nusca voor het eerst bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tassie

nusca voor het eerst bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:22

hallo
omdat ik buiten toch graag bitloos wil gaan rijden vandaag besloten om hem uit te proberen, eerst in de binnenbak en toen met de eigenaar nog een rondje buiten uitgestapt, alles gaat er goed mee, alleen het sturen is nog een klein probleem, maar dat is het met bit ook dus alled ging eigenlijk zoals het normaal met bit ook gaat. alleen zijn de foto´s in de binnenbak heel slecht.
poseren
Afbeelding

stappen
Afbeelding

Afbeelding

draven
Afbeelding

Afbeelding

nusca denkt, no way, daar ga ik niet in
Afbeelding

oehh... eng Vork
Afbeelding

lekker in het zonnetje
Afbeelding

braafff paard
Afbeelding

is niet haar favorite ding, water Clown
Afbeelding

word toch best wel diep als je achteruit gaat
Afbeelding

Afbeelding

terug naar huis
Afbeelding

dat was het weer
doeiiiiiii

Pluttersput

Re: nusca voor het eerst bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:26

Ziet er leuk uit zeg! Alleen even een vraagje, het is je eerste keer bitloos, en dan meteen een touwhalster erop? Die zijn (voor zover ik het hier en daar hoor) moeilijker als touwhoofdstellen te sturen, dus misschien een tip? ik weet niet of je er wat mee doet ofzo, maar het is idd gewoon een tip Knipoog
Groetjes, mij

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:27

Als het sturen een probleem is, kun je dat vanaf de grond oefenen en zo al oplossen.
Je halster mag iets omhoog: de neusriem mag 2 vingers onder het jukbeen liggen. Veel succes met bitloos rijden.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 07:00

@ pluttersput
ik heb zoiezo geen andere, heb met deze alrijd op een ander paard gereden en die kon ik er perfect mee buiten sturen enzov. ik wil hem alleen maar gebruiken omdat ik hem toch heb. en nusca is gewoon nog moeilijk te sturen, okal doe je een bit in, of een touwhoofdstel of halster, dus dat maakt opzich niet uit, ze is nog jong en kijkerig waardoor het iets langer duurt voordat ze doorheeft dat je wat wilt van d´r iniedergeval bedankt voor de tip Knipoog

@ PeruaansePas
op de grond gaat prima, dan ziet ze je en dan krijg je alles voor mekaar, af en toe denk ik dta ze zit te dagdromen als ik erop zit Dromen zoals ik hier boven al zij, dan duurt het wat langer voordat ze het in de gaten heeft door al dat kijken. we werken er wel aan maar het is bij haar heel moeilijk om dat eruit te krijgen, want zelfs als ik een figuur aan het rijden ben kan ze ineens d´r aandacht op iets anders hebben, misschien heeft iemand hier tips voor? Halster is ook wat hoger gedaan, viel me eigeblijk na het rijden ook op, toen is die gelijk hoger gezet

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:52

ziet er netjes uit voor een eerste keer bitloos

als je paard zijn aandacht er niet bij heeft tijdens het rijden
zou je kunnen proberen in draf op de ac-lijn allemaal kleine voltes te rijden
dit helpt er goed je kunt zelf ook nauwlijks nadenken en je paard moet wel op letten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:43

ow an die foto's Nagelbijten / Gniffelen hoe kan het dat ze in de binnenbak slecht zijn. Jullie hebben een super binnenbak qua belichting en buiten zijn die foto's ook niet echt super. Volgende keer toch maar mee gaan want hier schrik ik best van Tong uitsteken Wel leuk dat het goed ging.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 10:48

@ friezenfan2
bedankt voor de tip, ga ik volgende keer ook eens proberen

@verography
mischien omdat het een camera uit het jaar 0 is en je er buiten niet eens mooie foto´s mee kan maken Knipoog

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:54

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 10:59

@biancailona
oehh... mooi hoofdstel Knipoog

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:21

Ziet er leuk uit hoor An!

Alleen even een opmerking over je houding Knipoog
Je lijkt ontzettend ver achterin het zadel te zitten (zie vooral laatste 2 foto's) en je benen af te steken. Probeer wat meer in het midden van het zadel te gaan zitten is voor Nusca ook wat fijner Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:27

Hai meid

Ziet er leuk uit hoor! Let wel op je houding he! Weet dat het moeilijk is hahah
Wat is de rede eigenlijk dat je bitloos gaat?

Groetjes

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:31

ik vind het jammer dat de meeste foto`s erg donker zijn. alleen lijkt het (zeker ) op de laatste foto dat je zadel wat te ver naar voren ligt. Lachen verder sluit ik me bij de rest aan.

Wel erg leuk paardje Tong uitsteken

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:39

@marsss
ik weet het, maar me kont is ook te dik voor dit zadel Tong uitsteken dus lijkt het of ik ze ver naar achter zit. en van me benen, heb heel erg last van me heup en rug, ga ook naar de fisio en hoop dat het dan weer beter word.

@luwaniej1
weet ut, me houding is bagger, ik reed sam ook altijd bitloos buiten, lijkt me fijner voor het paard dus dat wil ik met nus ook, maar dacht, ga het eerst even tussen de hekken proberen en niet gelijk naar buiten maar werkt prima dus ga ik volgende keer ermee naar buiten en dan ga ik in de bak weer met bit rijden, moet toch ooit aan de wedstrijden beginnen Tong uitsteken

@zaya
op de laatse ligt die idd te ver naar voren. had na het stappen niet nagesingeld dus door het strandje die schuin loopt is die wat naar voren geschoven

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:52

tassie schreef:
@marsss
ik weet het, maar me kont is ook te dik voor dit zadel Tong uitsteken dus lijkt het of ik ze ver naar achter zit. en van me benen, heb heel erg last van me heup en rug, ga ook naar de fisio en hoop dat het dan weer beter word.

@luwaniej1
weet ut, me houding is bagger, ik reed sam ook altijd bitloos buiten, lijkt me fijner voor het paard dus dat wil ik met nus ook, maar dacht, ga het eerst even tussen de hekken proberen en niet gelijk naar buiten maar werkt prima dus ga ik volgende keer ermee naar buiten en dan ga ik in de bak weer met bit rijden, moet toch ooit aan de wedstrijden beginnen Tong uitsteken

@zaya
op de laatse ligt die idd te ver naar voren. had na het stappen niet nagesingeld dus door het strandje die schuin loopt is die wat naar voren geschoven

oke Knipoog

LoveSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:37

na aper met je touw halster deed ik al veel eerder! hi hi!
wel leuke foto,s hoor! waarom heb je sam uit je profiel weg gehaald en nix gezegd moest ik weer via via horen?
xxx lovesam.
en haal dat onderschrift van op en top penny meisie weg uit me profiel want daar kan ik nou niet echt om lachen en je krijgt er toch geen reactie op dus je hebt er kotom nix mee bereikt.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 08:56

omdat ik aan me pro bezig ben Tong uitsteken

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:13

Goh, op het toestel kwamen ze er niet zo donker uit. Gaan het volgende keer is met die van mij proberen. De foto's waar je bijna het water in bent zit je beter en rechter dan de laatste foto.

Zodra er voor een ander zadel wordt gekekene moet je wel mee gaan passen.
Wat mij verbaast is dat ik je IRL vaak meer naar voren vind zitten en juist op die laatste foto zit je zo naar achter. Ja ach, die tenen van je wijzen goed de weg.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 09:23

jeee, nieuw zadel, nu eentje waar me hol inpast Tong uitsteken

lufpatries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:11

Erg mooie foto's An!
Ziet er echt goed hoor!
XxX Kelly

CeesRinko