Mouz @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skabelpunk

Mouz @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:30

Hallo allemaal,

ik had m'n vriend zaterdag zo ver gekregen even foto's te maken van het rijden en dit is het resultaat.

Het lukt me al veel beter om het goed rond te rijden. Al piept ie er nog vaak even uit, of gaat extreem langzaam lopen zodra die naar beneden komt. Hiervoor zoek ik nog een oplossing.

Ik reed een tijdje met een touwtje maar dat doe ik nu niet meer. Ik weet nu hoe het moet voelen dus nu maar zelf proberen Cool

Ze staan niet helemaal in volgorde maar ik had niet zo heel lang gereden dus dat maakt ook niet zoveel uit.

drafje, normaal moet ik hem eerst in stap laag en rond losrijden maar hij zat te stressen over een vlieger zodat dit niet echt lukte. Dan ga ik altijd maar een paar rondjes stappen en dan draven zodat ie z'n stress een beetje kwijt kan.
Afbeelding

nog een drafje,
hier komt hij dus heel erg terug in tempo en als ik dan bijdrijf gaat hij nog dieper lopen. geef ik spoortje dan reageerd ie nogal geirriteerd(staart zwaaien en nog dieper lopen)
Afbeelding

dit is een goed stukje draf. Hier liep hij met een lekker tempo en mooi rond. jammer van het hekje alleen.
Afbeelding

m'n vriend vond mij natuurlijk veel interessanter Haha!
Afbeelding

wijken naar de hoefslag. Ik vind dit wel een mooie foto, hij maakt een mooie ruime pas opzij en blijft mooi recht. Ik heb heel snel teveel stelling naar binnen.
Afbeelding

galop, dat is nog een puntje waar veel verbeterd moet worden. Het lukt me nog niet zo goed om hem goed voorwaarts te houden. ik moet constant bijdrijven om een beetje tempo en sprong te houden. en dan nog valt hij er heel snel weer uit. Het lukt me dus ook nog niet zo goed hem hierin rond te houden.
Afbeelding

en nog eentje(deze vind ik wel vrolijk Haha! nouja, mouz dan haha ik twijfel een beetje aan mijn vrolijkheid daar.)
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

skabelpunk

Re: Mouz @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:37

niemand enig commentaar?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:55

Ik vind jullie een leuke combinatie en wat een heerlijke snoet heeft Mouz.

Rijtechnisch wel wat op en aan te merken. Voeten, tenen niet naar buiten draaien. Handen, vuisten maken dus gesloten houden. Tevens meer contact maken met de mond. Je hebt de teugels in mijn ogen te lang en ze lijken af en toe waslijntjes. Zodra jij meer contact kunt houden met de mond zal de aanleuning ook beter worden. Ik heb zelf ook het los vast probleem en ben druk doende om er vanaf te komen....

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:02

ja het is echt moeilijk om ze goed op maat te houden. vooral met de galop glijden ze (ondanks dat het springteugels zijn) zo door m'n handen.
Nu heeft hij ook allemaal truukjes om ze uit je handen te krijgen Tong uitsteken

bedankt voor je commentaar!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:17

Die laatste foto is leuk zeg! Ja

Ik vind het rijden er wel ontspannen uitzien. Het teugelcontact vind ik juist wel goed, dat hoeft niet altijd zo strak. Knipoog

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:27

ja maar het is wel zo dat als hij naar beneden komt met z'n hoofdje mn teugels weer los gaan hangen waardoor hij er vanzelf weer uitloopt zegmaar.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:30

Ik ben het weer eens met Marloez

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:35

Leuk paardje hoor! Zijn nek op de laatste foto is erg stoer. Lachen Helaas heb jij je handen daar vrij piano-like en openstaand, maar dat valt af te leren. Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:16

Mouzje! Ik vind 'm echt leuk, volgens mij heel leuk paard om mee te werken! Ja
Ziet er goed uit, bedenk me net trouwens dat ik jullie nog nooit irl heb zien rijden, haha! Denk dat je heb trouwens best meer 'aan het werk' mag zetten. Bij Anja is hij (volgens mij, ze was toch Z met hem?) best wel wat gewend, dus de teugels iets meer aannemen, en hem toch net iets actiever van achteren laten lopen, dan komt het van voren vanzelf goed. Lachen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:46

Stoere paardje Cool (ik vlieg altijd alleen even door stal heen als ik kom rijden, dus nooit genoeg tijd om even goed te kijken.. hij staat toch in het gangetje bij Phylicia/Tico?)
Ziet er goed uit, als kan hij wat meer bij elkaar gereden worden, maar dat komt vast wel goed!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:12

Je mag hem idd iets meer gaan sluiten, maar weet ook dat je dat als Anja helpt al heel goed begint te lukken Lachen Dus met een beetje dooroefenen komt dat ook helemaal in orde als je alleen bent Lachen
Beeld is nu iig alvast heel relax en ontspannen, iets meer contact met je teugel mag wel en je tenen naar binnen idd Tong uitsteken

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:13

Leuke pony!

Wat voor ras is hij?

Semmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:19

Heejj..

Ik vind het echt een super combinatie.
Probeer hem alleen iets zonder in de hals te houden en iets meer van achter uit, dan gaan alle oefeningen nog makkelijker, want zo te zien op de foto's gaat het wijken enzo wel aardig goed!!

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:32

bedankt allemaal,

ja anja is Z met hem dus hij kan alles. Nu ik nog Tong uitsteken
Het is trouwens een arabiertje, maar hij is zo koel als een belgisch trekpaard hahaha!
Hij staat in het gangetje van tico en die fries weet niet hoe die het:P