Rijden met Devon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Rijden met Devon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:26

HIer wat foto's waar ik aan het rijden ben met Devon. vanaf 14 maart zijn we gestart met hem beleren onder het zadel.
met de stap was hij ontzettend braaf, met de draf nam hij een loopje met me.
hij was rennerig en wilde regelmatig een kant op die ik niet wilde.
ik heb mijn handen er aan vol gehad.
Hij heeft 4 acties gehad. wegtrekken, bokken en alle kanten opgaan behalve die kant die ik op wilde.
ik heb 3 van de 4 acties uit kunnen zitten, de tweede actie heb ik er naast gelegen.
er weer opgeklauterd en weer verder.
Het is me er eentje.

Tips zijn natuurlijk welkom
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=vGoKnwNZfWM

Girl007

Re: Rijden met Devon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:48

Een leuk paardje maar de oranje chaps brrrrr... (krijgt een koude rilling)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:51

Is het niet een beetje zonde om er gelijk een stang in te doen?

Juppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:56

Is idd wel een beetje voorbaarig om er gelijk een stang in te hangen....ik had t anders gedaan

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:57

Vind het ook jammer van de stang, het viel me gelijk op Bloos

Wel een erg leuk paardje Haha!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:14

En ook mij viel dat gelijk op.. zou met een normaal bitje beginnen, niet gelijk met zo'n zwaar bit.

Maarre verder leuke combinatie jullie, en zo op de foto's ziet het er relaxed uit, maar ja, momentopnames he!

Veel succes met het verder inrijden, en zou het toch met een ander bitje gaan proberen.

Lauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:20

jammer van het bitje... maar dat is je eigen keus.
Succes verder!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:25

Bale van 't bit idd.
Maar ik vind hem juist op 't filmpje eruitzien als een rustig braaf paardje, of dat moet aan mij liggen Rolleyes
En ookal rijd je je paardje in, toch wel verbinding houden met de mond van je paard, viel me op op 't filmpje.
Maar ook dat kan aan mij liggen Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:27

pfoehee, das een heftige. Al 4 maanden onder het zadel en dan nog steeds rare acties... Ons paardje is nu ook 4 maanden onder het zadel, maar die is echt superbraaf, heeft in totaal 4 keer gebokt denk ik, en dat alleen de eerste twee weken in galop... Hij gaat al mee op bosritten enzo, heerlijk vind hij dat Haha!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:29

Leuk paardje om te zien!
Ik vind van dat bit, dat het de eigen keus is van de Ts, Maar als ik haar "intro" van dit topic zie dan begrijp ik het ook wel een beetje. Eigen keus dus!
Verder nog succes met inrijden Haha!

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:31

leuk paardje
tevens een leuk setje maar kon je het niet gewoon eerst proberen met een normaal bitje i.p.v. gelijk een stang in zijn mond te hangen lijkt me niet prettig voor het paard.
voor de rest probeer je teugels wat meer op de pakken je handen rechtop te houden en je hakken uit te drukken waardoor je tenen ook naar binnen toe komen.
ik hoop dat je wat met mijn tips doet

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:41

Ziet er leuk uit! En wat die stang betreft, ik rij ook met een stang! Mijn paard heeft maat 17,5 van bit dus zoek maar eens een gebroken bit in die maat!! Bij elke paarden winkel gaan ze tot maat 15cm. Er zijn heel veel mensen die zeggen van , ze zijn te koop hoor! Ze weten alleen niet waar!

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:44

Ik vermoed dat dit paard ook voor de kar staat met dit bit en dat ze daarom heeft gekozen om hem daarmee ook in te rijden? Het is maar een gok.
Het was ook niet mijn keuze geweest. Verder vind ik het een ontzettend leuk dier.

Shema

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:56

toch wel 's vragen hoor...
Evelyne, waarom heb je gekozen voor dit bit?
ben gewoon nieuwsgierig, omdat ik toch ook met een zacht bit zou begonnen zijn...
(soms reageren paarden met hun acties omdat ze het bit te sterk vinden en daar echt irritant van worden)
ik zou 'm zen neus niet zo ver vooruit laten steken, maar ik heb niet zoveel ervaring met zo'n jonge paarden, dus mss komt dat nog later Bloos
verder ja, de oranje chaps é Tong uitsteken
maar hij is echt wel een prachtig beestje Vingers aflikken véél succes nog !!

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:59

mooi .. paard..
wat me opvalt zijn je teugels die af entoe beetje slap hangen ( momentopname zijn)iets meer contact mag wel..
verder lijkt het op het filmpje of je net verkeerd lichtrijd of te laat neer komt.. iets rustiger is het makkelijk het tempo bij te houden!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:50

bedankt voor de reacties en tips alvast.
Dit bit gebruiken we nog omdat hij toen hij drie was voor de wagen beleerd is.
we hebben er een enkel gebroken bitje ingehad maar daar gaat hij nog dwars doorheen.
we hebben er daarom nog voor gekozen om het bitje te gebruiken wat hij van de wagen kent. met wel de teugels op de minst inwerkende stand.
Als ik hem wat meer op mijn zit kan gaan rijden is het wel mijn bedoeling dat ik er een gebroken bitje in doe.
Teugels mogen inderdaad meer in contact blijven, dat was mezelf ook al opgevallen op de foto's, toch typsich dat je dat tijdens het rijden niet zo in de gaten hebt.......
Ik probeer hem wat met "losse" hand te rijden zodat hij niet hard in de mond wordt van het bit, maar te los is natuurlijk ook niet goed.