, niet normaal meer. Nu is het stukken minder waar ze nu staan, maar vliegen kom je wel overal tegen he.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:22

oeehh leuke pony..het rijden ziet er lekker ontspannen uit..

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:30

Ziet er leuk uit Ali ! Lachen
Veel nuttigs kan 'k nie zeggen, aangezien het niet zo serieus @ work is, maar bouw toch lekker rustig weer op!
Oja, voor die pad, geef ik die in HtE ofzo?

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:41

Eigenlijk ist een paard hoor maar ach Lachen

Yulan, kheb gereageerd in 'ons' topic Haha!

Merci voor de reacties!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:58

Fijn hoor Ali! Vind het er wel keurig uitzien, zeker na een maand rust. Komt wel weer helemaal goed. Ja Desprit is leuk!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:15

Ziet er leuk uit Voor een nieuwe Start ,
Probeer alleen je Voeten niet naar voren te steken
suc6 verder nog

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:09

Leuke foto's Alison!
Ze ziet er goed uit.
Mooi ontspannen werk na een maandje rust Lachen Komt wel allemaal weer goed Ja
Succes éh!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:29

@ Soet:Dankje!
@ Macho_c : Dankje voor de tip Knipoog Ik wacht al meer dan 9 weken op mijn laarzen die besteld zijn! Dat zal veel beter zitten dan die chaps! Ik wordt het wachten wel beu hoor!
@ Shanna_w: Dankje !

En haar deken is momentaal al zwart Clown héhé , maar kan het er gemakkelijk afkrijgen Knipoog

Nog tips/commentaar Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:26

Nog bokkers?