Boktmeeting-->Oscar@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Boktmeeting-->Oscar@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:51

Leentje(Leentje_@bokt) is hier voor 2 weekjes. Ze is vandaag gearriveerd en heeft ook net al een ponytje mogen proberen. Oscar was behoorlijk drammerig vandaag. Laterna ging het wat beter en heeft ze nog een sprongetje mogen maken. Oscar is verder zeker niet de makkelijkste en mijn houding is bagger Bloos
Hier de foto's:

http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071259
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071314
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071336
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071389
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071406
Afbeelding
Afbeelding Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leentje@Oscar
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071441
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071510
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071561
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071561
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... 1184071771

Commentaar mag mits opbouwend en niet afkraken.
Voor Leen is het de eerste keer met deze pony en hij was ook behoorlijk fris vandaag.
Mijn houding is ontzettend bagger, maar daar werk ik aan.

Paperclip3

Re: Boktmeeting-->Oscar@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:01

oke ik kan de foto's niet heel goed zien maar ten eerste hij loopt te diep, en boven de hindernis kijk je naar beneden verder zijn er nog veel meer aandachtspunten waar je aan kan werken, verder wel leuk paardje

lisanneGea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:03

Wat een leuk pony'tje zeg Vingers aflikken
Ik vind Leentje hem best goed rijden voor de 1este keer hoor.
ChingYi_Dino ik vind dat ie bij jou ook wel netjes loop horr.. Knipoog
Maajha ik ben de exper natuurlijk niet Knipoog
En volgens mij loopt hij wel te diep

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:07

ChingYi_Dino, ziet er goed uit.
Leentje moet nog aan veel punten denken zoals;
- rechtop zitten
- handen niet vastzetten
- benen naar achter leggen
- en soms wat verder voor in het zadel gaant zitten.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:11

Over het te diep lopen: Ik heb hem daar zelf neergezet omdat hij dan beter ontspant, het is echt een hittepit en dan heb ik liever dat hij wat langer en lager loopt dan dat hij zich boven gaat opkroppen en moet gaan dribbelen.
Verder bedankt voor de tips

Leen heeft een rugprobleem waardoor ze niet helemaal recht kan zitten, bovendien zit Oscar niet ideaal.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:32

dat dieplopen is niet zo erg alleen jammer is dat hij dan erg gaat duiken en volledig op de voorhand gaat lopen, probeer hem er dan wel achter bij te houden.. Verder is het een heel leuk pony'tje hoor! Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:06

volgnes mij roep je al zolang als je op bokt zit, dat je aan je houding werkt.
Jammer dat je t er steeds bij zet.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:05

naresha: Het duiken valt wel mee. hij loopt trouwens niet volledig op de voorhand, hij heeft zijn achterhand toch netjes mee. Verder bedankt

KindnessM: Ten eerste levert jouw reactie totaal niks op. Ten tweede vind ik et behoorlijk bot. Je kent me niet, ik kan er niks aan doen dat ik zo'n moeite heb met mijn houding en ik probeer er zoveel mogelijk aan te werken, maar blijkbaar moet je tegenwoordig Anky zijn om boktwaardig over te komen Verward

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:16

kijk eens waar jij je bips hebt( als je het meisje op de 2e set foto's bent) Dat meisjje dat als eerste rijdt is weliswaar te groot voor het zadel maar haar houding is zeker beter dan het 2e meisje!

Oplossing: beugels uit en op je zitbeenknobbels gaan rijden en
niet op je kont! hak, kont schouder moet 1 rechte lijn zijn

Over jouw reactie op KindnessM zal ik je vertellen wat ik echt als eerst vond!
Eerlijk gezegd... dit is pony pesten, dit moet hartstikke zeer doen op de rug vd pony! Heel snel zitles nemen of de pony laten staan! Want dit is GEEN moeilijke pony, eerder een goedzak!

En nee ik ken je niet, maar een manege ruiter met 5 zitlessen zit veel beter! Als jij niet anders kan dan moet je een keuze maken! En dan hoop ik dat je voor je pony kiest!

En iets verteld me dat je deze waarheid niet zal pikken, jammer dan! Ik neem het op voor een pony die moeilijk genoemd wordt terwijl de ruiter de fout maakt!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:47

Leen (2de meisje): mijn houding is misschien niet in orde maar daar kan ik nu niet aan werken wegens rugproblemen al eerder vermeld en daarbij zit ik de pony niet in de weg dus.. ja dat zal ik maar niet hier neerzetten Schijnheilig

ikke: Ten eerste ben ik niet te groot voor het zadel, de foto's vertekenen. De pony is zeker moeilijk, er hebben er verschillende op gezeten dus ik ben zeker niet dom Verward
Ik zeg niet dat het deeltelijk ook door mij komt maargoed sommigen..
Ik vind het zoo vervelend he dat mensen hun conclusies trekken(Nee, het paard is niet moeilijk en blablabla) op foto's Verward Nee dat snap ik echt niet, en nou kun je me voor Penny uitschelden en doen wat je niet laten kan maar het is toch ongelooflijk zeg..
Maargoed, ik zal maar niks zeggen, velen kennen mij beter en denken daar dan ook anders over..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:51

kijk dan zelf waar dat meisje in het zadel ploft! En als je zo'n last hebt van je rug ga je zeker niet springen.
Afbeelding

AUW!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:58

@ ChingYi_Dino, Ik vindt je houding reuze meevallen maar laat hem wat opgerichter lopen, teugels korter, klaar. Jammer dan dat hij het er niet mee eens is, dat moet ie maar respecteren want van deze houding krijgt hij later alleen maar last.

@ Leentje, Ga verder voor in het zadel zitten! Enne, waarom ga je springen als je een rugprobleem hebt? Blond

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:02

Oscar is een ontzettend leuke pony! Haha!

Over de houdingen;
Het is zeker niet perfect, maar ze werken er toch aan?! Niet je hele houding gaat 1x perfect..

En volgens mij is Leen dit niet gewent, want ze reed voornamelijk op fjorden (toch? Nagelbijten / Gniffelen ) Dus dat kan ik wel erg snappen. En met rugpijn kan je wel rijden, maar je moet een houding zoeken die prettig is..

Eline__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:53

Leuke foto's hoor.
Ik ken Leen echt ja. Ik weet wat ze aan haar rug heeft, en als ze de eerste keer op die pony zit, wat verwachten jullie dan hé?
Ze rijd voornamelijk op fjorden, dat is heel anders dan dat fijn beestje.
Waarom zou ze niet springen met rugproblemen ? Het verergerd niet hoor, op fjorden gaat het namelijk wel heel goed enzoo.

amondi : Jou reactie vind ik er echt over gaan, ja dat kan toch eens een keer zijn dat je neervalt ofzo bij verlichte zit of dat je eens te ver naar achter zit, je vertelt me niet dat jij dat nooit voorhebt. En ik vind overigens dat de 1ste niet te groot is voor het zadel, ze zal dat zelf wel voelen als dat te klein is Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:18

ik bedoel t niet bot, het is maar net hoe je t zelf leest, ik bedoel er meer mee dat t jammer is dat je er zo onzeker over bent.
Want in die tijd ben je toch echt wel beter gaan zitten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:24

Wat een gezeur weer omdat een beestje een beetje te diep loopt. Lekker laten lopen want dat is prima voor zijn lijf zo te zien. Wel zul je er aan moeten werken dat je meer verbinding naar je hand krijgt.
Goed dat je aan je houding blijft werken. Die is duidelijk al verbeterd maar het kan altijd beter. *LOL*

Als je met springen netjes een grondbalk neerlegt moet je wel vanaf de kant van de grondbalk aanrijden. Clown

IlbaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:13

Eh..Ik heb nogal negatieve commentaar..

Ten 1ste zitten jullie allebij met je schouders nogal naar voren,hou je rug & schouders recht,en ga niet als een pattatenzak zitten ! Kijk recht voor je uit,er ligt toch geen geld op de grond ? En de teugels,te lang + houd je handen recht,je speelt toch geen Piano ?

Na jah...

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:24

Vanaf foto's zie je niet hoe een pony zijn karakter is dus moeten we maar aanhouden aan de woord van de baasje. Veder mijn commentaar:
-Hoofd omhoog
-Schouders naar achtere
-Bij 2e meisje handen veder van pony af houden
- Tenen naar je pony houden
- en tja de handen. Maar dat blijft lastig.
Veder is het misschien handiger met langere beugels te gaan rijden? Dan zit je ook iets meer naar voren en wat beter op het zadel, want het lijkt wel of jullie heel erg kort zitten *Het oogt tenminste zo*
Maar iedereen leert veder en leren stopt nooit.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:24

Jeetje wat een negatief commentaar allemaal zeg! Ik vind de pony bij het eerste meisje netjes ontspannen lopen! De hals mooi op lengte en naar mijn mening niet te diep. Als je vanuit deze houding goed kan schakelen en er achter aan kan komen lijkt het me prima om zo verder te trainen.
En bij het tweede meisje kan je duidelijk zien dat ze de pony niet gewend is. Misschien kan ze hem eerst een paar keer aan de longe rijden, zodat ze kan wennen aan zijn gangen? Goed dooroefenen en als de pony zich ontspant en je het tempo onder controle hebt zal je vast beter kunnen zitten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:57

Moderatoropmerking:
Graag respectvol discussieren, en dit geldt voor beide kanten!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:51

hallo Lachen

leuke pony hoor.

eerste meisje: probeer veel voltes te rijden en veel overgangen te maken. als je pony goed op je hulpen reageerd kan je hem ook beter in bedwang houden en hoef je hem niet steeds zo laag te rijden, dat is volgens mij ook niet super goed. Knipoog aan het begin van het rijden even laag en rond en dan pak je hem steeds meer op, als hij voorwaarts is moet dit geen probleem zijn Lachen volgens mij kan je vaak rijden en rij je hem ook al lang dus dan heb je wat om goed te gaan trainen! Haha! je teugels mogen een stuk korter, je houd je handen nu op het zadel en soms werk je je pony terug, dat is niet goed dus let op je teugelmaat (zooooooo moeilijk, ik heb daar altijd last mee Slapen ) en je handen voor je houden.

tweede meisje: iedereen zegt dat je te ver naar achter in het zadel zit, dat is ook zo, maar ik zal je het even uitleggen Lachen
je duwt nu eigenlijk het zadel een beetje naar achter en nu kan het dus gaan kantelen. de drukplek van het zadel kan op de verkeerde plek van de rug terecht komen en hij zal daar last van krijgen (na 2 á 3 weken ongeveer) mischien wordt het beter als je je beugels wat langer doet en de pony wat meer bij je probeerd te houden Knipoog het kan lastig zijn vanwege je rugproblemen en omdat je dit niet gewent ben, maar dan heb ook jij wat om goed te oefenen Haha! ook jij mag je teugels korter houden.

@ ChingYi_Dino: je ziet dat de pony die lage houding gaat aannemen, hij loopt ook op een foto zo bij leen, dus alsjeblieft ga hem wat opgerichter rijden Knipoog nu doe jij het niet meer, maar je pony en jij samen Knipoog

hoop dat jullie er wat aan hebben,

gr mandy13